Neuvolalääkärillä käynti

Neuvolalääkäri eilen huojensi mieltä kovasti, kohdunsuulla ta -kaulassa ei ollut mitään hälyyttävää, vaikka nämä kipuilut on mitä on. Lääkäri tai neuvolatätikään ei osanneet sanoa niihin muuta kuin että omaa oloa kuunnellen ja lepäillen mennään. Näin siis jatkan. :) Parasta oli kun lyhyesti kurkistettiin pikkuista ultralla ja kuunneltiin sykkeitä. Kaikki hyvin edelleen. :Heartred
 
Mulla oli eilen lääkärikäynti ja aika nopea toimitus oli. Katsottiin verenpaine, paino ja sydänäänet ja keskusteltiin voinnista ja lääkityksistä. Ei tehty sisätutkimusta, kun ei ole ollut mitään gynevaivoja. Seuraava etappi on sitten rakenneultra kuukauden päästä.
 
Millä viikoilla teillä on noita neuvolalääkäreitä? Meillä oli tänään toinen ihan "perus" neuvola ja kysyin sitten kun varattiin uutta, että onko se sitten neuvolalääkäri. Meille sanottiin, että ei, se on vasta sitten tuon jälkeen eli vasta sitten josku toukokuun lopussa eka neuvolalääkäri. Tosi outoa mun mielestä....
 
Mulla oli viikkoja 16+4, mutta tää taisi olla vähän etuajassa. Ihan vaan siksi, koska silloin kun oltiin varaamassa aikaa, ei ollut vielä aikoja maaliskuulle varattavissa.
 
Tänään neuvolalääkärissä ja viikkoja 15+5.

Oli ihana kuulla sydänäänet ensimmäistä kertaa. Ultrassa ei kuunneltu, ne vain näkyi näytöllä. Raskaus on lääkärin mukaan edennyt niin hyvin kuin vain mahdollista.
 
Millä viikoilla teillä on noita neuvolalääkäreitä? Meillä oli tänään toinen ihan "perus" neuvola ja kysyin sitten kun varattiin uutta, että onko se sitten neuvolalääkäri. Meille sanottiin, että ei, se on vasta sitten tuon jälkeen eli vasta sitten josku toukokuun lopussa eka neuvolalääkäri. Tosi outoa mun mielestä....

Meillä oli viikkoja 19+0. Paljon siulla sit olis viikot tuolloin toukokuun lopussa? Kuulostaa aika myöhäiseltä, mutta tosi paljon on vaihdellut sairaanhoitopiireittäin muutenkin nämä käytännöt (mitä siis foorumin kautta olen ymmärtänyt).
 
Millä viikoilla teillä on noita neuvolalääkäreitä? Meillä oli tänään toinen ihan "perus" neuvola ja kysyin sitten kun varattiin uutta, että onko se sitten neuvolalääkäri. Meille sanottiin, että ei, se on vasta sitten tuon jälkeen eli vasta sitten josku toukokuun lopussa eka neuvolalääkäri. Tosi outoa mun mielestä....
Meillä oli viikkoja 19+0. Paljon siulla sit olis viikot tuolloin toukokuun lopussa? Kuulostaa aika myöhäiseltä, mutta tosi paljon on vaihdellut sairaanhoitopiireittäin muutenkin nämä käytännöt (mitä siis foorumin kautta olen ymmärtänyt).

Toukokuun lopussa mennään jossain 26-28 riippuen nyt sitten milloin on.... Tosi myöhään kyllä täällä päin kun eka lääkäri vasta noilla viikoilla...
 
Millä viikoilla teillä on noita neuvolalääkäreitä? Meillä oli tänään toinen ihan "perus" neuvola ja kysyin sitten kun varattiin uutta, että onko se sitten neuvolalääkäri. Meille sanottiin, että ei, se on vasta sitten tuon jälkeen eli vasta sitten josku toukokuun lopussa eka neuvolalääkäri. Tosi outoa mun mielestä....


Toukokuun lopussa mennään jossain 26-28 riippuen nyt sitten milloin on.... Tosi myöhään kyllä täällä päin kun eka lääkäri vasta noilla viikoilla...
Joillakin paikkakunnilla on karsittu lääkärikäynneistä ja on vain yksi käynti... Pääkaupunkiseudulla ilmeisesti kuitenkin (vielä) kaksi lääkäriä, toinen just noilla myöhemmillä viikoilla. Tylsä juttu tällaiset säästöleikkurit :sad001
 
Joillakin paikkakunnilla on karsittu lääkärikäynneistä ja on vain yksi käynti... Pääkaupunkiseudulla ilmeisesti kuitenkin (vielä) kaksi lääkäriä, toinen just noilla myöhemmillä viikoilla. Tylsä juttu tällaiset säästöleikkurit :sad001

No onpa kyllä tylsä juttu :confused: toki nyt saatiin neuvolatädin kanssa kuunnella myös sydänäänet niin tietää että kaikki on ok. Hassua vaan kun mullaki oli alussa labroissa rauta-arvot alhaalla ja laitettiin syömään rautaa, mutta nyt niitä ei tutkita lainkaan.Ja sama juttu, että kilpirauhasarvoja seurataan, mut nyt ei mitään lähetteitä mihinkään. Noh, kaikki varmaan vaikutti olevan niin hyvin ettei nähnyt tarpeelliseksi...
 
