Nimi vauvalle

Mä oon päässäni pyöritellyt Aamos, Aatos, Eemil, Tiitus ja uusimpana tullut Feelix/ks
 
Meillä onneksi lähipiirissä tusinanimiä tai sit sellaisia mitä en itse lapselle antaisi, joten helppo keksiä sellainen nimi mitä ei vielä löydy :)
 
Mä tykkään kans ’pappa’ nimistä ja siis myös ’mummo’ nimistä :D Jostain kumman syystä mies olis vähän enemmän kallellaan näihin ns suurten ikäluokkien nimiin, jotka ei vaan mun korvaan vielä kuulosta kivoilta. Mut eiköhän sitä aikanaan molemmille sopivat nimet löydy.
Meillä ei ihan lähipiirissä oo kans kun ihan muutama sellanen nimi, mitä olisin itse voinut lapselleni antaa, vaikka kivoja nimiä onkin. Sit vähän laajemmin kavereiden ja tuttujen lapsilla on monia kivoja nimiä.
Mut sitäkin oon nyt alkanut pohtia, että jos nyt joitakin vanhoja opiskelukavereita ei oo tyyliin kuuteen vuoteen edes nähnyt, niin haittaisko se sama nimi eri ikäisillä lapsillakaan.
 
Mä oon katsonut Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta, että kuinka paljon on annettu jotain tiettyä nimeä ja jos alkaa siinä tuhannen hujakoilla olemaan, niin pois listalta. Enkä jokaisen puolitutun lapsen nimeä edes tiedä, joten jos ei olla missään tekemisissä, en näkisi estettä antaa samaa nimeä :) Toki itse oon niin rajoittunut, että jos joku kertoo antaneensa tietyn nimen lapselleen, en samaa nimeä voi antaa, vaikka siis en tuntisi ihmistä. Tiedostan kyllä, että normaali ja perinteinen nimi kun meillä lapselle tulee, niin Suomessa on satoja samannimiseksi nimettyjä samana vuonna ja huonolla tuurilla tulee samanniminen luokkakaveri :D
 
Mun mielestä ei haittaa, jos jollain puolitutulla tai hänen lapsellaan on sama nimi. Kunhan ei tule kielteisiä mielikuvia siitä johtuen kyseisestä nimestä. Eri asia jos jonkun läheisen lapselle on annettu sama nimi.
 
Mun mielestä ei haittaa, jos jollain puolitutulla tai hänen lapsellaan on sama nimi. Kunhan ei tule kielteisiä mielikuvia siitä johtuen kyseisestä nimestä.

Mulla vähän sama, tai niin, että jos nimestä ei tuu joku ihminen ominaisuuksineen mieleen, niin sitten sen voi omalle lapselle antaa. Ellei siis tarkoituksella nimeäisi jonkun mukaan, mutta sellaistakaan en nyt vielä ole keksinyt tähän.
 
Pakko päiväkodissa työskentelevänä sanoa, että esim. Elias-, Veeti- ja Leevi-nimisiä poikia on TODELLA paljon. Kivoja nimiä toki, mutta jos niitä haluaa antaa niin saa varautua, että päiväkotiryhmissä ja koululuokilla saattaa olla montakin eri kaimaa. Tyttöjen nimissä on vähän enemmän hajontaa, mut esim. Aada on hyvin yleinen. Toisia haittaa, toisia ei. Ite haluaisin lapsilleni vähän persoonallisemman nimen, ettei sit koulussa tuu sellasia liikanimiä kuin esim. "Pikku-Elias" erotuksena isommasta luokkakaverista. :hilarious:
 
Itsekin yritetään löytää sellainen nimi mikä ei ole joka toisella. Siksi meillä onkin vähän erikoisempia nimiä kaikilla tähän astisilla lapsilla. Eikä ole perus suomalaisia nimiä. Toki nimistä on käyty aina kunnon neuvottelut kotona, välillä pitkäänkin :grin:p Kuitenkin meillä miehen kanssa suhteellisen samanlainen mieltymys nimien suhteen, vaikka on välillä pitänyt keskustella pidempään että saadaan nimi päätettyä että molemmat sen allekirjoittaa:hilarious: :wink
 
Me ollaan nyt löydetty kaksi pojan nimeä, jotka vois käydä sekä mulle että miehelle!:dance011Kumpikaan ei valitettavasti ole ihan mun ykkössuosikki, mutta tää luo uskoa siihen, että meidänkin vauva saattaa saada nimen:grin Eivät ole mitään erityisen harvinaisia, mutta ei niitä nyt onneksi ihan joka toisellakaan ole.
 
