Neuvolat, ultrat yms.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Vaiana ja Elisabet 89, kaipa tässä voi rauhoittua ja odotella rauhassa tuota np-ultraa. Eilen tuli käytyä neuvolalääkärillä ja ultrattiin neuvolan (huonolla) ultralla jonka avulla nähtiin, että kyllä siellä vatsassa tosiaan joku on. Nyt olo on jo ihan ok ja luottavainen varsinkin, kun juteltiin lääkärin kanssa veriseulojen tuloksienkin olevan kunnossa.

Mulla menee eka neuvolakäyntikin vasta juhannuksen jälkeen, olisko sitten 9+3... eli ei mitään hajua koska pääsen np-ultraan :rolleyes:Edellinen raskaus meni hyvin eikä ole mitään perussairauksia, joten eivät taida meikäläisestä paljoa kantaa huolta :p

Eka neuvola oli tänään, perussettiä eli papereita ja tuttujen asioiden kertausta. Mulla vaihtuu terkkarit tässä lomien takia ja voi olla ettei saada jatkaa lastenneuvolassa samalla, koska hänelle tulisi yhdellä kertaa neljä uutta lasta ja on kuulemma ennestäänkin täyttä. Mulle on sinänsä ihan sama, mutta sitten on kiva jos pysyy joku vähän pitempään vauvojen synnyttyä.

(Ultran saan varata heinäkuun alkuun ja labrat ilmeisesti otetaan, vaikkei kaksosilla siitä seulasta ole hyötyä.)
Edit. tulikin terkkarilta viesti, että en pääse Bulevardille ultraan ja varaamaan itse aikaa, vaan kaksosraskaudessa ultra tehdään suoraan Naistenklinikalla. Verikoetta ei myöskään oteta ollenkaan. Hmm, mitäköhän mä sitten teen sille virtsanäytteelle, onkohan siihenkään lähetettä... Ja pieni verenkuva piti ottaa, mutta voin olla aika varma, ettei sukupuolitauteja ole ja hemoglobiininkin saa neuvolassa mitattua.

Laskettu aika oli neuvolan laskurin mukaan vielä päivää aiemmin kuin nettilaskurin, ja todellinen aikataulu vähän myöhäisemmän ovulaation takia todnäk 3-4 päivää myöhemmin. Mennään nyt kuitenkin tuolla neuvolan antamalla, ellei sitten ultrassa muutu. Tänään siis 9+6 ja LA 17.1.

Muokattu viimeksi:
Mäkin pääsin tiistaina ekan kerran neuvolaan, oli aika epätodellinen olo. Terkkari oli kesäsijainen mutta oikein mukava ja ymmärsi hyvin meidän tilanteen. LA on kyllä vähän hämmentävä, menkkojen mukaan 26.1., ovulaation mukaan 24.1. ja ultran mukaan 22.1. Noh, se kai varmistuu sit np ultras.

Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja oikein hyvin meni. Hoitaja oli ihana ja lippulappusia saatiin mukaan iso pino. Varattiin käynnin aikana ajat myös verikokeisiin, ultraan, lääkärille ja pari seuraavaa neuvolakäyntiäkin. Ei tarvitse onneksi alkaa itse niitä selvitellä, vaan kaikki kesän käynnit on nyt sovittu. Ensimmäinen lapsi siis tulossa ja paljon on kaikkea uutta ja ihmeteltävää, joten kiva, että nyt neuvolakäynnillä saatiin hoidettua nuo varaukset pois alta. :happy:

Käynnin aikana yritettiin kuunnella doplerilla sydänääniä, mutta mitään ei kuulunut. Onneksi hoitaja oli sen verran sinnikäs tapaus, että kun ei saanut sykettä kuulumaan, tarkistettiin asia ultralla. Itkuhan siinä sitten helpotuksesta tuli, kun pieni saatiin näkymään ja sydän sykki. :Heartpink Ultrassa ei otettu mittoja vaan tarkistettiin vain syke, mutta neuvolan laskujen mukaan laskettu aika olisi 26.1.2019.
Varhaisultrassa kävin pari viikkoa sitten yksityisellä, ja silloin alkion koko vastasi yhden päivän heitolla kuukautisista laskettua aikaa. Huippua, että nyt päästiin taas näkemään syke ja että joku siellä tosiaan kasvaa! :joyful:

Ultra ohi ja helpottunut olo. Näin viime yönä unta että sisällä oli neljä vauvaa :,) mutta yksi söpöläinen sielä oli. Alussa kiemurteli ympäri ämpäri mut sitten nukahti ihan väärään asentoon. Yritettiin herätellä. Alakautta saatiin parhaimmat kuvat, yläkautta piti asennon takia mittailla. Vastasi viikkoja 12+4 mutta la aikaa ei muutaman päivän takia mitata. Sukupuolesta ei tietoa, mut en nähnyt ainakaan että mitään alapäässä vilkuili [emoji23]. Niskaturvot ja tulokset hyvät. Nyt saa hetkeksi huokaista ja odottaa sitten 2kk seuraavaan ultraan :,(

Kävin tänään labrassa 10+0 kunniaksi. Aika oli varattu 14:30, mutta kun kävelin sisään 14:09, otti hoitaja heti sisään. Sen verran ripeä kaveri että 14:13 kävelin ulos vähän hölmistyneenä. :D
Hyvin meni. Nyt voi jo sanoa että ensi viikolla nt-ultra! Jee!!

Oi vitsi mä ootan ku kuuta nousevaa että tipahtais postiluukkuun aika np ultraan!! Meillä on sukujuhlat 12+6 niin toivon kovasti että pääsis ultraan ennen sitä ettei tarvisi ihan niin kovasti murehtia asian paljastumista.

Täälläkin ekasta neuvolakäynnistä selvitty kunnialla. Vähän jäi anniltaan niukaksi, mutta tärkein toki oli nähdä ja kuulla, että kaikki on kunnossa :Heartred. Vaki-terkka oli kesälomalla, sijaisella taisi olla työura alussa ja enempi meni tietokoneen tuijotteluun hänen aikansa, kuin juttujeni kuunteluun tai ohjaukseen... On toki tuoreessa muistissa vielä omankin työuran alkuvuodet, hyvin meni siihen nähden :D

Myös mulla tänään eka neuvolakäynti (vkot 9+2). Eipä siinä ollut mitään ihmeellistä, terkkari kyseli perusjutut. Nyt sitten odottelen että avaavat mulle tunnukset tuonne sähköiseen palveluun ja pääsen varailemaan ultraa yms.

Mulla onbhuomenna jo toka neuvola :) tällä kertaa mies tulee mukaan.. ihan hyvä, että hän voi katsoa esikoista, kun käyn tekee pissatikut yms :D

Eka neuvola oli tänään, perussettiä eli papereita ja tuttujen asioiden kertausta. Mulla vaihtuu terkkarit tässä lomien takia ja voi olla ettei saada jatkaa lastenneuvolassa samalla, koska hänelle tulisi yhdellä kertaa neljä uutta lasta ja on kuulemma ennestäänkin täyttä. Mulle on sinänsä ihan sama, mutta sitten on kiva jos pysyy joku vähän pitempään vauvojen synnyttyä.

(Ultran saan varata heinäkuun alkuun ja labrat ilmeisesti otetaan, vaikkei kaksosilla siitä seulasta ole hyötyä.)
Edit. tulikin terkkarilta viesti, että en pääse Bulevardille ultraan ja varaamaan itse aikaa, vaan kaksosraskaudessa ultra tehdään suoraan Naistenklinikalla. Verikoetta ei myöskään oteta ollenkaan. Hmm, mitäköhän mä sitten teen sille virtsanäytteelle, onkohan siihenkään lähetettä... Ja pieni verenkuva piti ottaa, mutta voin olla aika varma, ettei sukupuolitauteja ole ja hemoglobiininkin saa neuvolassa mitattua.

Laskettu aika oli neuvolan laskurin mukaan vielä päivää aiemmin kuin nettilaskurin, ja todellinen aikataulu vähän myöhäisemmän ovulaation takia todnäk 3-4 päivää myöhemmin. Mennään nyt kuitenkin tuolla neuvolan antamalla, ellei sitten ultrassa muutu. Tänään siis 9+6 ja LA 17.1.

