Neuvolakäynnit

mimosa, meillä kans neuvolantäti sanoi samaa tuosta perunajauhosta. voi jopa aiheuttaa bakteeritulehduksen neuvolatädin mukaan... mutta toisaalta, perunajauhoa on käytetty vuosiavuosia, ja jos se kuitenkin lapsen iholle sopii eikä aiheuta mitään vaivoja niin miksipä ei sitä käyttäisi? meillä itsellä kyllä talkki käytössä, mutta on niissäkin eroja...natusanin talkista tuli meiän pojulle ihottumaa mutta pirkan talkista ei. eli eiköhän kokeilemalla löydy jokaiselle paras vaihtoehto, oli se sitten pottujauhoja tai talkkia...muistaa vaan neuvolassa silmät kirkkaina sanoa että talkki on käytös [;)][:D]
 
Meille th sano kesällä että perunajauhoo tai talkkia,ei niissä mitään eroo oo...[:D] riippuukohan tuokin thn iästä mitä suosittelevat ja mitä ei..
 
mulle sanottiin että jos on haavereilla ihan iho niin sitten mieluummin rasvaa (bepanthenia esim)kuin talkkia/ perunajauhoja, että muuten sitten voi noita kyllä käyttää. Sillonkun meidän samppu oli ihan pieni niin sillä oli taipeista ihan hankautunu iho auki ja eka mä pistin talkkia ja se rupes todellakin haisemaan ja eihän se edes parantunu. sitten kun pistin rasvaa niin se autto. sen jälkeen sitten talkkia tai pottujauhoja ettei uudestaa mee iho rikki[:)]
 
juu mä kans laitan bepanthenia tai sinkkivoidetta jos on oikein hautunut. meillä joutuu pojalle vähän väliä laittaa kaulaan sinkkivoidetta kun sillä on niin monta leukaa ([:D]) että hautuu tosi herkästi sieltä ja kun ei tahdo saada oikein kunnolla putsattua sitä ihoa joka päivä...mutta pari päivää rasvaa ja sit talkkia ni pysyy suht hyvänä...
 
taitaa olla niin monta neuvoa ku neuvolatätiäki. meil sanottiin et rasvoi ei kantsi laittaa, ku sit hautuu viel enempi. Et perunajauhoa/talkkia, kumpiki käy [:D] mitä enempi näit neuvola-ohjeita lukee sen kiinteiden alottamisten tai muitten juttujen suhteen niin yhä enempi alkaa vaikuttaa et parempi vaan toimii oman järjen mukaan tai tutkia itte[;)]
 
Mulle taas th neuvoi, että jos pahasti taipeet/poimut punoittaa niihin voi laittaa Sibicort-rasvaa. Siinä oli jotain mikä parantaa. Ja ainakin meillä auttoi tosi nopeasti. Kerran tai kaks kun laittoi niin punoitukset olivat tiessään.
 
Ronilla oli tänään 3kk neuvola,

Pituus 62,4 cm (+13,4 cm)
Paino 7330 g (+ 3605 g)
Pipo 41 cm (+5,5 cm)

"Upeasti kasvaa äidinmaidolla. D-vitamiinit saa (aloitin viikko sitten uudestaan). Lelua katselee, kädet löytyneet. Jäntevä ja suloinen poika." <3 Ja sai Roni delfiini-tarrankin loppuun [:)]

Rokotuksista Rokotukset -osiossa...
 
Jamilla oli tänään 3kkn neuvola..

paino; 6720g (synt.3485g)
pituus; 60,5 (synt.51cm)
pipo; 40,5(synt.34cm)

"Topakka pikkumies.hyvin kasvaa rintamaidolla. D-vit tauolla vatsavaivojen vuoksi.päätä kannattelee erittäin hyvin.Tarttuu ojennettuun leluun,kääntyy kyljelleen.Jokeltaa monin äänen sävyin ja nauraa ääneen."

"Saadaan" ruveta antamaan kiinteetä sapuskaa,kun poika on vähän väliä rinnalla..Ite siis sanoin että oon ajatellu alkaa kokeilemaan jotain kiinteempää illalla,josko Jami alkaisi nukkumaan paremmin öitä,että jaksaisi itekin paremmin,niin th vaan sanoi, että anna vaan. [:D] Joltain muulta thlta olis saattanu marmatusta kuulua,mutta tältä meidän ei..onneks tuo th on sellanen rento tyyppi,mukava sen kanssa jutella jne.. vaan sano että mieluummin antaa perunaa,porkkanaa ja vaikka kukkakaalia,kuin mitä että velliä..saa nähdä millä sitä alottelis..

seuraavaks onkin sitten lääkäri neuvola,ja se onkin jo 19.10..ei onneks piikkejä,huoh!!
 
Jospa nyt sitten minäkin...

