Neuvolat, ultrat ym.

Minäkin täältä huutelen hiljaiselon jälkeen. Olen päässyt suht vähillä oireilla enkä jotenkaan tule paljoa ajatelleeksi, että olisin raskaana. Eilen oli nt-ultra ja se teki tästä taas todellisempaa :) Pikkuinen kovasti kääntyili ja heilutteli sekä nieleskeli. Myös nukahti kesken kaiken ja piti herätellä uudestaan, että saatiin mittoja niskasta. Sydänäänetkin kuultiin ja sykkeet oli siellä 160 tietämissä. Rakenneultra sitten 13.8. :)

Nyt rv 12+6 eli la on 27.12. tuon 29.12. sijaan.

Minäkin täältä huutelen hiljaiselon jälkeen. Olen päässyt suht vähillä oireilla enkä jotenkaan tule paljoa ajatelleeksi, että olisin raskaana. Eilen oli nt-ultra ja se teki tästä taas todellisempaa :) Pikkuinen kovasti kääntyili ja heilutteli sekä nieleskeli. Myös nukahti kesken kaiken ja piti herätellä uudestaan, että saatiin mittoja niskasta. Sydänäänetkin kuultiin ja sykkeet oli siellä 160 tietämissä. Rakenneultra sitten 13.8. :)

Nyt rv 12+6 eli la on 27.12. tuon 29.12. sijaan.
Ihanaa uutisia! :) meilläkin oli tänään nt ja viikot vastasi 12+5 eli la menikin 28.12

Ja meillä myös 13.8 rakenneultra tiedossa ;D

Heippa,

Olin viime viikolla nt-ultrassa. Eivät löytäneet vauvan toista kättä ja sain lähetteen Ouluun sikiöntutkimusosastolle, jossa tosiaan varmistui, että vauvan toinen käsi katkeaa kyynärpään alle. Luut vain loppuvat kuin veitsellä leikaten. Syytä ei tiedetä, joskus kuulemma vain käy näin tai käsi saattaa jäädä kiinni johonkin kalvoihin ja katketa sitten. Alkoholia tai lääkkeitä en ole käyttänyt. Muuta poikkeavaa ei sikiöstä löydetty ja olivat sitä mieltä, että muuten terve lapsi sieltä tulee. Ja vauva näyttikin terveellä kädellään meille peukkua!

Viimeinen viikko on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa. Olen itkenyt paljon ja pelännyt tulevaa. Tänään on ensimmäistä kertaa taas hyvä ja luottavainen mieli. Uskon, että saamme juuri sellaisen lapsen kuin meille on tarkoitettu ja hän sellaiset vanhemmat, jollaiset tarvitsee. Toivon, että hänestä tulee kekseliäs ja vahva ihminen, joka ei helpolla lannistu!

Älkää pelätkö ultria (vaikka itsekin pelkäsin, ja pelko osoittautui aiheelliseksikin)! Voihan niissä tulla ikäviä uutisia, mutta itse ainakin olen kiitollinen, että sain tietää tästä jo näin aikaisessa vaiheessa. Tai voi tulla vääriä tulkintoja. Loppujen lopuksi asiat menevät niinkuin ne on tarkoitettu emmekä me pienet ihmiset voi niihin juuri vaikuttaa.

Ihanaa Juhannusta kaikille, nauttikaa raskaudesta! Poimikaa kukkia ja syökää mansikoita! Ensi Juhannuksen saamme toivottavasti viettää pikkuistemme kanssa!

Linuska

Voi Linuska, tsemppiä teille ja ihanasti asennoidut asiaan. :Heartred Hyvä että pikkuinen on muuten terve, toivotaan ettei tule enää muita mutkia matkaan. :)

Heippa,

Olin viime viikolla nt-ultrassa. Eivät löytäneet vauvan toista kättä ja sain lähetteen Ouluun sikiöntutkimusosastolle, jossa tosiaan varmistui, että vauvan toinen käsi katkeaa kyynärpään alle. Luut vain loppuvat kuin veitsellä leikaten. Syytä ei tiedetä, joskus kuulemma vain käy näin tai käsi saattaa jäädä kiinni johonkin kalvoihin ja katketa sitten. Alkoholia tai lääkkeitä en ole käyttänyt. Muuta poikkeavaa ei sikiöstä löydetty ja olivat sitä mieltä, että muuten terve lapsi sieltä tulee. Ja vauva näyttikin terveellä kädellään meille peukkua!

