Neuvolapulinat

Celina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tänne sitten vaan päivittelemään omia kokemuksia neuvolatoiminnasta ja tietysti sitä dataa mitä kerrytetään noilla käynneillä.

Joko on ekat neuvola-ajat varattu? Tunnetteko neuvolahoitajianne entuudestaan? Mitä mieltä olette paikkakuntanne neuvolatoiminnasta? :)

Itse sain ajan 21.5. aamuun. Iloinen pettymys (kyllä vaan) oli se, että mun ja mun esikoisen neuvolahoitaja on opintovapaalla. Pidin valtavasti tuosta entisestä terkasta ja hänen asenteestaan ja ammattitaidostaan. Hän on/oli myös perheelle tuttu edellisestä työpaikastaan. Lisäksi edellisessä raskaudessa ja lapsivuodeajassa oli haasteita. Luotin tuohon aiempaan terkkaan ihan ehdoitta. Tiesin, että jos hän sanoi tekevänsä jotain, se kanssa tapahtui. Hän ei koskaan milloinkaan kritisoinut tai lytännyt minua. Vaikka olenkin harmissani tästä opintovapaa jutusta, niin olen silti samalla tosi iloinen, että tää terkka osoittaa kunnioitusta ja kiinnostusta omaa itseään ja ammattiaan kohtaan ja haluaa opiskella lisää.

Meillä on muutenkin tossa Tiksissä hyvä neuvola. Terkat kaikki on kivoja ja palvelua saa. :)
 
Mulla ensimmäinen neuvola varattuna 29.5 iltapäivälle :) Niin pitkän ajan päähän...tai siltä ainakin tuntuu!

Me ollaan muutettu tänne alueelle vuosi sitten ja silloin oli jo esikon neukku-käynnit, niin harvoin, että ei ole täti siellä kovin tuttu, mutta en ole kovin innoissani hänestä sen perusteella mitä teidän, mutta kovasti toivon, että olisin väärässä, koska muuten käynnit voi olla todella ärsyttäviä :/ Edellisellä paikkakunnalla oli todella mukava hoitaja, harmi, kun ei ole enää samaa!
 
Täälä eka neuvola/ultra varattu 04.06.2013 :)
Vähäkö jännittää..ku viimeks oli tuulimuna ja jotenki sen jo tiesi ettei nyt oo kaikki hyvin,mutta nyt jotenki aavistaa että sielä on kaikki hyvin..onko se vaan kuvitelmaa vai voiko se olla niin? :love7
 
Tääl on eka neuvola 20.5, ja muutettiin reilu vuosi sitten paikkakunnalle, ja esikoisen kanssa on käyty neuvolassa mutta meen eri neuvolaan raskauden aikana, joten en yhtään tiedä kuka sielä mahtaa mua olla ottamassa vastaan. Ihan ok tyypeiltä on ainakin lapsen kanssa vaikuttanut, mutta katotaan mitä siellä toisessa neuvolassa tulee vastaan.
Meillä myös se "alkuperäinen" lapsen neuvolatäti lähti opiskelemaan.
 
Meillä on eka neuvola 23.5. eli rv 9. Hassua, että aika meni niin pitkälle, esikoisen odotusaikana mulla oli rv 9 jo eka neuv.lääkäri? :eek:
Neuvolatäti on superihana, vaihtui esikoisen loppuraskausaikana. Nyt kun muutettiin, olisin joutunut toisen neuvolan asiakkaaksi, mutta anoin jatkoa vanhalla terkkarilla ja meni läpi! :)
Jänskättää millon se eka neuv.lääkäri sitten on, siellä nimittäin viimeksi ultrattiin heti ekalla käynnillä, joten sitä odotan kovasti!
 
HEippa! Nyt on varattu ensimmäinen neuvola Riksuun 27.5 maanantai aamuun. Neuvola täti samakuin aikaisemmissa ( kohdunulkopuolinen sekä km).. Voi kun nyt menis vaa paremmin..:Heartred


Tosin varhaisultraan lääkärille varattu aikaa ensi viikon perjantaille eli 17.5, rv olis silloin 6+3. Pitäis syke kuulua jne.. Kyllä jännittää PALJON! :/ Jos sielä oikeesti tän kerran näkis ihka aitoo alkua! Molemmat aiemmat keskeytyny 12vkon sisällä ihan siinä tienoilla..

TSemppiä omasta puolestani kaikille muille!!:)
 
mulla olis eka neuvola vasta 12.6. silloon olis jo 10 viikkoa täynnä:happy093 vaikka onkin jo kolmas raskaus nii on tää siltikin aina yhtä jännittävää
 
Neuvola varattu 6.6.Tuntuu kans että sinne on ikuisuus..
Eka raskaus tämä niin jännittää tosi paljon! Se jonka kanssa juttelin puhelimes kun varasin oli tosi mukava ainakin.. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Tein tänään toisen raskaustestin joka vahvisti, että esikoinen olis tulossa tammikuussa :)
Minkälaisia kokemuksia varhaisultrasta? Ymmärsinkö oikein, että sellaiseen pääsee vain yksityisellä?
Pitää maanantaina soitella neuvolaan ja varata aika sinne. Edelleen tuntuu uskomattomalta, että odotan vauvaa?! :)
 
Nyt minäkin sain aikaiseksi soittaa neuvolaan.
On helppoa soittaa kun hoitaja on käynyt niin tutuksi ja hän on tiennyt meidän suunnitelmat.

