"..niille siivet kasvavat, jotka kohtuun kuolevat.."

Mie luulen että koska ollaan onneksi harvalukuinen joukko ja aihe on vaikea niin ei oo paljon keskustelua ollut mutta itse oon kyllä valmis juttelemaan omasta menetyksestä jne
 
Varmasti senkin takia.Voit laittaa viestiä jos haluat.Facebookissa on Käpy Ry:n ryhmä ja vastaavia missä on nyt jotain mutta kun enää en oo fb niin vähän voimaton tämän asian suhteen.
 
Hei. Osanottoni jokaisen teidän menetykseen.

Mun keskenmenoja ei lasketa kohtukuolemaksi, mutta jos sallitte niin kirjoitan tänne, kun en muualta löytänyt samaa kuolinsyytä. Mulla on nyt takana kaksi keskiraskauden km. Molemmat on sotkeutunut napanuoraansa. Onko teille kellekään selitetty onko selkeitä syitä miksi vauva sotkeutuu? Esim. Vaikuttaako liian alhainen verenpaine napanuoran virtaukseen, mikä saisi aikaan liikaa liikehdintää?

Meidän pikku tytöllä oli 8x napanuora lantion ympärillä ja pojalla kaulan ympäri kahdesti josta kiertyi käsivarren ja reiden ympäri. Vauvat olis ollu täysin terveitä. Jälkimmäisestä raskaudesta en oo ollu vielä jälkitarkastuksessa, mut ekalla kerralla kaikki kuitattiin huonolla tuurilla. Oon kuitenkin miettinyt olisko olemassa joku syy mikä aiheuttaa tällaista. Mulla on kaks elävää lasta ja toisella oli syntyessä napanuora kaulan ympärillä mut kaikki meni silti hyvin. Nyt kolmas ja neljäs raskaus päättyi napanuorakomplikaatioon.
 
Hei. Osanottoni jokaisen teidän menetykseen.

Mun keskenmenoja ei lasketa kohtukuolemaksi, mutta jos sallitte niin kirjoitan tänne, kun en muualta löytänyt samaa kuolinsyytä. Mulla on nyt takana kaksi keskiraskauden km. Molemmat on sotkeutunut napanuoraansa. Onko teille kellekään selitetty onko selkeitä syitä miksi vauva sotkeutuu? Esim. Vaikuttaako liian alhainen verenpaine napanuoran virtaukseen, mikä saisi aikaan liikaa liikehdintää?

Meidän pikku tytöllä oli 8x napanuora lantion ympärillä ja pojalla kaulan ympäri kahdesti josta kiertyi käsivarren ja reiden ympäri. Vauvat olis ollu täysin terveitä. Jälkimmäisestä raskaudesta en oo ollu vielä jälkitarkastuksessa, mut ekalla kerralla kaikki kuitattiin huonolla tuurilla. Oon kuitenkin miettinyt olisko olemassa joku syy mikä aiheuttaa tällaista. Mulla on kaks elävää lasta ja toisella oli syntyessä napanuora kaulan ympärillä mut kaikki meni silti hyvin. Nyt kolmas ja neljäs raskaus päättyi napanuorakomplikaatioon.

Minun puolesta saat olla ryhmässä voimia sulle.Itsellä ei ollut kuolemalle tuo syy varmasti täällä osataan vastata.Voi myös laittaa viestiä mulle jos haluat :)
 
Hei Heitsu1996.
Voisin laittaa sulle viestiä, mut en tiiä miten toi yksityisviesti toimii. Oon vähä tumpelo ku en oo paljon käyttänyt näitä juttuja.

Oletko puhelin sovelluksen kautta vai tietokoneen kautta?Puhelimen kautta:siellä sivussa on viestit ja etit minun nimimerkin sieltä ja laitat viestiä.Tuo viesti kohta löytyy samasta kohtaa missä on nuo selaa,osallistut keskustelut jne...Voin sulle laittaa viestiä jos se on helpompaa :)
 
Kokeilin jotain, mut mikäli se ei ollu oikeeseen paikkaan tullut viesti, niin lähetä sä mulle niin ehkä mä sit jo pääsen jyvälle. Puhelimella käytän foorumia.
 
