Neuvolakäynnit

Meillä oli tänään 3 kk neuvola. Poika siis 3kk ja 6 pvää.

Paino 7520g (+3960g, hurja!!)
Pituus 62cm (+11cm)
Pipo 43cm (+7cm)

Yläkäyrillä mennään, mut tasaisesti. Poika syö kyllä tosi hyvin, oikea maitopoika, vai pitäiskö epäillä et mun tisseistä tulee kermaa [:D]??

"Tyytyväinen poika. Seuraa tarkasti ympäristöään, jokeltelee. Kasvaa hienosti rintamaidolla. Hyvä iho. Jäntevä, hyvin kehittynyt vauva. Vaikuttaa ikäistään vanhemmalta."
 
Meillä Daniel 3kk

Paino: 6700g
Pituus: 63,5cm
Päänympärys: 42cm

Neuvolakorttiin kirjoitti, että komea poika. Kasvaa hienosti ihannekäyrällä. Rintamaito/Nan [:)]
 
Onni 3kk:

paino: 6940g
pituus: 62,5cm
pipo: 43cm

"Kasvu tasaista, sopusuhtainen poika. Nannia saa n. 900ml/vrk+ D-vitamiinit. Nukkuu hienosti yönsä. Hyvä päänkannatus käsistä nostettaessa. Seuraa lelua, viihtyy lattialla vatsallaan. Ei karsasta. Jokeltelee iloisesti. Hieno hymypoika! "
 
Pojun 3kk neuvola:

6880g
61cm
pipo 42,5cm

"Kasvu tasaista. Imetys ja vastike maistuvat. Velliä iltalisäksi kokeiluun. Jäntevä, kannattelee päänsä hyvin. Hymyilee, jokeltelee. Rota, pneumokokki ja infanrix 5 rokotteet."

TH sanoi myös että soseita voi alkaa kokeilemaan kun poika nielee niin hyvin.
 
Tultiin just 3kk neuvolakäynniltä

9430g (synt.paino 4840g)
66,5cm (synt.pituus 55cm)
45,2 pipo (synt.pipo 36,5)

Yhdistelmärokote, pneumokokkirokote (huus ku syötävä) ja rotarokote.

"Taitava poika, melkein jo kääntyy, lelua tavoittelee, juttelee kovasti. Pituuskasvussa nyt tasaisempi vaihe. Kasvis-hedelmäsoseet ruokavalioon."

Myöhän jo alotettii muutama päivä sitten soseet, nyt saatiin "täyslupa" neuvolastakin. :) Viimeeks saatiin "puolilupa" ;)
 
on kyllä niin eri kokoisia meidän pikkupallerot:)

3kk neuvola
4670kg
56cm
36,6

itekkii olen samanlainen kirppu ollut:D
 
AinoL.: voi apua miten pikkunen raksutin siulla on!! Mie joskus puolitosissani harmittelen, etten saanu sitä "pikkuvauvaa". [:(] On niin kovin kehittyny toi meitin jätkä. Paksu tukka ja sellai ison pojan piirteitä. <3

Laitatko mun mieliks kuvan tänne...? [:)]
 
ALKUPERÄINEN: AinoL.

on kyllä niin eri kokoisia meidän pikkupallerot:)

3kk neuvola
4670kg, 2kg syntymästä
56cm
36,6cm

itekkii olen samanlainen kirppu ollut:D


lääkäri kirjoitti: kasvu ja kehitys järjestelmällistä. Neuvolan tätit kirjoittaa paljon runollisemmin
 
Täältä tultiin myös juuri 3 kk neuvolalääkäri.

5225 kg
59,1 cm
39,5 cm

Yhdistelmärokote, pneumokokkirokote ja rotarokote.

Lääkäri tuumasi lyhyesti, että kaikki hyvin ja tyttö on oikein hieno. =)

Kovasti oon kattellu, että hurjia painolukemia muilla tulee näistä 3 kk neuvoloissa. [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Gibsoni

Täältä tultiin myös juuri 3 kk neuvolalääkäri.

5225 kg
59,1 cm
39,5 cm

Yhdistelmärokote, pneumokokkirokote ja rotarokote.

Lääkäri tuumasi lyhyesti, että kaikki hyvin ja tyttö on oikein hieno. =)

Kovasti oon kattellu, että hurjia painolukemia muilla tulee näistä 3 kk neuvoloissa. [:D]


Samaa olen ihmetellyt. Meidän neiti oli 3 kk:n ikäisenä 63 cm pitkä ja painoi 5900 kg.
 
