Nimi juttuja

Eikös kaikki sukunimet ole suojattuja..Itse olen pitänyt avioliitossa saaneeni nimen enkä näe mitään syytä vaihtaa. Tuskin menen uudestaan naimisiin joten lapsi saa minun sukunimen.

Minun tyttönimeni on sukunimilailla suojattu. Olen mennyt naimisiin kahdesti ja ottanut edellisen miehen nimen, nyt en saa enää nimeä takaisin kun on suojattu! Eli voin ottaa takaisin edellisen avioliiton nimen tai viimeksi naimattomana ollessani olleen nimen... Eli näiden kahden naimisiin menon välillä olisi minun pitänyt vaihtaa tyttönimeni takaisin että nyt taas naimattomana voisin sen saada!

Oho! Et sä saa ottaa myöskään edellistä avioliiton kautta saatua nimeä takaisin.
Onpa outoa, tuntuu tosi kummalliselta ettei tyttönimeään saa palautettua.

Mä koen ehkä itselle tärkeäksi sen, että lapsen sukunimi kertoo hänen suvustaan, oli lapsella sitten mun suvun tai isänsä suvun nimi.

Mä koen ehkä itselle tärkeäksi sen, että lapsen sukunimi kertoo hänen suvustaan, oli lapsella sitten mun suvun tai isänsä suvun nimi.
no mä en ollut oikeestaan pohtinut koko asiaa. aloin vasta edellisen viestini jälkeen miettimään asiaa ja että onhan se ihanaa jos SUKU jatkuu nimenkin muodossa. niinpä lapsen isille ilmoitin että lapselle saa minun puolestani tulla hänen sukunimensä. tykkäsi kovasti päätöksestäni...

Takaisin