Viimeinen viikko on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa. Olen itkenyt paljon ja pelännyt tulevaa. Tänään on ensimmäistä kertaa taas hyvä ja luottavainen mieli. Uskon, että saamme juuri sellaisen lapsen kuin meille on tarkoitettu ja hän sellaiset vanhemmat, jollaiset tarvitsee. Toivon, että hänestä tulee kekseliäs ja vahva ihminen, joka ei helpolla lannistu!

Älkää pelätkö ultria (vaikka itsekin pelkäsin, ja pelko osoittautui aiheelliseksikin)! Voihan niissä tulla ikäviä uutisia, mutta itse ainakin olen kiitollinen, että sain tietää tästä jo näin aikaisessa vaiheessa. Tai voi tulla vääriä tulkintoja. Loppujen lopuksi asiat menevät niinkuin ne on tarkoitettu emmekä me pienet ihmiset voi niihin juuri vaikuttaa.

Ihanaa Juhannusta kaikille, nauttikaa raskaudesta! Poimikaa kukkia ja syökää mansikoita! Ensi Juhannuksen saamme toivottavasti viettää pikkuistemme kanssa!

Linuska
En tykkää huonoista uutisista, mut siitä tykkään kun osaat niin kauniisti suhtautua asiaan. Mä oon varma että kaikki menee teillä hyvin jatkossa :Heartred

Oikein liikutuin Linuska kirjoittamastasi tekstistä. :Heartred Uskon vahvasti itse myös siihen että kaikella on tarkoituksensa eikä me pystytä siihen aina vaikuttamaan.

Kummipojallani huomattiin synnytyksessä, että häneltä puuttuu varpaita ja kaksi sormea oli kasvaneet toisiinsa kiinni.
Hän sai todella vahvat ja rakastavat vanhemmat jotka ovat opettaneet pojan olemaan itsevarma ja omaitsensä vaikka hän ei samasta muotista täysin olekaan kuin muut.
Olette parasta tulevalle lapsellenne :Heartred

Linuska, ite kans liikutuin ku luin tekstiäsi :Heartred Tärkeintä on ettei löydy mitään hengenvaarallista vikaa, tuollaisen asian kanssa voi elää ja todennäköisesti lapsesta tulee todella taitava tekemään vaikka ja mitä toisella kädellään :)

Linuska, upea asenne sinulla! Olette varmasti parhaat vanhemmat teidän ihanalle ja erityiselle lapsellenne! ♡ Tsemppiä ja myötätuulta odotukseenne!! :)

Voi Linuska, olette upeita tulevia vanhempia! Uutisissa on varmasti sulateltavaa pitkäksi aikaa, mutta osaat suhtautua asiaan jo nyt todella hienosti, en tiedä pystyisinkö itse samaan. Ja oikeassa olet, pienellä on kaikki mahdollisuudet elää todella täysipainoinen elämä, varsinkin teidänlaistenne vanhempien tuella. Voimia ja ihanaa odotuksen jatkoa :Heartred

Hei,

Kiitos paljon kaikille ihanista viesteistä! Lämmittivät tosi paljon mieltä!

Kyllähän sitä yrittää pysyä reippaana ja positiivisena, mutta itkettää se joka päivä, että miksemme voi vain saada "normaalia" lasta... Tiedän kyllä järjellä, että hänestä tulee ihana ja hän varmasti pärjää elämässään, että tämä on vain pieni ongelma ja että asiat voisivat olla huonommin ja monella muulla ovatkin jne jne. Mutta kyllä silti välillä tuntuu, että eikö hän olisi kuitenkin voinut syntyä jollekin muulle...

Luojalla kyllä on huumorintajua! Olen koko raskauden paapattanut miehelleni, että muista sitten, että se lapsi pitää hyväksyä sellaisena kuin se on! Nyt jo itselleni tuottaa omat viisaat oppini pureskeltavaa, että muistahan itse hyväksyä hänet! Montakohan kertaa vauva vielä tulee lyömään äitiään märällä rätillä, kun osaa sen jo masustakin tehdä?

Eiköhän tämä tästä ja mielikin taas parane. Hormonit eivät kyllä ainakaan helpota itkupuuskia...

Tiedätkö Lumissa, kuuluvatko kummipoikasi vanhemmat johonkin yhdistykseen, tai mistä voisi saada vertaistukea fyysisesti erilaisen lapsen vanhempana?

Hauskat jussit vielä kaikille!

