Neuvolakäynnit

Nopeana kommenttina, että mä olen saanut ihan helposti lähetteen neuvolapsykologille. Ekassa raskaudessa menettämisen pelon takia ja lopulta käsiteltiin myös vaikeaa raskausaikaa ja keskosen syntymää ja sain käydä sen aikaa kuin halusin. Nyt sain myös pyytämällä lähetteen ja oon menossa huhtikuun alussaekaa kertaa, kummempia perusteluja ei ole tarvittu, saati diagnooseja. Itsellänikin monivaiheinen lapsettomuustausta.

Minä päätin, että odotan ensi viikon neuvolaan asti, että saa jutella kasvotusten, että onko tosiaan näin, että kun apua pyytää niin sano että pyydä seuraavasta paikasta. Tässä on vaan taas se sama tilanne kuin viimeksi, että taas on eri täti siellä vastassa. Pohteella kummassakaan raskaudessa ei ole ollut kuin parilla käynnillä sama täti, kun lopuksi sanotaan että ensi kerralla teidät ottaa vastaan eri henkilö. Tämä on todella raskasta itselle kun aina joudut samat asiat kertaamaan ja sitten kannasta saat lukea, että on taas kirjoitettu aivan puuta heinää. 🫣

@Kyfffifi
Toivon sydämestäni että sun tilanne kuullaan ja osataan ottaa todesta. Ei yllätä Pohteen touhu, mulla sama terkka kyllä pysynyt, mutta ihan älyttömästi neuvolapalveluita supistettu kyllä edelliseen synnytykseen johtaneen raskauteen verrattuna. Minä juuri tänään neuvolassa kuulin, etten pääse myöskään äitipolille lisäseurantaan, vaikka on sairaus joka voi heikentää istukan toimintaa, vaan ”normaali raskaudenseuranta riittää”. 😐

Takaisin