Nimi juttuja

Työnimenä on Papu. Oikeita nimiä ollaan hieman mietitty.. makusteltiin niitä ekan kerran joskus vuosia sitten leikillään. Jostakin syystä pää tulvii tyttöjen nimiä ja yks mahdollinen kokonimikin olisi jo olemassa, mut nimi tietenkin valitaan vasta saajansa mukaan, eli mekin päätetään se ku ollaan tavattu tyyppi :). Poikien nimiä ei oo vielä montaa mielessä, mut varmasti appivanhemmilla on erinäisiä toiveita.. eri juttu tietty, halutaanko/haluanko niitä käyttää ja saadaanko ees sopimaan päänimeen.. :oops:

Oon yrittänyt miettiä nimiä mutta en tiedä yhtään mikä olisi kiva. Työnimi päätettiin juuri ennen plussaa, Italian reissussa lapset kutsui esikoista bambinoksi :)

Työnimi on tällä kertaa Käpy :) Esikoisen nimistä jäi tyttönimi käyttämättä, joten tyttö on tilattu tällä kertaa. Pojalle on myös pyöritelty jo ideoita, mutta ei lyöty lukkoon.

Meillä ei ole työnimeä vauvalle, puhuessa kutsutaan vauvaksi :) ei oo tullu luontevasti muutakaan.

Meillä on toiset nimet ollut tiedossa sekä tytölle että pojalle jo kauan. Jotakin molempien suvusta :) etunimetkin on mietitty mutta kun ei koskaan tiedä keneltö vauva näyttää niin sitä mietitään sitten kun syntyy :)

Meillä olis tytölle etunimi, mutta ei toisia nimiä... Ja pojalle ei sitten yhtään mitään. :p

Eskoisen nimi muotoutui jotenkin tosi helposti. Etunimi oli sellainen, josta olin haaveillut jo kauan: "Jos joskus saan pojan, niin..." ja miehellä ei ollu mitään sitä vastaan. Toiset nimet tuli jotenkin automaattisesti suvusta.

Työnimeä ei oikeastaan vielä ole - paitsi välillä juuri tuo tytön nimi, joka olis tiedossa. :happy:

Meillä on tytön nimi mietitty, mutta jos tulee poika, niin hukassa ollaan. Työnimi on Hercules. Jäi jotenkin puolivahingossa käyttöön, kun yritettiin sopivaa nimeä keksiä mahdolliselle pojalle.

Meillä on edellisillä lapsilla samalla kirjaimella alkava nimi (seuraava kirjain eri), ja nyt täytyisi tietysti jatkaa ketjua, mutta vaihtoehdot aika vähissä ja nimet mun suuhun ihan kauheita... Ehkä otetaan kaksi ekaa samaa kirjainta esikoisen kanssa... Se olisi suloinen nimi :) Eli olisi tämäkin pitänyt miettiä etukäteen jo ennen esikoista (tai viimeistään toisen lapsen kohdalla :happy:). Tytölle olisi kaksikin eri vaihtoehtoa... Mutta olen aika varma, että tämä on poika :Heartblue

Me ajatellaan tyyppiä koko ajan jostain syystä tyttönä ja todennäköinen nimikin olisi valmiina :happy:

Meillä on nimiä vähän mietitty, mutta mietitään paremmin sitten kun päästään näkemään ja tutustumaan ihmiseen, että vastaako mielikuvaa nimestä. :) Aiemmissa mulla on ollut vahva tuntemus, tuleeko tyttö vai poika, mutta nyt sitä ei ole vielä tullut. Joskus olen vahingossa neitinä ajatellut vauvaa. :)

Meillä tytön nimi valmiina, mutta pojan nimi tuottaa tuskaa. Toiveissa olisi kyllä vuorostaan tyttö.
Työnimeä ei oikein ole paitsi että mies päätti yht´äkkiä alkaa kutsumaan mertsiksi :sad001

Meillä olis pojalle koko nimi jo valmiina (riippuu tietysti sopiiko käyttäjäänsä) ja tytölle olis toiset nimet päätettynä vain etunimi uupuis :) Työnimenä ollaan nyt käytetty toukkaa.

