Neuvolakäynnit

Meillä oli esikoisen aikaan omakantaan kirjoitettu että kävin siellä yksin kun mies ei kerran päässyt mukaan ja sitten tuli miehelle siitä huono omatunto ja katsottiin kaikki ajat sen jälkeen siten että hänkin pääsee mukaan. Ei siellä kyllä yleensä miehelle mitään ihmeellistä niin nyt tokan kohdalla käyn varmasti kaikki yksin. Ekan kohdalla oli tietysti tuki ehkä tärkeämpi kun kaikki uutta.

@Kirsikankukkanen minullakin ensikäynnillä kirjoitettiin, että kävin yksin, mutta aion kuitenkin jatkaa niin paitsi ultrat ja ensi kerralla laajaan tarkistukseen toivottiin mies mukaan. Miehellä on pitkä työmatka niin joutuisi olemaan aina monta tuntia pois töistä ja kun siellä lähinnä seurataan minun vointiani niin emme aio ottaa merkinnöistä huonoa omaatuntoa.

Tuntuu oudolta että miehen mukanaoloa seurataan tuolla tavalla! Tietty voi olla kieli- tai kulttuurikysymys - mulla mies oli mukana kahdessa eri raskaudessa ensikäynnillä, ja molemmista jäi vähän sellainen olo että joo eipä olisi ollut tarvetta, kun th/lääkäri ei kysynyt häneltä mitään tai muutenkaan huomioinut hänen mukanaoloaan. Jäi sellainen kokemus, että aika turha hänen keskeyttää päivänsä sen takia ellei tiedossa ole sydänäänien kuuntelua/ultraa.

Meillä esikoisen ekassa käynnissä mies oli mukana, sen jälkeen ei enää. Ei hän töistä niitä vapaaksi saa ja ajaa kuorma-autoa niin on missä milloinkin.
Itse en myöskään kokenut miehen läsnäoloa mukavaksi, en osannut puhua rehellisesti ja valittaa neuvolatädille kun mies siinä vieressä vain kuunteli, ei mitään muuta. Pari kysymystä kysyi häneltä ja itsekin niihin osaan vastata.😅

Viime raskaudessa kysyttiin ihan suoraan, että eikö mies aio osallistua neuvolakäynteihin 😳 Sanoin sitten vaan, että kun tuleva lapsi on jo kolmas, niin ei olla koettu perus neuvolakäyntejä miehelle tärkeiksi + hankalempi järjestellä aina työkuviotkin. Nyt tässä raskaudessa ei myöskään mies osallistu todennäköisesti kuin vain seulontaultriin + jos ylimääräisiä käyntejä polille tulisi.

Onko teillä neuvolassa kuunneltu vauvan sydänääniä millä viikoilla? En muista taas edellisestä raskaudesta kuinka alussa niitä dopplerilla kuunneltiin. Ultraa meidän neuvolassa ei ole.

@Qwerty meillä ei keskiviikkona kuunneltu. Terkkari sanoi ettei koskaan kuuntele ekalla käynnillä, kun usein se vain lisää huolta. Ymmärrän kyllä, mutta itteä vähän harmitti ettei kuunnellut eikö ultrannut vaikka ultra huoneessa olikin.

@Qwerty ei kuunneltu 😓

Tuli myös mieleen, että milloin teillä on seuraava neuvola? Eka oli viime viikolla tosiaan ja seuraava joskus maaliskuun puolivälissä vasta… oon hieman järkyttyny miten paljon täällä vähennellään kaikkia juttuja ku pitää säästää😅

@Qwerty ei kuunneltu 😓

Tuli myös mieleen, että milloin teillä on seuraava neuvola? Eka oli viime viikolla tosiaan ja seuraava joskus maaliskuun puolivälissä vasta… oon hieman järkyttyny miten paljon täällä vähennellään kaikkia juttuja ku pitää säästää😅
Mulla oli maanantaina eka neuvola, seuraava 24.2. ja siinä välissä on nt-ultra. Kuulostaa kauheen pitkältä tuo sinun väli neuvolakäynneissä, vaikka ei toki tavattoman pitkä taida ollakaan 😅

Onko teillä neuvolassa kuunneltu vauvan sydänääniä millä viikoilla? En muista taas edellisestä raskaudesta kuinka alussa niitä dopplerilla kuunneltiin. Ultraa meidän neuvolassa ei ole.
Mulla kuunneltiin kun kysyin et millonkohan kuuluis syke ni ehdotti itse haluanko et kuunnellaan. 10+4 oli kun kuunneltiin 😊

@Hedi88 seuraava 14+ jotain viikoilla. Mut se on siis lääkärineuvola, että ei ees tavallinen tapaaminen neuvolassa. Ja siis sekoilin, eka oli tällä viikolla eli neuvolan laskelmien mukaan 8+6.

@Hedi88 seuraava 14+ jotain viikoilla. Mut se on siis lääkärineuvola, että ei ees tavallinen tapaaminen neuvolassa. Ja siis sekoilin, eka oli tällä viikolla eli neuvolan laskelmien mukaan 8+6.
Mulla se taitaa olla ihan vaan terkkarilla käynti. Ei ainakaan ajanvarauksessa oo muuta mainintaa. 🤔 näissä on kyllä niin paljon alueellisia eroja. 🙄

Takaisin