Neuvolapulinat

Mä olin tänään neuvolassa terkkarin vastaanotolla. Kuunneltiin sydänääniä aika kauankin, kun ensin kuului ja sitten taas hävisi. Terkkari sanoi, että lapsivettä on niin paljon nyt, että sen takia on vaikea tavoittaa. Viikot 11+2. Samalla otti veriryhmä, hemoglobiini ja hiv-kuppa-hepatiitti seulontoja varten verinäytteet ja pissapurkin vein kanssa mukana. 1,5 viikon päästä np-ultra keskussairaalassa, silloin rv 12+5.
 
Tänään, kun ekaa neuvolaa varailin, täti puhelimen toisessa päässä kyseli että haluanko osallistua seulontoihin. Kuulemma jos niihin osallistuu, on se ultran ajankohta paljon tarkempi kuin jos ei osallistu. Me kun ei osallistuta, on ultra viikolla 10+0-13+6.. Niin, ja viikon päähän keskiviikolle sain ajan. Sillon viikkoja kasassa on 8+5. :)
 
Minäkin kävin ekassa ultrassa.. On niin itsepäinen kaveri ettei suostunut kääntymään että olisi saanut mitattua (mikä harmitti koska la vielä itselle täysi mysteeri) mutta tosiaan sydän siellä näkyi pumppailevan ja kasvoi ihan oikeessa paikassa :D
 
Olin neuvolassa tällä viikolla (9+5). Sydänäänet kuultiin. Pisti kyllä hymyilyttään - että kyllä siä totta tosiaan jotain on ja elävää! :Heartred UÄ kahden viikon päästä, sitä odotellassa :)
 
Oijoi kun kuulis edes niitä sydänääniä! Olen joka päivä koittanut dopplerilla kuunnella mutta ei kuulu kuin oma syke. Jaksais paljon paremmin odotella pari viikkoa ultraan kun sais kuunnella jumputusta :)
 
Eilen eka neuvola ja voi luoja sitä jännitystä..! Sydän äänet (ja myös liikkeiden äänet) saatiin kuuluville, mikä helpotus! :) Hemoglobiini oli jo nyt melko alhainen, mikä selittää tätä kauheeta väsymystä. Pitää yrittää panostaa ruokavalioon ja jos ei auta niin sitten tabletteja popsimaan..
Verikokeiden otto oli jälleen kerran yhtä tuskaa.. yrittivät ensin neuvolan puolella ja sitten passittivat mut labraan, pistivät 7 kertaa ennenkuin saatiin putket täyteen. hyyi.. :/ Mulla on aina ollu tosi piilossa olevat suonet joten osasinkin jo kyllä varautua pistelyihin. Mutta ei se kivaa oo, varsinkin kun on neula kammo!
Noh, Ens viikolla sitten luultavasti np-ultraan! :)

Ainiin.. Kuukautisten perusteella nyt olis rv.12+4 ja varhaisultran perusteella rv.11+4, np-ultrassa sitten varmistuu viikot ja laskettu aika :)
 
Mulla oli eilen taas neuvola, kaikki oli ok, ja ihana helpotus oli kuulla sydänäänet. Oireiden vähentyessä on huoli toukasta lisääntynyt, kun liikkeet ei ihan vielä ole tunnistettavissa.Raskausviikkoja on nyt 14+5.
Lisääntyneen väsymyksen ja huimauksen vuoksi pyysin mittaamaan hemoglobiinin ja verenpaineen, ja sen verran matala oli ainakin paine (114/60, ja sanoi että saattaa kotona olla vielä matalampi, kun ei jännitä), että selittää huimauksen. Hemoglobiinikin vaan 120, mulla normisti siinä 128, että on myös laskenut. Tulevina kuukausina kuulemma saattavat edelleen laskea, että voin joutua turvautumaan rautaan.
Siunauksen sain kuitenkin jatkaa suolaisen ruoan, ja lakritsan syöntiä, kun ei ole ylipainoa, ja arvot noin matalia, ei tarvi kuulemma mitään ruoka-aineita erikseen tarkkailla tai vähentää. Jee! =)
 
Te joilla ultrassa todettu laskettu aika on eri kuin menkoista laskemalla, niin kummalla lasketulla ajalla menette eteenpäin? :) Mulla menkoista laskettuna la on 9.1 ja varhais- sekä np-ultran mukaan 14.1. Jotenkin itse haluisin mennä jälkimmäisen mukaan koska vauva on sen kokoinen. Laskettua aikaa ei kuitenkaan vaihdettu ja enkä oikein tiedä kumman mukaan edetä / seurata viikkoja.
Lopetin just ennen plussaamista pillerit, kierrosta ei hajuakaan joten tuntuu väärältä että la on menkkojen mukaan. Ja tiiän että la on vaan osviittaa mutta olis mukava seurata raskauden etenemistä :)
 
Takaisin
Top