Neuvolakortti

Aaltokukka

Kunnioitettu kommentaattori
Tammikuiset 2023
Helmikuiset 2023
Suomessa on neuvoloissa käytössä raskausajalle sekä perinteisiä paperisia neuvolakortteja että sähköiseen järjestelmään perustuvia.
Kumpi sinä sen haluaisit olevan?
 
Itselleni paperinen vihkonen ehdoton suosikki. Siitä on helppo tarkastaa esim seuraava sovittu aika ilman että tarvitsee kirjautua jonnekin järjestelmään sisälle.
 
Jos täytyy valita, niin ehdottomasti paperinen vihkonen. Mut haluisin molemmat! 🤭
 
Mä ottaisin pahvikortin lapselle muistoksi. Samalla se ois puolisolle (ja itelle) jotain konkreettista varsinkin silloin, kun odotus on vielä alussa :Hugging Face: Sähköisessä järjestelmässä ois sit hoitajien ja lääkärien omat käyrät.
 
Mä ottaisin pahvikortin lapselle muistoksi. Samalla se ois puolisolle (ja itelle) jotain konkreettista varsinkin silloin, kun odotus on vielä alussa :Hugging Face: Sähköisessä järjestelmässä ois sit hoitajien ja lääkärien omat käyrät.
Mä pidän itsekin pahvisista.
Noita kortteja on molemmissa systeemissä odottavalle oma ja aikanaan vauva saa omansa. Käytännössä myös pahvisten tiedot kirjataan kantaan tms sähköiseen järjestelmään ja lisäksi osassa kuntia on myös pahvikantinen vihko.
 
Pahvinen kiitos! 😁
 
Ihan fyysinen pahvinen on paras, suosin näissä kyllä perinteistä. 😄
 
Ihan fyysinen pahvinen on paras, suosin näissä kyllä perinteistä. 😄
Niin minäkin!! En oikeasti voi ymmärtää miksi sitä ei kaikille kaikkialla ole tarjolla. Ainahan kaikesta voi kieltäytyä, myös kantamassa postikorttia pienempää neuvolakorttia mukana... Vaan itse en luota noihin sähköisiin järjestelmiin
 
Niin minäkin!! En oikeasti voi ymmärtää miksi sitä ei kaikille kaikkialla ole tarjolla. Ainahan kaikesta voi kieltäytyä, myös kantamassa postikorttia pienempää neuvolakorttia mukana... Vaan itse en luota noihin sähköisiin järjestelmiin
En luota minäkään. Ja edellisessä raskaudessa se perinteinen pahvikortti oli kultaakin kalliimpaa, kun jouduin raskauspäivystykseen ihan toisella puolella Suomea.
 
En luota minäkään. Ja edellisessä raskaudessa se perinteinen pahvikortti oli kultaakin kalliimpaa, kun jouduin raskauspäivystykseen ihan toisella puolella Suomea.
Niinpä! Minusta niihin luottamista ei edes pitäisi raskaana olijoilta vaatia.
Itsekin raahasin sitä kokoajan mukana, kun koskaan ei tiedä että mitä esim aamuliikenteessä voi sattua, liikkuisi sitä itse millaisella monsterillä tahansa.
 
Sama juttu, perinteinen on parempi 🙂
Kannattaa muuten mainita tuo asia neuvolassa ääneen ja etenkin jos arpa suosii ja saatte puhelimeen yms tyytyväisyys/ palvelukyselyn. Sinne vapaansanan kommenttiosastoon kirjoittaa asiasta! Vain sillä tavoin myös tulevat odottajat sekä vauvat saavat omat perinteiset pahvikorttinsa.
 
Kannattaa muuten mainita tuo asia neuvolassa ääneen ja etenkin jos arpa suosii ja saatte puhelimeen yms tyytyväisyys/ palvelukyselyn. Sinne vapaansanan kommenttiosastoon kirjoittaa asiasta! Vain sillä tavoin myös tulevat odottajat sekä vauvat saavat omat perinteiset pahvikorttinsa.

Täällä kehityksen kaukaisimmassa nurkassa ei ole edes puheen tasolla sähköinen neuvolakortti. 😁 Mutta pidetään mielessä jatkoa ajatellen. Täällähän saa ultrakuvatkin ainoastaan rakenneultrasta, olin aina luulossa että niitä saa useammat. 🙈
 
Täällä kehityksen kaukaisimmassa nurkassa ei ole edes puheen tasolla sähköinen neuvolakortti. 😁 Mutta pidetään mielessä jatkoa ajatellen. Täällähän saa ultrakuvatkin ainoastaan rakenneultrasta, olin aina luulossa että niitä saa useammat. 🙈
Pahimmillaan sinnekin periferiaan saapuu komealka häikäisevällä ratsullasn joku konsultti tai lipevö lobbari. Puhuvat sata kaunista ja tuhat hyvää ja jo tilatutkin kortit katoavat terkkarien työpöytien laatikoista... Ne on noi järjestelmät ja niiden mukanaan tuomat uudistukset ...usein aivan juuri sieltä!
No onpahan siinäkin varsinainen säästö kun tulostus paperissa on alettu nuukailemaan. Harmi!!
 
Mä myös haluaisin perinteisen neuvolakortin, mutta ainakaan esikoisen aikana ei muuta ollutkaan tarjolla 😊
 
Takaisin
Top