Nimi vauvalle

Olen itse natiivi englanninkielinen :)
Vau! :happy: ootko ite siis muuttanut tänne vai kaksikielinen vai? Oon siis lukenut nyt kaikki syyskuisten ketjut läpi, ja sulta sattui muutama viesti olemaan.. :grin niin tosi hyvää suomeakin kirjoitat. Ei oo pakko vastata ja toivottavasti ei tää kysely mitenkään loukkaa :rolleyes:
 
Meillä on yksi pojan nimi ollut jo pitkään "ylivoimaisena" . Tyttöjen nimiä on monta kivaa, mut ei oikein mikään niin mieluinen kuin jo keksitty pojan. Jos kaksi lasta saadaan turvallisesti maailmaan, niin mietintää tulee kyllä paljon... ☺
 
Vau! :happy: ootko ite siis muuttanut tänne vai kaksikielinen vai? Oon siis lukenut nyt kaikki syyskuisten ketjut läpi, ja sulta sattui muutama viesti olemaan.. :grin niin tosi hyvää suomeakin kirjoitat. Ei oo pakko vastata ja toivottavasti ei tää kysely mitenkään loukkaa :rolleyes:
Ei loukkaa :) mutta aloitetaanpas ketju asialle salaiselle puolelle niin kerron lisää :wink
 
Tytölle on ollut nimi jo valmiina vuosia :grin pojallekkin pari vahvaa lempparia. Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että mieli saattaa yhtäkkiä loppua kohden muuttua! Esikoisella (poika) on kolme nimeä, joista viimeinen isänsä toinen nimi. Jos tulee toinen poika niin perinne saa jatkua, mutta jos taas tyttö niin olen hukassa, sillä en yhtään välitä omasta toisesta nimestäni :hilarious:
Tykätään aika universaaleista nimistä ja itse olen mieltynyt harvinaisempiin ja erikoisiin nimiin.
Loppupeleissä lapsi nimetään sen mukaan, miltä hän tulee näyttämään :)
 
Itsellä ei ole vielä ehdotuksia, mutta lapset oli jo valinneet nimet.

8-vuotiaan mukaan vauvasta tulee Leo tai Anna ja 5-vuotiaan ehdotukset on Martti tai Elina :grin
 
Heips!
Onkos teillä mitään työnimeä/hellittely nimeä masuvauvalle?
Mä mielessä puhun ruttu mytystä kun se aluksi on sellanen myttyrä vaan ja syntyessään monesti ovat vähän ruttusia :hilarious: mutta ei toi sellanen nimi jota ääneen käyttäisin ...
Tulee varmaan ajallaan ja sitten kun isommat lapset tietää, niin varmaan viimeistään jollain nimellä/lempinimellä vauvaa kutsutaan tai sitten hän on vaan vauva :rolleyes:

Oikeaa nimeä meillä ei ole valmiina eikä me kumpikaan osata ees miettiä ennen rakenne ultraa ainakaan...ollaan siis ihan surkeita nimen keksijöitä :grin 2 vanhinta päätettiin ristiäispäivänä ja nuorin synnärillä ja se oli mun mielestä toooooosi aikaisin :hilarious:
 
Siitä lähtien kun yritys alkoi, olen heitellyt miehelle nimiehdotuksia. :joyful: Tyrmätyiksi ovat tulleet suurin osa, mutta ei mies ole oikein osannut itse mitään ehdottaa.

Pojalle on löytynyt yksi, joka molempia miellyttää, mutta tytön nimestä ei ole vastaavaa yhteisymmärrystä vielä löytynyt. Tuo pojan nimi on vrk:n nimihaun mukaan harvinainen, kuitenkin hyvin perinteisen ja suomalaisen kuuloinen ja löytyy suvustani isovanhempieni polvesta.

En aio ottaa stressiä asiasta, eiköhän se oikea nimi löydy viimeistään kun pieni on syntynyt. Työnimeäkään ei ole muodostunut. Alkuun en osannut kutsua sitä millään nimellä, nyt kutsun vauvaksi.
 