Helsingissä neuvolalääkäri rv16-18. Mun mielestä oli ihan turha käynti, siis samat ois tehnyt terkkakin.
 
Helsingissä neuvolalääkäri rv16-18. Mun mielestä oli ihan turha käynti, siis samat ois tehnyt terkkakin.

oon kyllä ihan samaa mieltä. itselle ainut kiva käynnissä oli sydänäänten kuuntelu. oman käynnin aikana oli vielä lääkärin lisäksi kandi paikalla. 10 min käyntiin kuului kaksi sisätutkimusta kun sekä lääkäri että kandi tutkivat erikseen. tuo tutkimuskin tosiaan tehtiin vain kohdun rakennepoikkeavuuden takia, eli "normaalisti" pelkkä keskustelu olisi kuulunut asiaan.
 
En tiedä millä viikoilla April86 meet mut kilpirauhaslääkityksen tarve nousee alkuraskaudessa ja sen jälkeen tasaantuu, näin mulle kerrottiin neuvolalääkärissä kun kysyin kontrollien harvenemisesta 4vkosta 8:n vaikka nousua TSH:ssa olikin, mutta alle 2,5 silti (Thyroxin siis mulla käytössä ja rv 18+). Olisko tämä voinut olla syynä?

No onpa kyllä tylsä juttu :confused: toki nyt saatiin neuvolatädin kanssa kuunnella myös sydänäänet niin tietää että kaikki on ok. Hassua vaan kun mullaki oli alussa labroissa rauta-arvot alhaalla ja laitettiin syömään rautaa, mutta nyt niitä ei tutkita lainkaan.Ja sama juttu, että kilpirauhasarvoja seurataan, mut nyt ei mitään lähetteitä mihinkään. Noh, kaikki varmaan vaikutti olevan niin hyvin ettei nähnyt tarpeelliseksi...
 
Meillä neuvolalääkäri oli 15+0. Kandeja oli monta paikalla ja he haastatteli perus kysymykset voinnista yms. Katottiin paino ja verenpaine. Tarkisivat pissänäytteen jonka jätin tullessani. Sitten lääkäri tuli takaisin ja aikoi tehdä sisätutkimuksen mutta kysyin onko tarpeellista kun se tehtiin varhaisultrassa tammikuussa. Ja papakoe oli otettu joulukuussa. Ei sitten tarvinut sisätutkimusta ja lääkäri opetti kandit kuuntelemaan sydänäänet. Itse käynti ei kestänyt kuin 30min.
 
meillä vihdoin on neuvolalääkäri keskiviikkona, silloin ois rv 15+5 .Toinen ultraääni 7.04 ja silloin rv 20 niin saadaan tietää lapsen sukupuolen :Heartblue:Heartpink Tuntuu siltä et aika menee aivan liian hitaasti , en vain malta odottaa että pääsen shoppailee kullannupulle vaatteita :dance008:happy093:happy093:happy093:happy093
 
Neuvolalääkäri viikolla 18+1 eipä siinä kauaa mennyt ehkä vartin verran. Ensin piti käyä terveydenhoitajalla joka mittas verenpaineet otti hemoglobiinin ja painon. Ainoa mistä tuli noottia oli se kun paino oli tippunu 200g, no toivottavasti nousee. Johtuu varmaa siitä ko oon liikkunu enemmän kävellen. Muuten kaikki pitäs olla ok ja kloppoti klopppoti sykekin kuului ja kahteltiin salamatkustajaa.
 
Millä viikoilla teillä on noita neuvolalääkäreitä? Meillä oli tänään toinen ihan "perus" neuvola ja kysyin sitten kun varattiin uutta, että onko se sitten neuvolalääkäri. Meille sanottiin, että ei, se on vasta sitten tuon jälkeen eli vasta sitten josku toukokuun lopussa eka neuvolalääkäri. Tosi outoa mun mielestä....
Mullekin sanottiin, että neuvolalääkäri on vasta viikolla 27 tai sen jälkeen. :shifty: Itse oon nyt joutunut kipujen ja supistusten vuoksi käymään muuten neuvolalääkärillä, joten eipä ole kovin suurta säästöä kunnalle syntynyt.
 
Tänään oli eka neuvolalääkäri. Ymmärtääkseni toinen on sitten loppuraskaudessa. Kaikki oli hyvin, ultrattiin ja siellä se toukka köllötteli :Heartred Sivuprofiilista näki nytkin (kuten nt-ultrakuvasta) selvästi että pikkusella on vähän pysty nenä :joyful:
 
Tänään oli neuvolalääkäri.. alkoi sillä et kyseli joo toinen lapsi tulossa, onkos siellä kotona jo iso vai pikkuveli ? joo'o! Jotenkin koko keissi yhtä tyhjän kanssa mitä nyt tutkittiin paikat ja punnittiin, mutta mua huolettaneet kysymykset sivuutettiin ja jäi vähän tyhmä olo. Sain lähetteen rakenneultraan ja se tasan 2 viikon päästä, ei millään malttaisi odottaa [emoji4][emoji4]
 
Takaisin
Top