Nimi vauvalle

Mä olin jo nt-ultran jälkeen aika varma, että poika tulee ja pojaksihan tuo pikkuinen rakenneultrassa sitten varmistui. Nyt on löydetty ehkä 2. ja 3. nimi, mutta etunimestä ei vielä olla varmoja. Suosikit alka kuitenkin jo muodostua. Mua vähän harmittaa, että meidän ehkä tämän hetken ykkössuosikki on melko yleinen nimi ja kaimoja varmasti tulee löytymään. Nimi on kuitenkin musta tosi kaunis ja pehmeä ja tasapainottaisi hyvin niitä kahta muuta nimeä. Saas nähdä, mihin lopulta päädytään. Onneksi tää nimen keksiminen ei enää tunnu niin toivottomalta kuin alussa:grin
 
Onko teillä jo selkeytynyt ajatukset nimen suhteen? Meillä on pieniä haasteita. Mies haluaa ehdottomasti lyhyen suomalaisen nimen pojalle. Itse en kuitenkaan haluaisi valita niitä ihan tämän hetken suosituimpia nimiä. Ja toisaalta ei haluta myöskään oman ikäluokan nimeä, kuten Antti, Mikko tai Jukka. Muutama vaihtoehto meillä kyllä on mielessä, mutta jos jollain teistä (esim. niillä jotka on saamassa tytön) on ideoita, niin otetaan mielellään vastaan. :signs001
 
Mä haluaisin kans pojalle lyhyen suomalaisen nimen, kuten esikoisellakin on. Mutta tuntuu että kaikki hyvät nimet on jo jonkun tutun lapsella tms. Tuntuu ihan toivottomalta. Eikä oo tullu vielä yhtään sellasta nimeä vastaan et olis heti vakuuttanu tai tullu sellanen tää se on olo.
 
Meillä tosiaan etunimi on valittu pojalle, mutta me ollaan katsottu nimiä, joka on kansainvälisempi, mutta joka kuitenkin lausutaan, kuten kirjoitetaan, jotta ei aiheuta ongelmia Suomessa.

Mutta. En tiedä oonko vähän outo, mutta minusta saa hyviä nimi vinkkejä lapsille käymällä hautuumaalla tai lukemalla kuolinilmoituksia :rolleyes: Siellä tulee monesti tosi kivoja nimiä eteen. Jos oisin itse saanut päättää pojan nimestä, olisin halunnut Aaro-nimen. Meidän pojalle tulee 3. nimeksi Alvar, isoisoisäni mukaan. Olisin tämänkin voinut ottaa etunimeksi :grin Mies taas olisi ehdottomasti halunnut Gabriel-nimen pojalle, mutta itse en tykkää tästä yhtään, ja varmaan nimestä olisi väännetty Kaapo kutsumanimeksi, jolloin yhdistän pojan heti siihen lasten ohjelmaan Kaapoon (joka on ihan hirveen raivostuttava).
 
Meillä on Aaro yhtenä vaihtoehtona. Siitä tykätään kyllä molemmat miehen kanssa. Ehkä vielä päästään jonkinlaiseen lopputulokseen, onneksi ei tarvitse tehdä lopullista päätöstä vielä hetkeen.
 
Mutta. En tiedä oonko vähän outo, mutta minusta saa hyviä nimi vinkkejä lapsille käymällä hautuumaalla tai lukemalla kuolinilmoituksia :rolleyes: Siellä tulee monesti tosi kivoja nimiä eteen.

Hautausmaat ja kuolinilmotuksethan on just parhaita nimien bongailuun! Mä olin joskus muutaman kesän puutarhahommissa hautausmaalla, ja sillon tuli bongailtua kaikkia kivoja nimiä.

Meillä on muutama nimivaihtoehto olemassa, katotaan sitten kumpi sieltä tulee, ja miltä näyttää. Miehellä on tosi tavallinen suomalainen sukunimi, niin valitaan joku vanha suomalainen etunimikin. Mun korvaan särähtää pahasti, jos etu- ja sukunimi on ’eri paria’. Ja muutenkin molempia miellyttää eniten kyllä vanhat nimet.
 
Nyt ollaan todennäköisesti päätetty nimi. :smiley-bounce012 Jos nyt ei yhtäkkiä tule mieleen jotain uutta tai käy niin, ettei kyseinen nimi sovikaan ollenkaan vauvalle. Toka ja kolmas nimi on ollutkin jo jonkin aikaa selvillä, ne tulee molempien suvuista.
 
Meillä on vaan etunimi :sour: sekim on vähä sellanen, että haluaisin mielummin yhen toisen nimen ehkä :hilarious: pitäs alkaa miettii mikä ois toinen ja luultavasti kolmaskin pitäs olla kuten esikoisellakin on... :rolleyes:
 
Meilläkin koko nimi ollu jonkun aikaa jo päätettynä. Aika perinteinen, lyhyt, suomalainen nimi. Harmittaa, jos ei sit ookaan sen näkönen, kun puhutaan tytöstä jo nimellä sillon, kun ei oo muita kuulemassa.
 
Meillä ei edelleenkään oo löytyny nimeä. No toivottavasti nimiäisiin mennessä :hilarious:
 
Me ollaan suosiolla jätetty tää nimiasia vähän auki. Katsotaan, miltä vauva näyttää synnyttyään:) Meillä on nyt oikeastaan kaksi vaihtoehtoa etunimeksi, mutta en pidä mahdottomana, että jostain niiden rinnalle kiilaisi vielä joku kolmas. Me ollaan toistaiseksi puhuttu vauvasta vain nimellä vauva tai hellittelynimellä vaavi. Minkään oikean nimen käyttäminen ei ole tuntunut luotevalta.
 
Näin se meilläkin nimi vielä vaihtui syntymän jälkeen :grin Nyt on nimi päätetty, pitäisi alkaa kastejuhlia järjestämään. Toisaalta haluaisin itse pitää vain nimiäiset, mutta meidän suvun matriarkaa (94v) kunnioittaikseni, poikammekin kastetaan, kuten esikoisemme.
 
Takaisin
Top