Meillä oli tänään Aatun 3kk neuvola:

paino: 5545g
pituus: 59cm
päänymp: 41,5
"Kasvaa hyvin rintamaidolla, saa vähän lisämaitoa (n. 25ml/ilta)."

Aatu sai kans nuo perusrokotukset, nyt sitten jännityksellä odotetaan seurauksia. Toistaiseksi ei ole mitään oireita ollut. Piikkien jälkeen äiti toki sai kuulla kunniansa... Taisi olla ensimmäinen kerta kun oli vähän vierastamisen oireitakin ilmassa, neuvolan tätiä ei ainakaan kauheasti arvostettu [:)]

Olen kans katsellut, että onpas jötkäileitä muiden vauvat meidän poikaan verrattuna [:D]. Mukava että täältä löytyy muitakin joiden vaavit ovat vielä pikkuisia [:)]
 
niinno.
14.10 mennää lastenlääkärille pojan ison koon vuoksi.
että vähän saa tässä jännätä...
 
Meillä oli tänään Aapon 3kk neuvola:

paino: 6980g
pituus: 63,3cm
pipo: 41,5cm

"Hieno poika. Kasvanut hyvin rintamaidolla ja korvikkeella. Tarkasti seuraa ympäristöä. Hymyilee, juttelee. Katsekontaktissa on. Kääntyy selästä kyljelle. Vatsallaan nousee kyynärnojaan."

Rokotteista huusi kovasti ja on ollut itkuinen ja vihdoin kun nukahti klo 18 niin on nukkunut sikeesti. Toivottavasti nukkuu vielä yölläkin...
 
Santerin 3kk neuvola takana.
Pituutta 64cm ja paino 8200kg.
Reippaasti otti rokotteet. Rotasta tuli taas vattavaivoja, piikeistä yölevottomuutta.
 
Remun 3kk neuvola:

Paino : 5620kg
Pituus: 59,2cm
Pipo   : 39,7

Meidän pikku tirppanen <3
 
Samulin 3kk neuvolakuulumiset:

Paino: 6960g ( +3310g syntymästä )
Pituus: 63cm ( +12cm syntymästä )
Päänympärys: 41cm ( +6,5cm syntymästä )


" Aivan upea pikkupoika! Nauru herkässä.Seuraa tarkasti lelua." [:)][:)]

Ja kamala itkuhan niistä rokotteista tuli! Teki ihan pahaa katsoa miten toisella oli niin kova hätä. Nukahti neuvolan jälkeen tosin heti vaunuihin ja ei ole enää itkenyt edes, nyt sitten taas jään odottelemaan mahdollisia seuraamuksia[8|]
 
Arttu 3kk neuvola:

Paino: 6240g (+3200g)
Pituus: 63,5cm (+14,5cm)
Pipo: 40,7cm (+5,7cm)

Pituutta oli tullut huimasti lisää ja painoakin lähes 1kg, eli pelkällä tissillä jatketaan.
Arttu hurmasi neuvolatätin jutustelulla ja nauramalla ja täti ryökäle tuikkasikin piikit reisiin. Jestas mikä huuto [&:], onneksi loppui lyhyeen ja nyt sitten nukutaan [:)]. Saas nähdä tuleeko oireita.
 
Täällä 4kk-lääkärineuvola takana, vaikka ikää vasta 3kk, 1vko ja 4pvää. J paino 6030g ja oli pitkä 60,5cm. Päänympärys 40,5cm. Ja saatiin nyt se pneumokokki-rokote ja kolmas rota. Se pneumokokki ois laitettu jo viimex, mutta neuvolaan ei ollu vielä tullu sillo sitä. Parempi nii, yks pistos kerrallaan riittää! Lääkärin kirjottamasta tekstistä en saanu oikein selvää, mutta ymmäsin, että poika on oikein topakka ja kasvaa hyvin!
 
J:llä on noissa polvitaipeissa iho hankautunu melkein auki. Sanoin sitte sille lääkärille, että pottujauhoo oon niihin laittanu. Ei saa kuulemma laittaa!!! Jos siinä ihossa on hiivaa, niin se alkaa käymään. Talkkia mieluummin käyttää siihen! Ja jostain rasvasta se puhu... Rupesin nyt miettimään, että eikö sitä perunajauhoo nyt saa laittaa mihinkään, eikä koskaan iholle!?!?
 
Takaisin
Top