Neuvolakuulumiset

Sukey

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Jei, eka neuvolakäynti takana, ja hyvillä fiiliksillä eteenpäin!

Ei siis ollut mitään uutta ja ihmeellistä, kaiken maailman lippulappua sieltä tuli (varmasti vähemmän kuin ensikertalainen saa, mutta sainpa vau:n kirjan ja kiellettyjen ruoka-aineiden listan).

Nyt on np-ultraan aika varattuna, vielä pitäisi reilu kuukausi jaksaa odottaa :)
 
mä odottelen myöskin tota listaa, mitä saa ja ei saa syödä, tms lappuja... itellä kun ei siis mitään kokemusta niin jänskättää aika paljon. (onnex tuo miekkonen saa kyllä tulla mukaan, koska mulla varmaan menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos pelkästä jännityksestä johtuen) :wink
 
Hei Minskui!
Minä sain kiellettyjen ruoka-aineiden listan postissa pari päivää siitä kun olin varannut neuvolan. Ei siellä mitään muuta merkittävää ole (ainakaan minulle) kuin pellavansiemenet. Ja ne on niin kun kokonaan kielletty! Yritäpä ostaa mitään monivilja- tai jyväleipää kaupasta missä EI ole pellavansiementä... Voin kertoa että tää ainakin pääsee taas leipomaan usein leipää! Niistä kaupoista missä käyn (S-ryhmäläiset) ei oikeasti saa muuta kuin ihan valkoista vehnäleipää tai ruisleipää ilman niitä pirun pellavansiemeniä! >:-(
 
hmmm, meillähän on nimenomaan tuota täysjyvää, eli siis tänään kauppaan ja vähän äkkiä.... :/ hyvä että sanoit. :happy112

Nyt on sitten se eka neuvola varattu 6.2, joten nythän tää hommeli rupee vähän käynnistyy.. jännitti ihan sikana soittaa sinne ja todeta et ei hemmetti täähän on sittenkin totta. :love017
 
Muokattu viimeksi:
Eiks ookin hieno fiilis kun on saanu ajan varattua? :D Jo se, että jonkun ulkopuolisen kanssa juttelee raskaudesta niin tuntuu et se on taas vähän enemmän totta... Meillä tuttu neuvolatäti esikoisen ajalta ei kuulostanut kovin iloiselta kun tein varauksen. Olikohan sitten huono päivä vai olisiko halunnut meistä pikkuhiljaa jo eroon, mene ja tiedä. Olen tietysti kova kyselemään ja rupattelemaan ja meidän käynnit aina venähti melko pitkiksi.. Mutta ei saanut minun iloani pilattua! ! ! :-)
 
kyllähän se tuo taas ihan eri fiiliksen, nyt sitten tänään uskallauduin sinne ultraankin, joka siis samana päivänä.

jotain lappusia minulle uhkasi postissa lähetellä, niin niitä nyt odotellaan ja mietitään että mitä niihin täytellään. olo on vaan järkyttyneen/onnellisen/uskomaton. :dance018
 
Esitietolomake mikä pitää tayttää ennen ekaa neuvolaa on lähinnä henkilötiedot ja tiedot omista sairauksista mitkä voi vaikuttaa raskauden kulkuun, ja mahdollisista sukurasitteista. Minä tiesin tosi huonosti mummojen/papan sairauksista esikoisen kohdalla, nyt osasin täyttää ne jo kattavammin. :) Oli sekin naurettavan kivaa täytellä tietoja lomakkeisiin, kun se oli vauvaa varten! :-)
 
mulla täti kyseli kaikkee ja onnitteli 10 kertaa, ja kun kuuli että esikoinen on 10v niin sano että johan sitä kymmenen vuoden välein lapsia kannattaa tehdäkin :D
 
Mulle neuvolantäti sanoi nuoremman lapsen synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa, että hänen asiakkaakseen saa tulla vielä uudelleenkin. Eikä hän ollut mitenkään yllättynyt, kun soitin ja varasin ajan äitiysneuvolaan. Toivottavasti ei enää ala tämän jälkeen jutella, että neljännenkin lapsen voisi vielä tehdä :D
 
Täälläkin eka neuvola takana ja oli kyllä todella ihana neuvolatäti. Harmi vaan, että hän on sijainen ja oma vakituinen on sitten ensikerrasta lähtien paikalla. Toivottavasti hän on sitten yhtä mukava! :) Kaikenmaailman lappusia ja lippusia sieltä sai, paino, verenpaine ja hemoglobiini mitattiin ja ihan yleisesti rupateltiin kaikesta. Hän oli huolissaan tästä pahoinvoinnistani ja varasikin minulle ensi viikolle lääkäriajan pahoinvoinnista ja myös muista asioista.

