Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Supe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli eka neuvola. Näin esikoista odottavana oli ihan jännää, vaikka loppujenlopuksi aika tylsä käyntihän tuo oli. Tuntuu jotenkin hurjalta, että tuolla käynnillä raskautta ei mitenkään todennettu vaan edelleen ainut todiste tyypin olemassaolosta on viiva tikussa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
tää on munkin mielestä tosi kummallista ja tuntuu ehkä vähän turhalta resurssien käytöltä? kuten sekin, että mennään nt-ultraan ilman mitään varhaisultria ja sitten siellä ei välttis olekaan elävää sikiötä.

tää on munkin mielestä tosi kummallista ja tuntuu ehkä vähän turhalta resurssien käytöltä? kuten sekin, että mennään nt-ultraan ilman mitään varhaisultria ja sitten siellä ei välttis olekaan elävää sikiötä.
Joo, veri- ja virtsanäytteetkin on jo ennen tuota nt-ultraa ohjelmoitu. Noh, sormet ristiin, että siellä jotain elämää sitten näkyy. Tänään sain tuohon ekaan ultraan ajan, 19.3. ois eli kuukauden päivät sais vielä odotella.

Mulla on aika häkeltynyt olo vielä tästä tilanteesta ja mietin, voiko tämä olla totta. Ajattelin, että voisin varata neuvolan perjantaina, niin sitten olisi kulunut tasan neljä viikkoa viimeisten kuukautisten alkamisesta.

Hormonikierukka otettiin pois viime keväänä (ei liittynyt lapsen hankintaan) ja sen jälkeen kierrot olleet jotain välillä 21-28. Laskeskelin oletetun ovulaatio perusteella, että tämä kierto olisi ollut 25 päivää ja siten tänään olisi pitänyt kuukautisten alkaa. Tämän pohjalta mä en nyt jotenkaan yhtään tajua, millä raskausviikolla menen ja raskaslaskurista riippuen olen tänään joko 3+ jotain tai 4+0 😅. Onko teillä jotain näkemystä tähän asiaan antaa?
Tää vau:n raskauskalenteri antaa vaihtoehdoksi laskea myös hedelmöityspäivän mukaan. Jos on se siis tiedossa, niin kokeile sitä? Muutoin en kyllä osaa auttaa valitettavasti.. kaikki laskurit vähän omanlaisiaan ja tarkkaa tietoa varten pitäisi turhan tarkkaan tietää kaikki päivämäärät ja kierron tarkka pituus jne. 👀

En oikein tiedä missä kohtaa neuvolaan kannattaa soitella :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: plussasin niin aikaisin (3+6), että mielessä on mm. kemiallisen raskauden mahdollisuus...

@elmi Tiedätkö kuinka tarkkaan millon ovulaatio olis ollut? Jos joo niin sitten laskisin sen mukaan että ovulaatiopäivä olis 2+0.

Mä plussasin kans jotain 3+5 tms. Soitin neuvolaan kun oli 5+ jotain. Ajattelin että saa helpommin ajan ja sit sen voi perus myöhemmin🙈

@elmi Tiedätkö kuinka tarkkaan millon ovulaatio olis ollut? Jos joo niin sitten laskisin sen mukaan että ovulaatiopäivä olis 2+0.

Mä plussasin kans jotain 3+5 tms. Soitin neuvolaan kun oli 5+ jotain. Ajattelin että saa helpommin ajan ja sit sen voi perus myöhemmin🙈
En ihan tarkalleen. Ovislimoja seurailin ja niiden perusteella huomenna vaihtuisi raskausviikko, mutta esim. Aavan raskauslaskurin mukaan vasta perjantaina. Eli ehkä sitten kierron pituudella ei olekaan niin merkitystä, tai sitten ennustin tästä kierrosta todellista lyhyempää. Kierron perusteella viikko olisi vaihtunut siis tänään. Mutta joo, eihän tässä puhuta kuin max parin päivän heitosta 😅

Takaisin