Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Meillä on pojan koko nimi jo valmiina. Oli helppo valinta ja pojan kutsumanimellä vauvaa kutsutanki. Sitten tuleeki haasteita, jos pieni onkin tyttö :grin
Toki muiden kuullen ei nimellä puhuta vaan jälkkäri, jälkikasvu tai juniori heidän kuullen.
 
Mies on jo päättänyt nimen tytölle, itse haluan vielä miettiä enkä oo mitään luvannut, mutta mies puhuu silti sillä nimellä, vaikkei edes tiedä onko se poika vai tyttö:meh:
Pojalle olisi mun mielestä parikin hyvää nimeä, mutta mies ei ole niinkään innostunut niistä :rolleyes:
Haluaisin kyllä keksiä semmosen nimen jossa olisi E ja I kirjaimet, niin kuin molemmilla pojilla, mutta semmosta hyvää ja sopivaa ei oo vielä tullut vastaan :shy: mun mielestä sopivan nimen etsintä on kivaa :happy:
 
Meillä ei oo nimeä vielä tytölle eikä pojalle. Haluaisin, että nimi sopii esikoisen kanssa, ja sit esikoisella kun on samat nimikirjaimet kun isällään, niin oon miettinyt että haluaisinko toiselle lapselle sitten minun nimikirjaimilla alkavan.. tai no, sukunimihän on isän, että vaan etunimi voisi alkaa samalla kuin omani..
Mies saattaa haluta kyllä omalla nimikirjaimella alkavan nimen jos on poika, kun tytölläkin nyt on. Hyvät nimet jääkin sitten siinä vähän vähiksi, omaan makuun.. eipä minunkaan nimikirjaimella alkavia pojan nimiä ihan kauheasti ole, joita haluaisin omalle pojalle. Tytölle olisi montakin.

Vaikeaa jotenkin pohtia. Ja tämä on vielä aika varmasti toinen ja viimeinen lapsi.. (kompromissi kummallekin, itse haluaisin kolme ja mies yhden, joten kaksi lie meidän luku)
 
Meillä on tytön ja pojan nimet valittuna. Tulivat helposti, tyttö jos niin nimetään miehen edesmenneen äidin mukaan pienellä twistillä, toinen nimi on sitten mun äidin toinen nimi. Pojalle on etunimi valittuna mun isoveljen mukaan, toinennimi mun edesmenneen ukin mukaan ja kolmas nimi sitten on miehen toinen nimi :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä mies haluaa vain kaksi etunimeä lapselle. Esikoisellakin on vain kaksi nimeä siitä syystä.
Tytölle olisi toinen nimi ehkä jo tiedossa, miehen mummin toinen nimi.
Pojalle on tosi vaikea keksiä varmasti vain kaksi nimeä. Itse haluaisin pojalle kolme, koska haluaisin mukaan tärkeitä nimiä yhden tai kaksi..
Miehen käsityksen mukaan kolmen nimen antaminen on "muotia" joten ei halua kulkea virran mukana :shifty: ei ajattele yhtään siltä kantilta, että olisi nimiä joita haluaisi jatkaa suvussa, koska heillä sellaista käytäntöä ei ole suvussa ollut..
Katsotaan mihin päädytään lopulta..
 
Eikös nyt ole mahdollista antaa jopa neljä etunimeä? :D Meillä myös esikoisella kolme nimeä, mietin aivan samoin aikanaan, että onko vain muotivillitys mutta ilmeisesti yleistynyt kun ihmiset saavat vähemmän lapsia ja siitä huolimatta nimiperinteitä halutaan jatkaa, joten ratkaistaan antamalla yhdelle lapselle enemmän nimiä. Meillä joka tapauksessa tulee toisellekin kolme nimeä niin ovat sitten samiksia. Vielä ei kyllä mitään ajatusta nimestä, varmaan eka odotetaan sukupuolitieto niin helpottuu puolella :)
 
Pojalle meillä on yksi vahva suosikki, mutta tytölle useampikin. Onneks on vielä aikaa miettiä. Mietin myös pitäisikö alottaa ns. nimiperinne ja antaa lapselle toiseksi nimeksi minun tai isänsä toinennimi..
 
Meillä on ollut jo kauan valmiina nimet sekä pojalle, että tytölle. Kolme nimeä, joista toinen ja kolmas tulee suvusta ja ensimmäiset on vaan nättejä. Nyt kuitenkin tullut ensimmäiseksi nimeksi kummallekin myös toinen vaihtoehto.
 
Sekä pojalle että tytölle on ollut etunimet jo kauan valittuna. Toinen nimi on vielä molemmille pohdinnan alla. Luultavasti tytölle tulisi sama toinen nimi kuin mulle, joka taasen on isoisoäidin etunimi.
 
Pojalle ja tytölle molemmille on jo ensimmäiset ja toiset nimet valittuna, ollut jo oikeastaan yrityksen alusta saakka, eli sen pari vuotta :rolleyes:
 
Ei ole nimiä valmiina ja pitää joskus loppuraskaudesta taas miehen kanssa käydä läpi vaihtoehtoja.
 
Tytölle on selkeämpiä vaihtoehtoja, pojallekin pari. Olen nyt törmännyt pojan suosikkinimeeni parissa paikkaa sattumalta, liekö merkki jostain :grin
 
Tytölle useampikin vaihtoehto olemassa, pojalle vain yksi, eikä sekään täysin mieluisa. Paljon vaikeampi keksiä kivoja poikien nimiä.
 
Tytölle useampikin vaihtoehto olemassa, pojalle vain yksi, eikä sekään täysin mieluisa. Paljon vaikeampi keksiä kivoja poikien nimiä.

Komppaan täysin!
Viimeksi oli kaksosten kanssa sama juttu. Ylilääkäri ultrasi ensin kaksi tyttöä, joten mentiin ostamaan parit mekot ja lyötiin nimet lukkoon, molemmat saatiin valita vähän niinkö "omat" nimet. :grin Seuraavassa ultrassa huomattiinkin B-vauvan olevan poika. Ei tultu yhteisymmärrykseen tytön nimestä joten keksittiin uusi, ja pojan nimeä mietittiin pitkään. Kunnes löytyi paras. :happy:
 
Täällä vielä nimet pohdinnassa, kunhan sukupuoli selviää niin varmaan tulee pohdittua nimiä enemmän :)
 
Nimiä tulee pohdittua välillä, listailen taas lähempänä tai kun tulee kiva mieleen. Esikoistytöllä kaksi nimeä, jos tulisi poika niin saattaisi olla kolme. Pidän klassisista nimistä jotka sopivat kansainvälisestikin, sillä puhun kotona lapselle englantia.
 
Nimiä tulee pohdittua välillä, listailen taas lähempänä tai kun tulee kiva mieleen. Esikoistytöllä kaksi nimeä, jos tulisi poika niin saattaisi olla kolme. Pidän klassisista nimistä jotka sopivat kansainvälisestikin, sillä puhun kotona lapselle englantia.

Onko sulla suvussa englanninkielisiä vai puhutko muuten vaan englantia? Itsekin haaveilin puhuvani lapsille englantia, muttei tullut kuitenkaan aloitettua. Tokihan sen vieläkin voisi aloittaa..
 
Onko sulla suvussa englanninkielisiä vai puhutko muuten vaan englantia? Itsekin haaveilin puhuvani lapsille englantia, muttei tullut kuitenkaan aloitettua. Tokihan sen vieläkin voisi aloittaa..
Olen itse natiivi englanninkielinen :)
 
Takaisin
Top