Nea 4kk
6705g
63cm
py 41,4cm

Lääkäri kirjotti pelkkää aaltoviivaa eli en saa yhtään sanaa selvää [:@]
Kuitenkin lähetteen laitto fysioterapiaan, koska Nea on ylijäntevä joka taas voi estää liikkumisen aikataulua eli ei oo niin nopee lähtee esim. kävelee.
Kaikkiin muihin kysymyksiin tuli vastattua myöntävästi paitsi äänen käyttöön, sitä se ei oo vielä hoksannu. Ei juttelua, ei kiljahtelua. Nauraa kyllä ääneen ku oikein yrittää naurattaa.
 
2kk neuvola käynti :

4530g (+1550g syntymäpainoon)
54cm (+7cm syntymä pituuteen)

hyvin neiti kasvaa... ens viikol sit 3 kk neuvola ja sit neiti saa 2 rokotusta :)
 
3kk neuvola:
 
6570g, 63cm ja pipo 39,5cm.
 
"Hymyilevä tyttö. Kasvaa tasaisesti. Kääntyy vatsalleen ja viihtyy. Lelua tavoittelee. Katseella seuraa lelua. Iho, suu ja silmät siistit."
 
Juu oli hymyileväinen siihen asti kun tökättiin neulalla reiteen, siitä nousi kyllä sellanen meteli että huh [:D] Neiti oli niin loukkaantunut että piti nyyhkyttää ja murista vielä pitkään piikin jälkeen, ulos kun päästiin niin sitten rauhottui ja nukahti [:)]
 
Kimin 4kk neuvola:

7730g  (+4070g)
65cm   (+14cm)
pipo 43,5cm

lyhytsanainen lääkärimme kirjoitti: "terve ja pulska poika."
Ai miten niin pulska [:D][:D][:D]
 
Onnin 4kk-neuvola tänään:

Paino: 7500g
Pituus: 65,5cm
Pipo: 43,5cm

"Hienosti kasvaa, saa maitoa+velliä n. 800ml ja kasvissosetta purkillisen päivässä. D-vit. saa. Iho kunnossa. Kääntyy kyljelleen ja tavoittelee ojennettua esinettä. Heijasteet hävinneet. Nauraa ääneen vatsallaan kyynärnojassa [:D]. Hieno poika!"
 
Olisko tuo ylijäntevyys nyt joku uusi juttu, kun meillä todettiin samaa. Tyttö ei vielä viikon vajaa 4  kk:n ikäisenä kääntynyt mahalleen ja piti käsiä sivuilla melko paljon, mikä esti kääntymisen.  Saatiin kotiläksyksi mahallaan oloa ja kääntymisen harjoittelua. Varmaan pari päivää pidettiin enemmän mahallaan ja jo siinä vaiheessa tyttö hoksasi kääntymisen. En kyllä jaksa ottaa kovin tosissaan tuota ylijäntevyysasiaa. Veikkaan, että tyttö oppi kääntymään vasta nyt, koska ei ihan ekoina kuukausina viihtynyt lainkaan mahallaan. Nyt tyttö osaa kääntyä jo hyvin mahalleen ja joskus vahingossa myös toisin päin. Ikää siis 4 kk ja 1 vk. 5 kuukauden kohdalla asia tarkistetaan neuvolassa ja sit fysioterapiaa, jos ei oo parantunut.
 
Liekin 4 kk neuvola/lääkäri:

6570g (+2990g syntymästä)
66 cm (+15cm syntymästä)
pipo 42,5 cm (+4,5 cm syntymästä)

"Hyväkuntoinen poika, hyvä jäntevyys. Sydämestä- keuhkoista ei poikkeava. Kasvua tullut mukavasti, painoa hieman hitaammin pituuteen nähden."

Meil on sellanen hoikkeli jannu isänsä on jo ihan huolissaan et tuleeko pojasta yhtä hoikkis ku se ja mä oon sitä mieltä et paree niin ku et saa mun pullero-geenit[;)] kun säännönmukasesti kasvu on menny alusta asti samassa suhteessa niin en jaksa huolestuu. Saatiin lupa alottaa kiinteet jos siltä tuntuu mutta et kasvaa ihan hyvin viel maidollakin jos ei haluta viel alottaa.. Odotin jo jotain ohjeita just tohon kääntyilyyn liittyen mut ei ollu tän lekurin mielestä mikään ihme jos ei viel kääntyilyt hotsita[:)]
 
Neuvola/lääkäri takana.
pituutta 66cm ja painoa huikeat 9100kg. iiso poika jo <3
 
Meillä oli myös pojun 4kk neuvola/lääkäri tänään..
Pituus 65,5cm (+14,5cm)
Paino 8,8kg (+5,24kg)
Pipo 44cm (+8cm)

Aikamoinen jössikkä meillä on, pituus menee 0 käyrällä mut paino +2 käyrällä. Mä kyselin kans, et joko pitäis pojan enemmän olla kiinnostunu liikkumisesta, mut lääkäri sano, ettei vielä tarvi olla. Katsotaan sit seuraavalla kerralla kun on lääkäri, onko edistystä tapahtunu. Mut kyllä sitä miettii mihin se ihan pieni vauva on kadonnu, käsittämättömän nopeesti nää muksut kasvaa!!
 
Takaisin
Top