Jotenkin edelleen vaikea tajuta, että olen raskaana. Mitä hittoa minä muka tein jossain äitiysneuvolassa?? :grin
 
Mäkin sain varatua ekan ajan, mutta se on vasta 17.2!! Joutuu odottaa vielä kuukauden, millä sitä jaksaa, mut en mä kyl taida yksityiselle mennä, yritän nyt jaksa sinne asti. Puhelimessa oleva nainen oli kyllä aivan ihana, että tulin ihan hyvälle mielelle. Ja siis samaa minäkin ajattelin, että minä soitan johonkin neuvolaan, piti hetken miettiä että missä hesassa on edes neuvoloita..näköjään joka paikas :D
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja täti vaikutti tosi mukavalta. :> Saatiin iso kasa papereita (mukaan lukien Vauvan odotus -kirja, jossa lukee päällä Vau.fi :D ) Otettiin paino ja verenpaine ja juteltiin niitä näitä ja tietoa kulki kumpaankin suuntaan. Netissä luki että kannattaa varata aikaa tunti. No siellä meni lopulta puolitoista tuntia. Sit pitääkin odotella helmikuun loppuun jolloin olisi ultra ja lääkäri. Labraan tosin pitää tässä jossain välissä mennä.
 
mä sain tänään aikaiseksi soitettua ensimmäisen neuvolan, 11.2. olis eka käynti. mutta tämä siis jo toinen raskaus niin tiesin että saa odotella ennen kun pääsee.. nyt ite laskettuna 5+4.
 
Täällä kanssa ensimmäinen neuvola vasta 10.2. Varasin ajan heti seuraavana päivänä plussasta, kun oli sopivasti poikien influenssarokotusten tehosteiden ottamista varten varattu aika lastenneuvolan puolelle. Huomasin sitten, että äitiysneuvolan täti oli paikalla ja kävin ovenraosta huikkaamassa sille, että tarttisin ajan.
 
Täällä hiljaiseloa viettäneenä jännää huomista ultraa ihan oikeesti...parasta toivoo vaan pahinta alitajunta pelkää..josko asukki nyt löytyisi
 
Ensimmäiseen neuvolaan päästään jo ensi viikolla. Juurikin siksi kun en niitä viimeisten kuukautisten alkupäivää muista :/ ajanvarauksessa oli sitä mieltä että mahd. pian hyvä päästä..
Miten voi olla niin huono muisti ettei ole hajuakaan koska viimeksi kuukautiset ollu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tänään äippäpolin ultrassa kuulin sykkeen... Viikkoja ultraajan mukaan noin 6, ei kovin tarkasti mittaillu...
Oon nii innoissani ku syke löyty ja kaikki oli hyvin.. :)

Hassu tunne kun on äitiyskortti ja eka neuvola tiistaina....
Tuntuu kerrankin jotenkin todelta tämä raskaus kun tietää sielä kohdussa olevan jotain elävää..
 
Muokattu viimeksi:
Jännäilyjen viikot ollut kyllä..tänään vihdoin ultra. Monet jännityksen hetket sielläkin. Alkuun kyseli onko oireet palanneet jne, no ei, onkos sellasta ja tälläistä vielä, no on...sit tutkimukseen - kohtu kallellaan ja tovi ennenkuin mitään näkyy. Sit näkyy pikkanen siellä, mut koneen säädöt pielessä niin ei heti näe sykettä...aikansa mumisi konetta kiroillen ja sitten se vapauttava - onneksi olkoon :)

Kaikkea voi vieläkin sattua mutta tänään uskalsi jo pienen hymyn kaareen pitää hetken huulilla. 7+3 sai koon perusteella lääkäri. Ensviikolla vielä neuvolaan.

Raskaana siis oikeesti ollaan ja oloja en tän enempää kyl kaipaakaan kerran kaikki voi olla hyvin täysin loppuneiden raskausoireidenkin jälkeen :D
 
Vargynja, ne hiv-, kuppa- ym. verinäytteet voi antaa samalla reissulla, kun menet seulontatutkimuksen verikokeeseen, jos haluat päästä yhdellä labrakäynnillä.

Onnea IslaKaislalle hyvistä ultrauutisista!
 
Täältä myös onnittelut ultra-uutisista, IslaKaisla!
Ihana kuulla hyviä uutisia, jotenkin sitä ajattelee et kun muilla on menny hyvin, niin meilläkin voi mennä. Ma vihdoin neuvolaan! Kerroin aikasemmin, et meijän neuvolatäti oli vähän oudon kuulonen kun varasin ajan. Se soitti eilen ja muutti hieman aikataulua, ja nyt kuulosti jo ihan normaalilta iloiselta itseltään, et ihan hyvillä mielin mennään maanantaina neuvoloimaan. :-)
 
Takaisin
Top