Täällä alkaa Jaako/Jaakko tuntumaan parhaalta nimeltä pojalle, jos poika on.. Jaakon kanssa vaan ei soinnu toiseksi nimeksi suunniteltu nimi, joka loppuu myös O-kirjaimeen.. Eero Vilhelm piti olla toiset nimet, mutta ehkä Eeron korvaa sitten Emil joka tulis mieheni äidinisältä..

Sitten tosin pitää muuttaa viimeinenkin nimi, kun Emil Vilhelm ei passaa..

Oon aivan älytön nimiaddikti jos näin voi ilmaista. Miettinyt jo vuosia vuosia millaiset nimet haluaisi omille lapsille. Ensimmäisen kohdalla luulis olevan vielä helppoa kun ei tarvitse miettiä sisarusten nimiä. Sen oon jo päättänyt, että toinen- tai kolmasnimi tulee olemaan mun toinen nimi tai miehen toinen nimi, koska molemmat pyörii meidän suvuissa :)

Työnimeä ei vielä löydy, ehkä se sitten tulee vk12 kun saadaan varmuus tähän kaikkeen :)

Minun ei varmaan tarvii tälläkään kertaa panikoida nimiasioita, kun mies on niin hyvä keksimään <3 Ekan kohdalla mieheni ilmoitti 3kk vaille lasketun ajan, että nyt tietää mikä tulee lapselle nimeksi. Lupasi kertoo sitten vasta, kun on nähnyt lapsen ja että sopiiko naaman kanssa yhteen. Kaksi päivää synnytyksestä muistin kysyä, nimi osu ja upposi. :)

Huh, mulla on jo paperilla lista mahdollisia nimiä sekä tytölle, että pojalle. :D Eiköhän noista joku sopiva sitten löydy.
Meille taas sukunimen päättäminen on vaikeampaa! Yleisempää kai on laittaa lapselle miehen sukunimi, mutta meillä taas minulla on harvinainen ja suojattu sukunimi, miehen sukunimi suht yleinen.. Appivanhemmat taas on järkyttyneinä kuunnelleet vierestä tätä tappelua sukunimestä ja painostavat koko ajan, että lapselle pitää tulla heidän sukunimi. :D Kuitenkin miekkosen molempien veljien vaimoilla ja lapsilla on heidän sukunimi, niin en oikein nää mitään tarvetta että minun ja lapsenkin pitäis muuttaa sukunimi samaksi. Minähän sen loppupeleissä päätän jos sopuun ei päästä, mutta oishan se nyt mukava ennen ristiäisiä päästä ihan sopuun nimestä. :D

Samaa mieltä. Mulla on yllättävän monia tuttujakin, jotka on ottaneet vaimon nimen naimisiin mennessään kun vaimolla harvinainen ja itsellä joku Nieminen tai Virtanen, joita on kuitenkin tosi paljon. Eihän ne niminä huonoja ole, mutta mä en edes neuvottelisi asiasta tuossa tilanteessa.

En kyllä tiedä onko nykyään Suomessa suojattuja nimiä. Aiemmin oli, mutta nykyään ei saa ottaa sellaista sukunimeä itselle, mitä ei ole 6 sukupolveen suvussa ollut. Toisaalta avopuoliso voi ottaa kumppaninsa sukunimen, mutta luulen että siinä tarvitaan molempien suostumus.
Sen sijaan jos on saanut harvinaisen sukunimen avioliitossa, laki ei kiellä antamasta sitä avioeron jälkeen seuraaville lapsille (jos ei vaihda sukunimeä uudelleen), vaikka nämä ei olisi mitään sukua tälle alkuperäiselle sukunimen haltijalle. Sen koen kyllä vääränä.

On oikeestaan jo nimiä mietitty molemmille sukupuolille, tytöksi olen tän ajatellut , ja miehen mielestä täällä on poika. :D
Miehellä on pojalle jo nimi jonka haluaa ja jonka olen joskus hyväksynyt ja nyt mies puhuu tästä vauvasta sillä nimellä , tuntuu oudolla kun ite ajattelen että tää ois tyttö! Työnimeä ei sen kummempaa oo , toukasta puhutaan vaan :)

Me ollaan nimiä jonkin verran mietitty ja pojalle etunimi onkin jo, jostain luin sen nimen ja molemmat ajatteli heti miehen kanssa että se siitä tulee jos poika tulee. :) kolmen viikon päästä rakenneultra ja jos sukupuoli selviää niin sitten vois alkaa tosissaan nimiä miettimään :)

Takaisin