Nimeä ei olla vielä mietitty. Esikoisen kohdalla aloitettiin puolen välin jälkeen ja päätös saatiin tehtyä viimeisenä iltana ennen kuin se oli pakko tietää
Nyt mulla takaraivossa nimi minkä olisin esikoiselle halunnut mutta mies ei innostunut. Katotaan onko lämmennyt sille vuosien varrella.
 
Nyt mulla takaraivossa nimi minkä olisin esikoiselle halunnut mutta mies ei innostunut. Katotaan onko lämmennyt sille vuosien varrella.

Meillä meni just näin, että esikoiselle en saanut suosikkinimeäni läpi, mutta toisen lapsen syntyessä kolmisen vuotta myöhemmin mies oli jo lämmennyt nimelle :happy:
 
Meillä on käynyt niin, että sit seuraavan lapsen kohdalla mies on ollut innoissaan sellaisesta nimestä, josta mä pidin paljon aiemmin mutta en sitten enää. Meidän on ollut vaikea löytää tytöille nimiä, mutta pojille on ollut paljonkin mahdollisia. Nyt olis sama, ihan mahdottomuus olisi keksiä nimi tytölle. :arghh:
 
keksimme tytölle sopivan nimen heti. Kuitenkin poika tulossa ja tuntuu että ei pidetä mistään nimistä :D Varmaan kutsumme häntä vauvaki vielä syntymän jälkeenkin jos ei mitään nimiä kelpuuteta! Asiassa tuntuu vaikealta se että ei haluta mitään kovin erikoista, mutta ei myöskään liian yleistä nimeä, joita tulee vastaan joka toisella. Jämäkkä tavallinen suomalainen nimi, mutta mikään ei vielä tunnu omalta.
 
keksimme tytölle sopivan nimen heti. Kuitenkin poika tulossa ja tuntuu että ei pidetä mistään nimistä :D Varmaan kutsumme häntä vauvaki vielä syntymän jälkeenkin jos ei mitään nimiä kelpuuteta! Asiassa tuntuu vaikealta se että ei haluta mitään kovin erikoista, mutta ei myöskään liian yleistä nimeä, joita tulee vastaan joka toisella. Jämäkkä tavallinen suomalainen nimi, mutta mikään ei vielä tunnu omalta.

Meillä on vähän sama ajatus, pojalle joku selkeä, perinteinen nimi, mut ei kuitenkaan nykyisiä muotinimiä. Harmi, että niin moni kiva nimi on nyt suosittu o_O Meillä on vielä aika harvinainen sukunimi ja musta olis kiva, ettei olis yhtään kokonimikaimaa, mut niillä ykkösvaihtoehdoilla kyllä on. Ei tosin ihan lähisuvusta, mut kaikki kenellä on sama sukunimi, on jotakin sukua miehelle.
 
Nyt kun tiedetään aika varmaksi kumpi tulee, niin ollaan ruvettu nimiä pohtimaan. Mieskin jopa, toisin kuin esikoisesta, on heitellyt ehdotuksia. Nyt vasta yksi nimi, joka sopisi kummankin mielestä, ainakin vaihtoehtona on listalla. Miehen mielestä miun ehdotukset on vanhusten nimiä ja mieheltä tulee ihan tosi hyviä päähänpistoja nimien suhteen.... esim. meidän esikoinen on Pihla, ja mies ehdotti, että toinen voisi olla Marja. Voidaan huutaa sit ulkona/kaupassa ym. "Pihlajamarjaaaa" :rolleyes: ehheh, melkein kuin pihlajanmarja.. juu ei. Ja oli siis ihan tosissaan kauppaamassa tätä nimeä tulokkaalle.
Tää on varmaan miehistä jotenkin hauska juttu, kun olin omalle miehelleni tän nimen torpannut, niin äidin mies ehdotti ihan samaa nimeä :hilarious::hilarious:

No, varmaa on, ettei tule Marjaa, vaikka nimessä ei mitään vikaa itsessään olekaan :happy:
 
Takaisin
Top