Linuska

Täälläkin eka neuvolääkäri takana. Kaikki ihan ok, ainoastaan että ei saatu kunnolla sydänääniä kuuluviin, kun pikkunen karkaili koko ajan. Hankalaa se oli th:llr myös viikko sitten.
Eilen sain itse kotona hyvät äänet, tosin etsin pitkään.

Sain myös soiton sairaalasta että 3.7. kätilön tapaaminen diabetes-asioissa ja myös sosiaalihoitaja.

16.7. rakenneultra siirtyi 18.7., koska sen tekeekin nyt mun tapauksessa lääkäri eikä kätilö.

Ruokavalion muutos toimii, 2kg lähteny painosta viimeisen 8 päivän aikana.  5,5 kiloa kokonaisuudessaan n.9 viikon aikana.

Kiitos PauliinaS! :)

Sitä mietin itsekin että onneksi ei enempää kuin 2 päivää, oon niin kärsimätön luonne. :D

Sokerit ei oo kyllä ihan pysyny aisoissa, pientä heittoa on välillä. :/

Meillä oli tänään toinen neuvolakäynti, viikkoja 15+2. Perusjuttuja, mutta jännää oli ekaa kertaa mitata itse mitataan paino, verenpaine ja tulkita virtsatikutkin. Lisäksi kuunneltiin ekaa kertaa vauvan sydänäänet, siellä se laukkasi menemään :)

Kysyin laajasta terveystarkastuksesta ja se kuulemma täällä Helsingissä on yhdistettynä useampi neuvolakäynti + eka neuvolalääkäri. Saatiin nyt voimavaralomakkeet, jotka käydään läpi seuraavalla th-kerralla, joka onkin sitten myös Kela-neuvola. Tässä välissä on vielä rakenneultra ja neuvolalääkäri.

Tänään oli meilläkin toinen neuvola :)
Sydänääniä kuunnellessa tuntui parit mojovat muljahdukset ja hoitajakin nauroi kun oli tuntevinaan selkeän pikkupotkun suoraan anturiin.
Sitten pikkuninja myllersi itsensä kadoksiin :D aivan samanlainen kuin esikoinen oli ääniä kuunnellessa.

Esikoinen kuunteli innoissaan isin sylissä sisaren ääniä :) ”minun sisareni” hän sanoi :love017

Muutoinkin kaikki oli Ok ja ei meillä hirveästi siellä ole höpötettävää sen puoleen :D
Paino oli noussut vain 900g (esikoisesta oli jo varmaan monta kiloa tässä vaiheessa), mikä kelpaa hyvin ja ei ihmetytä, kun pahoinvointi oli monta viikkoa niin rajua.

Rv 14+0

Tänään oli meilläkin toinen neuvola :)
Sydänääniä kuunnellessa tuntui parit mojovat muljahdukset ja hoitajakin nauroi kun oli tuntevinaan selkeän pikkupotkun suoraan anturiin.
Sitten pikkuninja myllersi itsensä kadoksiin :D aivan samanlainen kuin esikoinen oli ääniä kuunnellessa.

Esikoinen kuunteli innoissaan isin sylissä sisaren ääniä :) ”minun sisareni” hän sanoi :love017

Muutoinkin kaikki oli Ok ja ei meillä hirveästi siellä ole höpötettävää sen puoleen :D
Paino oli noussut vain 900g (esikoisesta oli jo varmaan monta kiloa tässä vaiheessa), mikä kelpaa hyvin ja ei ihmetytä, kun pahoinvointi oli monta viikkoa niin rajua.

Rv 14+0

Ihana isosisarus! :)Meijän kohta 2v on vaan todennut ultrakuvasta että "nukkuu" ja kiinnostunus näytön tuijottamiseen on loppunu heti :grin

Meillä oli tiistaina 26.6. neuvola, jossa yritettiin kuunnella sydänääniä. Ei kuulunut kuin mun oma syke ja istukan (on tuossa edessä) suhinaa vaikka kuinka etsi. Päästiin sitten onneksi ultraan ja siellä näkyi syke ja muutenkin liikkuva kaveri. Näissä molemmissa viimeisissä ultrissa vauva on ollut hyvin eläväinen eikä juuri siksi niitä sykkeitäkään oikeen kerinnyt kuulla. Jännä nähdä, mikä duracell sieltä syntyy :D

Mun paino oli myös laskenut edellisestä kerrasta ja hb _noussut_ 142 asti. Mites nää kaikki nyt tuntuu menevän nurinpäin :P

Takaisin