Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi kun ihania ultra kuulumisia teillä ollut! malta odottaa omaa aikaansa :D

vihdoinkin saatu neuvolaan yhteyttä, eihän siinä mennyt kuin viikko että vastasivat puhelimeen! hoh.. no 26.10 eka neuvola :) täytyy toivoa että saa työvuorot sumplittua ettei tarttis siirtää eteen päin neuvolaa.. :)

Mäkii varailin tänään neuvolaan ajan. 29.10. vasta .. Ois ollu kivempi, jos ois aiemmin saanu niin ois saanu vähän enemmän todentuntua tähän touhuun :p Kun ei oo oireita eikä muutakun se plussa testissä :)

En mäkään oo kuullut tuosta 1cm ko'osta. Mut hyvä tietää! Meillä siis alkio oli maanantaina 5,3mm. Siellä se oli kohdussa, mut ruskuaispussia tai sikiökaikua ei näkynyt. Uus ultra (kunnallisella puolella onneks) on 30. pv. Ja sitä ennen neuvola 23. pv.

Ihania ultrakuulumisia, näitä lisää. Meillä varhaisultra kahden viikon päästä. Silloin pitäis olla 8.raskausviikko aluillaan.

Meillä aika ekaan ultraan 6.11. uskon jotenkin että sit tän homman vasta tajuaa kun sen pikkuisen siellä näkee :) 

^ no eihän sitä sykettä nyt näin varhain kuunnellakaan :)

Mä kävin varhaisultrassa joskus viikko sitten, siel näky yksi kappale sydäntä sykkimässä. emoticon

Koko vastasi viikkoja 5+6 (kun luulin silloin meneväni 7+2) mutta selittyy mun epätasaisella pitkällä kierrolla, ovis on ollut noin viikkoo myöhemmin arvioidusta. Mulla kans maksoi 118€ mut tiesin sen kun yksityiselle gyneasemalle menin. En muuten olis kyl mennytkään varhaisultraan, mutta alkoi rusehtava vuoto ja oli pari päivää selkä ja mahakipua. Ultrassa sit näkyi että kummastakin munasarjasta oli irronnut munasolu tässä kierrossa, joten vuoto oli sit sitä että toinen tuli ulos (jutkuu edelleen siis se vuoto mut en oo huolissani)..

Tällä viikolla on sit neuvola, aika aikasin kun varailin sen luulossa et laskettu aika ois sillon toukokuussa... Aika turhilta tuntuu ekat käynnit kun asiat on jo kertaallen eletty.

Mahtavia uutisia! Nyt mua kyllä jo alko pelottaa. Se gyne sano mun ultran jälkee niin oudosti sen et viikkoja 5-6 eikä oo sikiökaikua (eli sydämensyke?) eikä ruskuaispussia vielä. Mut sit ku kysyin et onko kaikki kuitenki hyvin, se sano et joo ja limakalvotkin on hyvät ja paksut... Mun pää sekoooooooooo!!

Täällä jo odottelen malttamattomana ekaa ultraa joka vasta 6.11. Kaikki asiat rullaa päässä. Haluan nähdä pikkuisen jotta tajuan tämän asian kunnolla. Samalla mielessä pelko km:stä.
Oireita sellaiseen ei ole ollut, mutta minulle ensimmäinen lapsi, samoin kuin kihlatulleni, eli siitä luultavammin kaikki tämä huoli. Pitäis rauhottua tämänkin asian suhteen, mutta... onko muita joilla samat ajatukset? 

Elikkä eilen käyty ultrassa ja heti löytyi 1cm kokoinen pieni papunen ja sydämen syke näkyi selkeästi! Vastasi täysin viikkojaan eli 7+0. Kai sitä pitäisi nyt vain alkaa uskomaan!!

Ihanaa Mokus! Varmasti uskomaton tunne :) Alkaa omakin mieli kääntyä pikkuhiljaa sille kannalle että varhaisultraan voisi koittaa aikaa varailla vaikka ollaan ajateltu ettei mentäis :D Joka päivä vaihtuu mielipide asiasta...

Aika iso 7 viikkoseksi :) luulin ettei ne ihan nuin nopeasti tuota mittaa tavoittaisi. Mut hyvä vaan! :)

Täällä myös saatiin eilen ihania uutisia varhaisultrassa :) Viikot vastas suunnilleen (yhden päivän heitto),mittaa pikkuisella 0,9mm, sydän sykki oikeen hienosti ja vielä oikeassa paikassakin kasvaa,joten ei huolta ainokaisen munanjohtimen menettämisestä!Voi että!Ei tätä niin meinaa uskoa todeksi <3 

On pakko kysyä kun mieleen tämmönen juolahti että onko varhaisultrassa mahdollista todeta että keskenmenoa ei voi enää tulla? Tyhmä kysymys varmasti ja jopa itsestäni kuulostaa siltä mutta kun en näistä tiedä....

Mun mielestä tyhmiä kysymyksiä ei oo olemassakaan! :) Eihän kukaan osaa ikinä 100% varmasti sanoa.Mutta itselläni jäi sellainen kuva meidän ultraajasta,että tiesi mistä puhui.Meille kovasti vakuutteli,että kaikki on niin hyvin,että melko ihme on jos vielä kesken menee; syke oli hyvä ja vahva, limakalvo paksuuntunut, kasvaa oikeaa vauhtia. Meille lupasi,että ensi viikolla uskaltaa jo isovanhemmille kertoa tulevasta vauvasta :)

Tänään meidän neuvolasta soitettiin ja saatiin ensimmäinen aika sovittua. Kahen viikon päästä ensimmäinen käynti :) Ihanaa ja jännittävää! Piti oikein ommella neuvolakortille kannet valmiiksi... 

Minä sain ensimmäisen ultran 23.10, kun viikkoja on täynnä melkolailla tasan 8. Mutta kuinkas ollakaan, tänään aamusta vessareissulla havaittu niukkaa vuotoa. BADAM! Taasko tämä menee kesken? No yhteys hetimiten neuvolaan, mutta siellä puhelintunnit vasta myöhemmin, joten otin yhteyttä tk:n ajanvaraukseen. Sainkin tälle päivälle ajan. Lääkäri oli melko kokematon, totesi suunnilleen, että ei sitten säikähdetä, jos en löydä mitään.. Eipä siinä oikeestaan muuta voinu sanoa kun, että etsi vaikka viikko, pääasia, että jotain löytyis. Kuinka ollakaan hetken kuluttua totesi, että kyllä täältä syke löytyy ja näytti sen toki vielä itsellenikin ja eihän siitä voinut erehtyä: selvä syke siellä jumpsutteli <3 Lääkärillä oli vähintään yhtä leveä hymy kuin mulla. Kumpi lie ollut onnellisempi, sykkeen löytänyt lääkäri vai edelleen onnellinen äitikokelas? Ja ensi viikon ultra edelleen voimassa. Toivottavasti vielä jaksaa jumpsutella. Tällöin myös kokeneempi lääkäri ultraamassa.

Takaisin