Ei ole ollut paljoa nimi asiat mielessä.
Lapsilla ei ole mitään kovin yleisiä nimiä, mutta ei ne mitään kovin harvinaisempiakaan ole. Sen puolesta, mitään Kallea tai Tarjaa ei meille ole tulossa. Toisaalta juuri tuollaiset pappanimet kiinnostaa. Työmatkan oikaisen hautausmaan kautta, joten sieltä olen jo muutaman mieluisen bongannut. Miehen kanssa on onneksi jokaisen lapsen kohdalla päästy yhteisymmärrykseen ja lopullinen päätös syntyy kun pikkuinen on sylissä.
 
Mitä ootte mieltä siitä miten läheisen nimen voi ottaa? Mä oon tykästynyt yhteen nimeen johon tutustuin toista poikaa odottaessa. Pidin nimitoiveen omana tietonani ja kaveri kerkesi napata sen omalleen toiseksi nimeksi. Viime vuonna toinenkin tuttu otti saman nimen lapselleen toiseksi nimeksi. Vieläkin nimi kiinnostaa..
 
Minä olen sitä mieltä että kenelläkään ei nimiin ole yksinoikeutta :) Jos nimi miellyttää niin miksi ei voisi antaa. Ellei sitten tietysti itseään häiritse se että lähipiirissä on samannimisiä. Mullakin serkku kerkesi antaa tytölleen toiseksi nimeksi nimen, jota olin mielessäni omalle mahdollisesti tulevalle tytölleni ajatellut. Serkulle tästä sitten sanoinkin ja hän sanoi samaa tuosta "yksinoikeudesta" :) Että jos tyttö tulee, voi olla että saa saman nimen joko ekaksi tai tokaksi nimeksi. Ellei sitten ole jonkun muun nimen näköinen :grin
 
Ei mua haittais kyllä, jos jonkun kaverin lapsen toinen nimi olis sellanen, mikä kiinnostais myös mua. Jos olis läheinen kaveri, ja hänen lapsen etunimi kyseessä, niin sitten jäis käyttämättä.
 
Ei muakaan tuo toinen nimi haittaisi:) Ensimmäinen nimi olisi eri asia, mutta en mä oikein edes muista niitä muiden lasten toisia nimiä, ellen oikeasti keskity miettimään asiaa.
 
En ite antais nimeä joka on jo lähipiirissä. Toinen nimi ei haittaa.
 
Onko teillä, joilla jo sukupuoli selvinnyt rakenneultrassa, selkeytynyt nimiasia? Meillä alkaa olla pari suosikkia, jotka kelpaisi sekä minulle että miehelle.
 
Mä ajattelin ensin et ei koskaan löydetä pojalle sellaista nimeä joka käy molemmille, mut nyt kun selvis et poikahan sieltä on tulossa niin kummasti onkin jo muutama ihan kiva nimi löydetty, jotka molemmille kävis :)
 
Itsellä ollut lempparinimilista pitkän aikaan, miestä pyysin RU:n jälkeen miettimään omaa, mutta hän ei pidä kiirettä. 3. Nimi on päätetty.
 
Meillä nyt etunimi päätetty:smiley-bounce012 On aika erikoinen niin ei pitäis ainakaan kovin montaa samannimistä vastaan tulla. Tietenki jos ru pitää nyt paikkaansa että poika ois tulossa:grin toinen nimi vielä uupuu, pitäis D kirjain löytyä nimestä ja passata tuohon ekaan niin tuo haastetta:hilarious::Heartblue
 
Meillä ollut alusta asti selvää tytön ja pojan nimi, että ei vaikuttanut varma tieto pojasta :) RU:sta saatiin tosi hyvä kuva ja kyl nimi näyttäis sopivan miehenalulle hyvin :Heartred
 
Takaisin
Top