Nimet

Kevättäodottaen

Jostain jotain jo tietävä
Mua on aina kiinnostanut nimet. Pojalle nimi olisi ollut valmiina, mutta tyttö taitaa olla tulossa ja sitä myötä nimistressi Mulla on pari lempparia, mutta ne ei taas käy miehelle. Tykkään melko perinteisistä suomalaisista nimistä. Lemppareita on Eedit, Esteri ja Sissi. Mies tykkää Amaliasta. Haluaisin myös nimiä suvusta, mutta sisko on pöllinyt jo kaikki omille tytöilleen. Mitä nimiä te ootte ajatelleet?
 
Miehelle ei kans tunnu käyvän oikee mikään nimi. No jos poika tulis nii olis Alex, se sopis molemmille. Tytön nimistä ainoot läpi menneet ehdotukset olis Iona tai Aurora. Mut sit mies puhuu et meidän Lumiaura lempinimel joka taas mua ärsyttää tosi paljon, et täytynee Aurora nimi skipata. Mut eihän sitä tiedä näyttääkö sit syntyvä vauva Alexilt tai Ionalta nii osaako sitä täysin päättää valmiiks.
 
Mä en oo vielä yhtään osannut asennointua pohtimaan oikeita nimiä, varsinkaan ennen kuin sukupuoli oli tiedossa.. Sen sijaan lapsen isä ehdottelee lähes joka ilta kaikkia keksimiään nimiä ja tosissaan miettii, mikä lapselle sopisi. En olis uskonut, että tää nimiasia voi osoittautua miehelle jo tässä vaiheessa näin tärkeeksi! :)
 
Itse oon yllättänyt itseni enkä oo miettinyt nimeä ollenkaan. Ennen raskautta kyllä kovasti mietin mitä haluaisin nimeksi yms, mutta nyt en ole miettinyt yhtään.

Ystäväni kertoi että olivat toisen kaverini kanssa miettineet mitä annetaan nimeksi, olin ihan että ahaa eipä ole käynyt mielessäkään.

Ehkä helpompi ajatella nimiasiaa kun tiedetään onko poika vai tyttö, ja toisaalta uskon että kun näemme vauvan niin tiedämme sitten minkä nimiseltä hän näyttää ❤️
 
Mä en oo tällä nimiasialla vielä paljoa päätäni vaivannut. Mies tosin miettinyt nimiä jo plussauksesta asti :joyful:
Muutomia ihan ok ehdotuksia tullut, mutta nimi päätetään ja julkaistaan vasta sitten kun vauva on syntynyt :)
Aiempienkin kohdalla useampikin nimi oli mietittynä valmiina, mut sit ku vauva syntyi ja tutustuttiin sen kanssa enemmän ni sit ruettiin samantien kutsuu oikealla nimellä.
 
Meillä oli nimet valmiina molemmille jo joku aika sitten. Mut ystävän kälyn lapsesta oli kastettu just se mikä oli pojalle ajateltu niin meni vähän uusiksi.. Ollaan kuitenkin paljon tekemisissä tämän ystävän kanssa, juhlissa sit saatetaan olla sen kälynkin kanssa yhtäaikaa eli ei kiitos saman nimistä.
Nyt makustellaan ihan toisenlaista nimeä, mutta katsotaan, vielä ainakin tuntuu hyvältä vaihtoehdolta mut eihån sitä koskaan tiedä..
 
Kuinka moni teistä oikeasti antaa/keksii nimen vasta syntymän jälkeen?

Me. Kyllä niitä mietitään, mutta viimeksi nousi aivan uusi nimi esille synnärillä, josta tuli lapsen etunimi. Mä haluan ehdottomasti nähdä vauvaa ennen päätöksentekoa.
 
Juu edellinen tyttö ei näyttäny yhtään sille, minkä niminen hänestä piti tulla. :D vasta syntymän jälkeen lopullinen päätös
 
Pojat vaan on vaikeita! Käytettiin esikoiseen ainoo, mistä oltiin about samaa mieltä.. niin hirvittää jos toinen poika, niin ei kyllä mitään hajua. Tai yhtenevää mielipidettä. Mulle kyllä luovutettu pieni veto-oikeus, kun mies mentiin esikoisen nimien määrän kanssa miehen kannan mukaan :D mutta olis nyt kiva molemmille mieluinen :D vaikka voisin lyödä vetoa, että tuokin nopeasti tottuisi, vaikka nyt ilmeilee vaan mun ehdotuksille..
 
Oikeasti lapsen syntymän jälkeen ei moni ehdi miettiä mitään, joten kannattaa miettiä nimivaihtoehtoja ennen synnytystä. Sama muuten juhlien kanssa.

Nimi kannattaa olla sellainen että sitä jaksaa huudella ja toistella. Muuten tulee lempinimiä esim. Kristianista Rissejä ja Sebastianista Sebuja (ei, niinhän ei käy meille...)
 
Ihmiset toki kokee asiat eri tavalla, mutta en vois kuvitellakkaan päättäväni nimeä etukäteen. Kumpikaan tytöistä ei näyttäny yhtään sen nimiseltä, mitä heillle etukäteen oli ajateltu. :D Toki jotain ehdotuksia voi esittää, mutta en tee päätöksiä ennen kun saan tavata kaverin :)
 
Meilläkään ei ole mitään käryä nimistä. Esikolle oli nimi mulla valmiina ja mieskin tykkäsi. Tytölle väännettiin monta kuukautta ja tuskan kanssa saatiin kasaan molempia miellyttävä nimi. Nyt ollaan molemmat heitelty ideoita ilmoille vaikka ei vielä sukupuolta tiedetä. Onneks tässä on vielä aikaa miettiä. :D
 
Minä taas kuulun niihin, jotka päättävät nimen hyvissä ajoin :happy: esikoinen kun syntyi, hän näytti aivan juuri siltä, minkä nimen olimme päättäneet jo etukäteen. Nytkin haluaisin jo piakkoin lyödä nimen ns. lukkoon, jolloin pikkuinen ns kasvaa nimeen:happy:
 
Mä kans luulen ja toivon, että kun tyyppiä kuttuu koko ajan tietyllä nimellä, niin tottahan se sit näyttääkin siltä :) Meidän tapauksessa etukäteen päätetty nimi saa luvan kelvata joka tapauksessa, koska muita ei ole :D
 
Meillä oli pojalle valmiiksi nimi mietittynä mutta nyt kun paljastui että meille tulee tyttö niin meni nimi asia kokonaan uusiksi :D
 
Meillä on ollut tytön nimi valmiina jo niistä ajoista kun esikoista odotettiin. Ihanaa että vihdoin päästään käyttämään sitä! Itse asiassa ruvettiin jo kutsumaan vauvaa etunimellä vaikka vielä vatsassa onkin. Isoveljet sen on jo omaksuneet eli eiköhän kaikki muutkin sen pian jo kuule. Toinen nimi kerrotaan sitten vasta ristiäisissä. :) Ja olen varma että nimi sopii hänelle kuin nakutettu, varsinkin jos näyttää yhtään veljiltään!
 
Meillä tuli nimi selväksi tälle esikois-tyttärellemme jo heti plussauksen jälkeen. Ja kiva, että tyttö on tulossa koska pojalle ei ollut nimeä tiedossa.
 
Takaisin
Top