Nimet

Haluatteko kertoa mitä nimiä olette ajatelleet? Me ollaan mietitty mm. Elliä ja Elinaa, mutta ei välttämättä ekaksi nimeksi. Suvusta olisi kiva saada ainakin joku nimi, mutta sisko on vienyt minun puolelta jo parhaat tyttöjen nimet
 
Mulla on koko ajan ollut pojalle nimi valmiina, mut läheinen ystävä anto saman nimen (ei ihan pilkulleen kirjoitusasultaan mut käytännössä sama) joten nyt ei sit oo mitään nimeä mielessä. Ei huvita ees miettiä mitään kun toi oli niin selvä. Samoin kun esikoisen nimi oli valittu jo aikoja sitten, ja se nimi hänelle annettiin. En ees miettinyt muita vaihtoehtoja. Ajattelin et jos syntyessään näyttää ihan joltain muulta niin ehkä hän sit näyttää jonkunnimiseltä :D
 
Ja tytölle ainoa mikä kävis molemmille on kaverin koiralla :D En oo keksiny _mitään_ muuta hyvää nimeä...
 
Meitä kiehtoo vähän kansainvälisemmät nimet; Iona, Aurora, Naomi, Alex jne. Oma äitini taas jankkaq et joku perinteinen nimi olis hyvä, mut eipähän hän sitä päätä. :)
Eevi nimen olisin halunnu kyl antaa, mut serkkuni kerkes sen nimen jo napata :D
 
Meillä on sukunimessä kk ja r, niin oon aiemmin aatellu, että pojan nimessä olis myös kk, esim Pekka tai Jaakko. Nämä ei kuitenkaan kelpaa miehelle ja päädyttiin makustelemaan nimiä Peikko, Pekko, Ukko ja Okko, mutta nekin meni vissiin hylkyyn ja tuli jotain ihan muuta :D Tytölle puolestaan oon aatellu, että olis se r. Yksi on nyt vahvasti tyrkyllä, ei puutu ku se tyttö :) Jos saadaan toinenkin lapsi, niin heidän nimet ei todennäköisesti tuu mätsäämään ollenkaan keskenään :)
 
Mulla on tytön etunimi ollu jo vaikka kuinka kauan mielesä! Toiset nimet ei oo ihan vielä asettunu, mies kyllä on jo kelpuuttanu mut ite mietiskelen vielä. Mulle mieluinen pojan nimi ois, mutta mies sitä vielä sulattelee. Luulen kyllä ettei hän saa sitä nimeä sulatettua, mutta sillä onkin sellainen tausta että ymmärrän täysin! Pojan toiset nimet taas ihan selkeet, ku ovat molemmat suvusa kiertäviä. Me kyllä siis päätetään nimi jo ennen syntymää, mutta jos beebi ei sit yhtään näytä nimeltään, nii sit vaan keksitään uus :)

Pojalle ollaan kateltu vaan eestiläisiä nimiä. Tytön nimi on suomesa erittäin harvinainen, en kylläkään ossaa sanua mistä lähtösin :) Ei haluta mittään ihan perinteistä suomalaista nimee, koska sukunimiki on niin erikoinen. Ollaan siis miehen kans tiettävästi ainoita tämän sukunimisiä Suomesa!
 
Onko ehdottaa tytön nimiä, missä olisi R-kirjain? :)
Heitätääs tähän nyt hatusta jokunen tytön nimi, missä R jos muita erityisiä toiveita ei ollut niin täältä tulee! :)

Riia, Reetta, Ronja, Varpu, Iris, Irene, Reija, Sari, Aurora, Aleksandra..

Nyt ei näillä raskausaivoilla enempää nykyaikaisempia löydy, ellei vanhemmanaikaiset kelpaa myös. :)
 
Mietittiin esikoisesta nimeä jo ennen syntymää, oli pari vaihtoehtoa valmiina. No eihän se näyttänyt sillon syntymä hetkellä miltään vaihtoehdolta mutta sitten kun piirteet siinä 2kk aikana muotoutui niin tulikin nimeksi se joka meidän suosikki oli. :) lopullinen päätös tehtiin ristiäisissä ku täytettiin papereita :D nyt ei olla yhdessä nimiä vielä mietitty mutta pari vaihtoehtoa mulla on valmiina molemmille sukupuolille, miehelle en niitä vielä oo esittänyt kun torppaa ne kuitenki :D
 
Meillä oli nimi päätetty esikoiselle ennen syntymää. Vaihtui sit kuitenkin kun tyttö syntyi, ja mies sai puhuttua mut ympäri että tästä aiemmin päätetystä etunimestä tulikin sitten toinen nimi. Ja miehen ehdottama tytön etunimi tuntuu just niin oikealta kun voi tuntua. :Heartred

Miehelle heitin yks päivä, että mä saankin sitten päättää tulevan vauvan etunimen kun hän päätti esikoisen, ja tää totesi että joo saat. :wink
 
Meillä oli nimi päätetty esikoiselle ennen syntymää. Vaihtui sit kuitenkin kun tyttö syntyi, ja mies sai puhuttua mut ympäri että tästä aiemmin päätetystä etunimestä tulikin sitten toinen nimi. Ja miehen ehdottama tytön etunimi tuntuu just niin oikealta kun voi tuntua. :Heartred

Miehelle heitin yks päivä, että mä saankin sitten päättää tulevan vauvan etunimen kun hän päätti esikoisen, ja tää totesi että joo saat. :wink

Sun täytyy huolella valmistella joku överikamala nimi ja muka tosissasi ajat sitä nimeä läpi :'D
 
Meillä oli nimi päätetty esikoiselle ennen syntymää. Vaihtui sit kuitenkin kun tyttö syntyi, ja mies sai puhuttua mut ympäri että tästä aiemmin päätetystä etunimestä tulikin sitten toinen nimi. Ja miehen ehdottama tytön etunimi tuntuu just niin oikealta kun voi tuntua. :Heartred

Miehelle heitin yks päivä, että mä saankin sitten päättää tulevan vauvan etunimen kun hän päätti esikoisen, ja tää totesi että joo saat. :wink

Meillä sovittiin kans että mulla etuajo-oikeus kakkosen nimeen, kun mies sai viimeisen sanan esikoisen nimien määrään :)
 
Meillä mies on edelleen innokkaampi näissä nimi asioissa. Tytölle on jotenki helpommin tullu ihan suht ok nimiehdotuksia, mut pojan nimestä ei oo vielä haisuakaan!
 
Mäkin oon heitelty nimiä ilmoille mut mikään ei tunnu menevän miehelle läpi. Eipä hänellä itselläänkään ole ollut edes ideoita. :wink jospa Me tässä puolessa vuodessa keksittäis sopiva nimi.
 
Toiset nimet tulee meijän lapsille meijän suvusta :) ensimmäiselle pojalle ja tytölle on helppo sen jälkeen pitää enemmän suunnitella :D
 
Takaisin
Top