Onnea tuplaoottelusta!
Meillä tällä hetkellä pallerot 1,2v ja ainakin oma kokemus monikkoraskaudesta oli että meistä pidetään myös tuplasti parempaa "huolta". 1/3 oli normia, 2/3 alettiin käymään ultrassa jo kerran kuussa ja lopussa kerta kolmeen viikkoon. Jotka saa kyllä ite maksaa. Sitä tässä yksösraskaudessa mietinkin, että riittääkö mulle ne kolme kertaa ultrassa käymiset.. :grin

Kiva, Minniski, että sulla on kokemusta tuplista! Mun mielestä sanottiin, että vasta rakenneultran jälkeen tulee tiheämmät seurannat. Molemmista aiemmista lapsista ollaan käyty yksityisellä 4D -ultrassa, nyt ei ehkä tarviikaan. Sehän maksaa ihan hulluna... Tänään just tuli kutsu nt-ultraan, on sittenkin Bulevardilla ja vasta 2vk päästä.

Sulle on varmaan yhden vauvan hoito sitten ihan piece of cake! Vaikka onhan siinä hommaa, kun on monta pientä talossa...

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kesti vajaa puoli tuntia. Verenpaine, paino (joka oli noussut jo NELJÄ kiloa ja kun sitä oli jo alunperin ihan riittävästi, niin tästä toki tuli sanomista - ihan aiheesta) ja sydänäänet. Kiitos ja näkemiin!

Ihanan tehokasta ja sain muuten nyt ihan lääkärinkin siunauksen sille että nyt voi vielä ottaa hedariin buranaa, jos se ei muutoin taltu ja jos nyt ei joka päivä vetele.. Kuulemma pitäis helpottaa keskiraskauteen mennessä.

10+5

Kiva, Minniski, että sulla on kokemusta tuplista! Mun mielestä sanottiin, että vasta rakenneultran jälkeen tulee tiheämmät seurannat. Molemmista aiemmista lapsista ollaan käyty yksityisellä 4D -ultrassa, nyt ei ehkä tarviikaan. Sehän maksaa ihan hulluna... Tänään just tuli kutsu nt-ultraan, on sittenkin Bulevardilla ja vasta 2vk päästä.

Sulle on varmaan yhden vauvan hoito sitten ihan piece of cake! Vaikka onhan siinä hommaa, kun on monta pientä talossa...

Voihan siinä vähän hommaa tieten olla.. :grin Toivottavasti ite pysyy järjissään nämä muutaman ekan vuoden. :hilarious: Tsemppiä odotukseen! :happy:

Meillä meni asiat vähän mönkään, neuvolan sijais terkkari ohjeisti päin honkia.. verikokeet oli osa myöhässä seula jäi ottamatta, saan sen myöhemmän seulan n. 3vk päästä.
MUTTA ihan parasta oli tänään äitipolilla kun näki pikkusen. :happy: Häntä oli hiukan hankala mittailla kun halusi olla pystyssä ja pomppia ihan hurjasti. Seuraava aika syyskuussa äitipolille ja elokuun alussa neuvolaan omalla mukavalle ja osaavalle terveydenhoitajalle. Eihän tässä muuten mitään mutta kun on ns. eka raskaus ja haluis et kaikki menis oikein ettei kävis tämmösiä mokia.. eka meni kesken n. 7vk.
Sokerirasitus hiukka jännittää et kuinka mahtaa onnistua.. :nailbiting: onneks sillo oon lomalla ni ei tartte selvitä töihin sen jälkeen..

Meillä meni asiat vähän mönkään, neuvolan sijais terkkari ohjeisti päin honkia.. verikokeet oli osa myöhässä seula jäi ottamatta, saan sen myöhemmän seulan n. 3vk päästä.
MUTTA ihan parasta oli tänään äitipolilla kun näki pikkusen. :happy: Häntä oli hiukan hankala mittailla kun halusi olla pystyssä ja pomppia ihan hurjasti. Seuraava aika syyskuussa äitipolille ja elokuun alussa neuvolaan omalla mukavalle ja osaavalle terveydenhoitajalle. Eihän tässä muuten mitään mutta kun on ns. eka raskaus ja haluis et kaikki menis oikein ettei kävis tämmösiä mokia.. eka meni kesken n. 7vk.
Sokerirasitus hiukka jännittää et kuinka mahtaa onnistua.. :nailbiting: onneks sillo oon lomalla ni ei tartte selvitä töihin sen jälkeen..

Onko siullaki sokerirasitus rv 24-28? Itekki jouvun siihen, eniten mietin mitenhän jos ei mies ookkaan kotona sillon, ni pitää lapset ottaa mukaan. :/

Takaisin