Neuvolaläynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eka neuvola varattu 6.5. päivälle, silloin rv 7+5. Milles viikoille olette saaneet aikoja?

Mulla taitaa eka neuvola olla vasta 9+2 (neuvolan laskujen mukaan (10+0), ihmettelen sitä miten meinaavat saada mulle ajoissa lähetteen ja ajan NT ultraan 🤔 mikäli raskaus edes sinne asti jatkuu.

Mua kans eniten mietityttää toi, ettei nt-ultraan pysty varaamaan käyntiä ennen ekaa neuvolaa 🤨 mut kai se sit onnistuu 😅

Mie en oo ollut vielä neuvolaan yhteydessä. Saatiin varhaisultra hoitojen puolesta 5.5. (silloin 6+5), ja polilta sanottiin että ehtisi hyvin tehdä neuvolaan yhteydenoton vasta sen jälkeenkin. Tuntuu kyllä vähän myöhäiseltä 🤔

Mä ajattelin pääsiäisen jälkeen soitella neuvolaan.
Meidän hyvinvointialueen sivuilla lukee, että yhteys sitten, kun testi on positiivinen. Polilta sanottiin vain, että muistakaa olla yhteydessä neuvolaan.

Meillä on ensimmäinen neuvola 8+4. Täällä pystyi kätevästi varaamaan sovelluksen kautta, ja se ehdotti sopivaa aikaväliä, joten luultavasti tulevat ultrat ja verikokeet on siinä huomioitu. Tosin sovellus huomioi vain viimeiset menkat, ei lainkaan normaalia pidempää kierron pituutta, joten päivät siinä vähän heittää.

Me oltiin kans lapsettomuuspolilla varhaisultrassa nyt keskiviikkona rv 6+5, ja tosiaan myös suunniteltiin että otetaan neuvolaan sitten vasta yhteyttä. Torstaina aloin kaivelemaan yhteystietoja neuvolaan vain huomatakseni, että kiirastorstaina olikin kaikki väylät (chat ja puhelin) suljettu 🙈 eli päästään vasta pyhien jälkeen sopimaan ajanvarauksesta, jotenkin sos -olo kun ei ole ajoissa sovittu 🫥 7+4 on siinä kohtaa kun vasta pääsee soittelemaan asian tiimoilta

Mä en ole vielä neuvolaan soitellut. Oleskelen ulkomailla. Menen täällä verikokeisiin ja tapaamaan lääkäriä. Tarkoitus olisi tulla Suomeen ehkä kesäkuussa.. eli aikalailla niihin aikoihin kun pitäisi olla ensimmäinen ultra ja lääkärikäynti. Kaikki pitäisi ajoittaa samalle viikolle/kahdelle ennenkuin lähden takaisin reissuun. Huh

Meillä on eka neuvola 8+2. Onko muuten toisessakin raskaudessa niin paljon neuvolakäyntejä kuin ekassa? Ekassa koko raskaus meni niin ”oppikirjan” mukaan kuin voi, ei mitään vaivoja tai komplikaatioita ja jos nyt kaikki menee yhtä hyvin, en ehkä jaksaisi joka kuukausi käydä sanomassa että kaikki ok. Voin stiksata sitä pissaa ja mitata verenpaineita itsekin😅

Meillä on eka neuvola 8+2. Onko muuten toisessakin raskaudessa niin paljon neuvolakäyntejä kuin ekassa? Ekassa koko raskaus meni niin ”oppikirjan” mukaan kuin voi, ei mitään vaivoja tai komplikaatioita ja jos nyt kaikki menee yhtä hyvin, en ehkä jaksaisi joka kuukausi käydä sanomassa että kaikki ok. Voin stiksata sitä pissaa ja mitata verenpaineita itsekin😅
Mä jotenkin toivoisin, että käyntejä olis vähän vähemmän 😅 varsinkin keskiraskaudesta oli aika turhia käyntejä, kun meilläkään ei ollut raskaudessa mitään ihmeitä. Toisaalta sydänääniä on aina kiva käydä kuuntelemassa 🤭

Mä jotenkin toivoisin, että käyntejä olis vähän vähemmän 😅 varsinkin keskiraskaudesta oli aika turhia käyntejä, kun meilläkään ei ollut raskaudessa mitään ihmeitä. Toisaalta sydänääniä on aina kiva käydä kuuntelemassa 🤭
Niinpä, työläs homma aina varata aikoja niin ettei tarvisi käydä tyyliin kesken työpäivän ja mun käynneissä meni aina joku 15min niin tuntu vähän turhalta. Pitää kysyä sitten kun neuvolaan asti päästään ja jos tää raskaus menee yhtä hyvin. Thl:n sivuilta yritin katsoa suositeltuja neuvolakäyntejä niin yksi käynti näytti olevan vähemmän uudelleensynnyttäjällä😅

Yksi käynti vähemmän 😳 maksaako sit vaivaa pitää erillisiä hoitopolkuja esikoisten ja myöhempien lasten välillä 😅

Mulla pari päivää plussan jälkeen varattuna varhaisultra, eka neuvola ja normi ultra. Kaiken olis saanut etänä varattua. 😁

Mä en nyt saa varattua netin kautta mitään.. heittää vaan ulos järjestelmästä kun yrittää valita ajan. Pitää koittaa soittaa tiistaina

Takaisin