Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Tekiks lääkäri sullekaan mitään muita tutkimuksia?
Tykkään siitä että saikku järjestyi! Joskus kun niistä saa tapella. Hieno juttu! :)Eilen aamulla soitin neuvolaan ja pyysin päästä käymään ylimääräisellä ajalla.
Jäin kotiin töistä kun mulla on kiireinen seisomatyö joka on nyt alkanut käymään liikaa voimille. Tuntuu että vatsan seutu, jalat ja selkä räjähtää ja silti vaan työhommat lisääntyy koko ajan. Myös kohtu tekee kovaa paineentunnetta alaspäin kun on liikaa juoksennellut ja saan jo nyt puristavia tuntemuksia kohdun seudulle kovassa rasituksessa (supistuksia?).
Toissapäivänä tuli työpäivän jälkeen sitten pyyhkiessä rusehtavaa vuotoakin joka tietty säikäytti.
Neuvolalääkäri otti vastaan, teki sisätutkimuksen ja katsoi että vauvalla on kaikki ok sekä Kirjoitti suoraan kuukauden sairasloman ja sanoi että ei välttämätöntä olisi enää mennä ollenkaan töihin koska yleensä oireet palaavat samantien.
Onneksi töissä oltiin ymmärtäväisiä saikun suhteen vaikka itseä nolotti sinne ilmoittaa asiasta![]()
Tänään käyty neuvolassa, rv 19+0 Kiva käynti oli, kun oli taas oma neuvolatäti :) Sydänäänet kuulu hyvin, vaikka vauva kovasti liikkui. Sykkeet vaihteli sen mukaan 145-161Verenpaineet oli hyvät ja pissa puhdas. Painoo tullut viime neuvolan jälkee vähä reilu 330g viikossa. Otettiin ekaa kertaa myös sf-mitta, mikä oli 18cm ja huiteli käyrien yläpuolella. Neuvolatäti ei ollut siitä yhtään huolissaan. Se on vaan tässä vaiheessa suunta antava ja seurataan miten se siitä lähtee kehittymään
Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja se onkin sitten Kela-neuvola:)
Ja tasan viikko rakenneultraan!
Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri.
Ensin itse otin verenpaineet, painon ja pissatestit.
Itse lääkäri kesti n. 10min.
Kuunneltiin sydänäänet, mutta ei tehty sisätutkimusta. Tehdään vain tarvittaessa/halutessa ja me emme nähneet tarvetta.
Neuvolalääkäri kirjoitti 2vkoa saikkua ja antoi ehdottoman töihin meno kiellontotesi etten todennäköisesti pääse takaisin töihin.. katsotaan kuitenkin viikko kerrallaan.
Mulla siis selkä taas alkanut vaivaamaan ja lonkat. Jalka lähtenyt alta jo pari kertaa..
En kestäon mielenterveydellisesti sekä taloudellisesti iiiihan kamalaa, jos joudun jo nyt jäämään kokonaan pois töistä.
Noh ei se auta. Etiäpäin on mentävä terveys edellä!
Joo vaivasi silloinkin. Eikä ollut oikein mistään apua.. 4kk ennen laskettua jäin silloin sairaslomalle.Ohhoh, onpa hurja!toivottavasti vaikka nää helteet nyt pahentaisi tilannetta ja helteiden väistyessä työkykykin paranis! Selkä ja lonkat ilmeisesti vaivas sua jo esikoisen raskaudessa?