Ensimmäinen neuvola olis kesäkuun alussa jolloin viikkoja olisi 8+4. Varmaankin, mä en jaksa muistaa nuita viikkoja vielä tässä vaiheessa.
Osaan ottaa jotenkin melko rennosti nyt :)
 
Tänään varattu aika, 3.6 viikoilla 7+5 Hui! Oli jotenkin hienoa ja edelleen epätodellista kuulla puhelimessa se "Onneksi olkoon!" kun tästä ei vielä tiedä muuta kuin minä ja mieheni. :)
 
Mulla sama juttu kuin Tuulikilla, tänään varasin ajan ekaan neuvolaan ja tuntu just epätodelliselta kun onniteltiin! :) Tais tulla tippakin linssiin puhelun jälkeen...
Eka aika ens viikolla 24.5... Jännittää. Muuttuukohan tää raskaus sitten "todellisemmaksi"?
 
Moi vaan!

Elikkä laitan vielä tännekin vaikka jo vähän avasin "taustoja" tuolla tammikuun odottajien ketjussa, eli sain soitettua ajan tänään neuvolaan tai oikeastaan mä soitin mun terveydenhoitajalle, että pitäis perua mun vanhat ajat (kun mähän siis olin menossa lääkärille uusimaan niitä vanhoja pillereitä mitä söin ennen esikoisen odotusta).

Sanoin sitten terkalle että ei taida nyt sitä lääkäriaikaa tarvita kun mä oon raskaanan, niin se vaan naureskeli että "juu et sä mitään pillereitä tarvi sähän hoidit ton "ehkäisyn" ihan itse :laughing002 " Laskettu aika olis 16.1.2014 :) Ja ihan piruttani vaikka kovasti jännitän ja pelkään niin AION tän nappulan maailmaan ponnistaa :) vaikkakin ihan alussa vasta olen..

Aijuu ja Marskille hei vaan, täällä kans Riksulainen odottaja:greet025
 
Tänään Hippiäisen puoli-vuotisneuvolassa varasin ajan äitiysneuvolaan itselleni. 4.6. olisi aika, huh. Neuvolan tädillä meni hetki tajuta tilanne, kun ilmaisin asian, että minulle pitäisi varmaan myöskin varata aikaa.. Voihan rakkaus. Hivelen mahaani jo, en malta odottaa niitä perhosen siiven huminoita. :Heartred
 
tänään oli sitten ensikäynti neuvolassa :Heartred oli ihanaa, voi että. lippuja ja lappuja tuli matkaan aika kasa, ja luettavaa taas piisaa. on muuttunut taas käytännöt sitten tässä 5,5vuodessa jolloin esikoinen synty. kolmen viikon kuluttua sitten vien pissanäytteet ja verikokeet labraan ja sitten siitä pariviikkoa niin on np-ultra. huh, menispä aika nopeesti ja pääsisi ns. turvallisille vesille :) mutta luotto on kova ja halu että vauva matkassa kulkee sinne loppuun saakka :Heartred
 
Varasin tänään ajan neuvolaan, 18.6 olis ja rv 9+2 sillon jos en ihan väärin oo kattonu :D nyt en ekasta raskaudesta muista millon sydänääniä alettiin kuuntelemaan/alkoi kuulumaan?


-Milka
 
mulle sanoivat että sydänäänet dopperilla ei kuulu neuvolan laitteistoilla kuin tuurilla rv 12 mut yleensä alkaa kuuntelemaan rv 15...että joo, tosiaan odottavan aika on pitkä.
 
Mä en ole vielä varannut neuvolaa. Varmaan huomenna pitäisi saada aikaiseksi... Mutta jotenkin ei haluais mennä ennen kuin on ar-ultrassa nähnyt, että kaikki on hyvin...
 
mulle sanoivat että sydänäänet dopperilla ei kuulu neuvolan laitteistoilla kuin tuurilla rv 12 mut yleensä alkaa kuuntelemaan rv 15...että joo, tosiaan odottavan aika on pitkä.
Minulla on kuulunut kaikista kolmesta sydänäänet ensimmäisessä neuvolassa dopplerilla ja viikkoja ollut silloin jokaisesta se 9+jotain. Tosin se ei taida olla kovin yleistä, että niin aikaiseen kuuluu. Vatsapeitteiden paksuus ja kohdun asento ovat varmasti oleellisia asioita. Nyt nelosenkin neuvola rv 9+ ja ajattelin, että kokeillaan sitten kuuluuko ääniä. Luulen että monissa paikoissa ei liian aikaiseen edes yritetä kuunnella, ettei turhaan odottajat huolestu.
 
Takaisin
Top