Neuvolakuulumiset

Mistä ihmeestä mä muistan kuulleeni sellaista, että ekan kolmanneksen aikana ei yleensä suositella rautalisää?

Se minusta sen takia että rauan lisukeena ottaminen aiheuttaa enemmän pahoinvointia ja kun muutenkin huono olo sit ei suositella, en osaa sanoa onko siellä muuta miksi ei vois...
Mulla oli hemoglobiini 120 mikä oli muuten ok mut kun kuukausi sitten oli ollut 139 sit aika nopeasti laskennut niin mietin itsekin että pitäiskö sittenkin ottaa. On tiedenkin raskausmonivitamiinissakin rauta että ehkä odottan viellä seuraavaan neuvolakäyntiin ja katson sitten onko viellä laskennut. Nyt syön mansikoita niin paljon kuin jaksaan ja ehkä saan sit sieltäkin tarpeeks rauta :D
 
Laitoin tonne salaiseenkin ryhmään jo mutta siis onko teidän pitäny ekassa neuvolassa jättää pissanäyte?
 
Ei tarvinnu ainakaan minun jättää ekalla neuvolakäynnillä. Antoi näytepurkin mukaan ja kehotti viemään labraan sitku meen ottamaan verikokeita viikon 12 aikoihin.
 
Ei tarvinnu ainakaan minun jättää ekalla neuvolakäynnillä. Antoi näytepurkin mukaan ja kehotti viemään labraan sitku meen ottamaan verikokeita viikon 12 aikoihin.

Mulla oli sama juttu eli ens kerrasta lähtien varmaankin vasta aletaan tikuttaa joka käynnillä..
 
Mä joutuin jättämään ekalla kerralla ja oli viellä vasta raskausviikko 7.. ehkä see testi mitä he yleisesti tekee siellä on niin helppo että ne vaan tarkistaa joka kerta :P
 
Mä olin unohdanut täysin että sitäkin siellä halutaan niin oli käydy kotona just pissalla. Join sit siellä kolme lasia ja odottin 10 minuttia ennen kun edes mitään sain ulos siellä. Varmaan neuvolatäti ihmetteli mitä tein siellä niin kauan kun sanoi että kun valmis sit tuu vaan takas huoneeseen puhumaan :P
 
Esikoisesta piti jo ekalla kerralla ja mun mielestä puhelimessa sanoi, että nyt olisi sama.
 
Mulle ei sanottu puhelimessa mitäään! Mietin pitäskö mun soittaa maanamtai aamulla sinne ja kysyä? Kun mulla on vasta klo 13 sillon aika.
 
Mulle sanottiin että riittää kun on ollut pissaamatta 4 tuntia ja kummallakin kerralla on otettu ekasta kerrasta alkaen pissa näytteet aina.
 
Neljä tuntia? :O Mulla esikosta sanottiin, että kaksi ja välillä tais olla vähemmänkin aikaa.
 
Tänään käyty ekassa neuvolassa! Neuvola anto lasketuksajaks 7.3. ja nyt rv8+5 vaikka kaikkien muiden kuin neuvolan laskureiden mukaan nyt olis 8+0 ja la 12.3. :eek: en ymmärrä. No ultraan kun pääsee sit noin viikolla 12 niin näkee minkä ikänen hän on :D
 
Neuvolassa käyty. Eipä tuolla uutta tietoa tullut. Pissatulehus vois mahdollisesti olla laajan sticksin mukaan, mutta sepä ei yllättäny. Huomenna pitää viedä labraan näyte.
Neuvolan mukaan laskettu ois 11.3 ja nyt viikkoja 8+1, todellinen on kuitenki 7+3 tänään. Perjantaina kuitenki eka ultra, et katsotaan mitö siellä sanoo
 
Eka neuvolakäynti takana ja huh mikä suoritus se olikaan, mutta selvisin! Mikään ei pysy sisällä, joten oksensin tuollakin monta kertaa. Neuvolantäti oli kuitenkin ihana ja ymmärtäväinen. Kysyi jopa mieheltänikin miten hän jaksaa. Pissanäytettä en voinut antaa kun ei tule pissiä. Np-ultra ja lääkäriaika varattiin samalla. Ja lääkäri soittaa tänään minun voinnista. Sairaalahan se todennäköisesti kutsuu taas nesteytykseen jos ei ala helpottaa. Su jälkeen mikään, ei edes vesitippa ole pysynyt sisällä.
 
Onko nää neuvolakäynnitkin muuttuneet? Esikoisesta oli eka neuvola viikolla 5 ja nyt tässä vasta viikolla 9. Mietiskelin vaan:p
 
Laitoin tonne salaiseenkin ryhmään jo mutta siis onko teidän pitäny ekassa neuvolassa jättää pissanäyte?

Kun tilasin neuvola-aikaa niin mulle sanottiin ettei kannata pissata juuri ennen sinne menoa kun ottavat näytteen. Eli vissiin eroavaisuuksia neuvoloiden kesken tässä asiassa
 
Tänään käyty neuvolassa, lähinnä keskustelua oli ja laittoi lähetteitä veritesteihin ja sokerirasitukseen sekä ultriin. Kuulemma tulee kutsu ultraan Kätilöopistolta kirjeenä kotiin. Pissatestejä ei tehty eikä hemoglobiinia otettu vielä, ainoastaan verenpaineet kattoi.

LA aikaistui yhdellä päivällä mutta en oikein siihen luota koska kuitenkin itsellä tiedossa ovulaation ajankohta.
 
Äsken neuvolassa käyty. Mies pääsi mukaan ja tietysti sen takia lapsetkin oli sinne pakko ottaa. Esikoinen leikki koko neuvola ajan leikkipaikassa, mutta kuopus oli pakko ottaa huoneeseen mukaan eikä tietenkään tuollainen 10 kk vauva jaksa paikallaan olla.. Mutta silti kiva käynti oli. Nyt saatiin tosi vähän mitään lappuja mukaan kun aiemmissa raskauksissa on tuntunut että lappua tuputetaan kassitolkulla :D ehkä se että tämä on kolmas raskaus vähensi tarvetta antaa mitään lappuja. Ja tosiaan aika hyvässä muistissa asiat kyllä onkin:) Nt-ultra ajan varasin heti kun kotiin päästiin, koska sen voi varata itse täällä netistä. :)

Niin ja multa otettiin kyllä kaikki mittaukset mitä aina neuvolassa otetaan
 
Mullakin eka neuvola tänään. Aika paljon tuttuja juttuja juteltiin, voinnista, jatkoista yms. Verenpaineen ja hemoglobiinin mittasi. Ihan mukava oli jutella, terkkarikin oli ihan mukavan oloinen. Eka ultra olis sitten 24.8., enkä millään jaksais odottaa!:)
 
Takaisin
Top