Suuri osanottoni teille kaikille. Itse kirjoitin viimeksi tänne poikamme kuoleman jälkeen 2/13. Sen jälkeen perheeseemme on syntynyt tytär 2/14 ja poika 6/15.

Meidän lapsilukumme piti olla täynnä, mutta elämä päätti ettei näin ole. Ehkäisystä huolimatta huomasin olevani raskaana. Pelot palasivat ja kaikki ikävät muistot heräsivät. Tiedän että voin vain toivoa...

Itse pelkäsin paljon yrittää uudelleen esikoisen menetyksen jälkeen, mutta sitä päätöstä en ole katunut.

Voimia ja kaikkea hyvää teille enkeleiden äideille!
 
Ensimmäistä kertaa kirjottelen tänne joten Katsotaan osaanko käyttää.. Meidän kolmas pieni poika kuoli kohtuun 6.9.16 rv 40+1, oletettu syy napanuora kaulan ympärillä. Alkuvuodesta tulin uudestaan raskaaksi, mutta se meni kesken. Nyt hämmästelen pelonsekaisessa epäuskossa toista viivaa testissä :nailbiting: 7.s raskaus, kolme synnytystä, kaksi elävää lasta
 
Heidis*
Otan osaa menetykseesi.

Ite sain km.n 3.9.2016 ja syynä oli napanuoraan tukehtuminen. Toinen km, 10.3.2017,tuli tänä keväänä ja sama vika, napanuora kaulan ympärillä. Kiinnostaa tietää, mitä sun vauvalta tutkittiin kun todettiin napanuorakomplikaatio? Miten lääkärit suhtautui? Mulla nää tapahtu viikoilla 16+4,14+5,. Mulla on neljä synnytystä ja kaks elävää lasta. Oon etsinyt kohtalotovereita, mutta en ole löytänyt. Lääkärikään ei ollut tavannut ketään, jolle tämä olis käynyt kahdesti.

Voitko, haluatko kertoa oliko napanuorassa kaikki ok? Mun vauvoista toisella ainakin oli hirmu pitkä napanuora. Mut mitään vikaa ei löytynyt. Ja noilta viikoilta kun mun vauvat kuoli, ei oo tutkittukaan napanuoran pituuksia.

Mulle voi kirjoittaa myös yksityisesti.
 
Lintupieni- kiitos osanotosta. Napanuora oli kuulemma "normaalia pidempi", muuten kaikki oli niinkun kuuluu. Kun kohtukuolema selvisi, ottivat 19 putkea verta, en muista mitä kaikkea tutkivat, mutta missään ei ollut mitään vikaa. Jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri vielä möläytti että jos raskaus olisi käynnistetty viikkoa aikaisemmin (kuten oli jo sovittu), olisi vauva nyt elossa :sad001

Heitsu1996- kiitos osanotosta.
 
Heidis* osanottoni. Kuulostaa aina kauhealta kun kohtukuolema tulee noin pitkillä viikolla.

Minulla on nyt menossa neljäs raskaus (rv 15+1) ja vauvoja on yllätyksenä tulossa kaksin kappalein. Eli kyseessä on riskiraskaus. Olo on jotenkin edelleen epäuskoinen, vaikka maha kasvaa. Raskaana oleminen on samaan aikaan ihanaa ja yhtä kidutusta. Yritän jokapäivä ajatella positiivisesti ja olla pelkäämättä lasten menettämistä. Tiedän etten pysty itse asioihin vaikuttamaan, vaikka kuinka haluaisin.

Lapset enkelipoika-13, tyttö-14, poika-15 ja maha-asukit rv15
 
Heidis*,aivan järkyyttävää miten lääkäri on sanonut vielä enemmän varmasti tuo tekee surua.
 
Takaisin
Top