Nimiäiset/ristiäiset

Mä sain maanantaina aikaseks soitella papille ja meiän ristiäiset on 13.9 vielä en oo varma pidetäänkö kotona vaiko kirkossa, meille ois meidät mukaan lukien tulossa 36 aikuista ja 6 lasta tai siis ne on ne jotka kutsutaan ja en sit tiiä et pääsekö kaikki tulemaan. Meillä on kans noita lapsellisia vääntöjä, mun toinen veli ilmotti jo esikoisen ristiäisiin et jos oon kutsunut äidin niin hän ei tule ja ilmotin sille jo sillon et sit et tule se on oma asias, nää on meiän perheen juhlat ja mua ei vois vähempää kiinnostaa haluaako se nähdä meiän äitiä vaiko ei, broidi ei ole se joka päättää ketä mä kutsun ja ketä en... broidi ei osallistunut, nyt aattelin et en edes kutsu, pienetäs heti vierasmäärää parilla. Haluisin kovasti pitää kotona, mutta on nyt siitä kiinni et kuinka moni pääsee paikalle et mahdutaanko tänne vaiko ei
 
Tänään juhlitaan Putte-possun nimipäivää :) Eli Benjaminin ristiäisiä :) Eilen väännetty tarjottavia ja tänään vielä kakkujen koristelu. Vieraita tulee sen nelisenkymmentä. Toivottavasti tarjottavat riittää :) Ja ivasti sadetta luvattu koko päivälle..no onneksi ei ulkona järjestetä juhlia :)
 
Meillä oli ristiäiset 17.8.

Kaikki sujui mielestäni hienosti. Nimiasia saatiin selvitettyä sopivasti ennen ristiäisiä. Tärkeimmät henkilöt oli paikalla. Tarjoilu oli hyvää, kiitos äitini :Heartred

Hyvin siis meni, tai siinä uskossa olin pari päivää. Historia sitten toisti taas itseään, kun draamaa oli mun selän takana myös esikoisen ristiäisissä. Ja taas oli jokin helvetin tyhmä syy, että joku on loukkaantunut jostakin asiasta, mikä ei edes ollut mikään iso asia.
Alkoi ärsyttämään niin vitusti suoraan sanottuna, kun taas on jotain negatiivista muistettavaa sitten tästäkin juhlasta.
Itselläni on lähisuku todella pieni ja meillä on todella vähän juhlan aihetta. Ja sitten kun olisi jotain niin joku tulee ja vie sen pois (siltä ainakin tuntuu).

Jos tuon yhden henkilön "drama queen"-kohtauksen unohtaa niin muuten kaikki siis oli onnistunut hyvin :)
 
On kyllä käsittämätöntä, kuinka jotkut kehtaavat olla noin itsekkäitä. Mutta ei kannata tosiaan antaa tuollaiselle painoarvoa, hyvä jos juhlat muuten sujuivat mallikkaasti. :)
 
Ihanaa kun meidän tytön ristiäiset on viimein kunnialla saatu järjestettyä viime lauantaina. Kaksi päivää ennen juhlaa sai neuvolasta ekan annoksen rotarokotetta niin vähän jännitti miten mahtaa käydä. Taitaa vauva olla vanhempiensa lailla jätemylly kun ei rokotteesta tullut mitään sivuoireita tähän mennessä. Vauvalla jäi ristiäispäivänä päikkäritkin nukkumatta, lähinnä torkkuja veteli sylissä, silti jaksoi juhlat ilman huutoja. Aikamoista vieraskoreutta, hieno suoritus pikkuiselta. Nauratti miten vauva oikein nautti kun sopivan lämpöisellä vedellä valeltiin päätä, vähän kuin kylpyammeessakin.
 
Gemini, keskityt vaan niihin hyviin muistoihin ja unohdat muut. Jotkut vaan osaa aina pilata kaikki hyvät juhlat...
 
Meillä on nimi maistraattiin jo ilmoitettu ja ristiäiset 13.9 :) Ollaan vähän oltu rennosti tämän kanssa, kun tiedossa oli jo alkujaan että juhlat on vasta syyskuussa :)

Ketä te olette kutsuneet juhliin? Me ollaan kovasti mietitty että kutsutaanko omia setiä/tätejä tai serkkuja. Laajalla joukolla tulisi vieraita mahd. jopa 30+. Lie aika paljon se?
 
Meillä oli molempien melkein koko suvut, jotka onneksi on pienet ja vieraita oli sen melkein 40. Itse tein kaiken tarjottavan, ja hyvin riitti vaikka vähän epäilytti, kun tänä vuonna tein tarjottavia vähän vähemmän kuin viime vuonna, kun silloin jäi aika paljon yli :) Ja vaikka vähän meinasi välillä hermostuttaa, kun kolme pentua vaatii koko ajan huomiota ja itse yrittää siinä saada leipomuksia aikaan, niin onnistuin kuin onnistuinkin :) Ja nyt olen kyllä tyytyväinen että juhlat on juhlittu :)
 
Meillä oli vieraina ainoastaan lähisuku, eli isovanhempani, molempien vanhemmat ja sisarukset lapsineen. Yhteensä parisenkymmentä vierasta. Ihan riittävästi. :)
 
Meillä oli vieraina:
Meidän vanhemmat, 3kpl + 1kpl avec
Meidän sisarukset, 2kpl + 2kpl avec
Meidän tädit + eno ja niiden avecit, 6kpl
Meidän serkut, 5 kpl
Isovanhemmat, 2kpl
Kummit, 3kpl
Esikoisen kummit 2kpl

26 vierasta + minä, mies, esikoinen ja pienin :)

Sekä pyydetiin pappia jäämään seuraksi
 
Teilläpä on ollu paljon vieraita. Meillä oli ristiäiset 24.8, vieraita pappi mukaan lukien 12. :D pienet, mutta ihanat ristiäiset. Sain pikkuveljen sylikummiksi ja lähimmät ystävät kummeiksi. Jopa Helmin isäkin oli paikalla. Eli tyttö sai nimekseen Helmi, niinku jo aiemmin kerroinkin. :)ihania nimiä kaikilla!

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli myös vain lähisuku paikalla, mut aikamoinen poppoo silti:

- Mun isovanhemmat 2 kpl
- Meidän vanhemmat puolisoineen 7 kpl
- Meidän sisarukset puolisoineen ja lapsineen 14 kpl (tuosta puuttui miehen sisko vauvansa kanssa sekä toinen mun siskonpojista)
- Pojan kummit 3 kpl
+ pappi ja me

Eli kaikkiaan 30 henkeä jos päivänsankarikin lasketaan. :)
 
Takaisin
Top