Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa kävin 8+4. Sika paljon kaikki muuttunut sitten viime raskauden 11v sitten😅
Nt-ultra ensi maanantaina kun 12+1
Seuraava neuvola aika menikin sitten marraskuun puolenvälin tienoille. Sokerirasitukseenkin pääsee ennen sitä 🤮

Ei kyllä houkuta yhtään se sokerirasitus🤢 mutta aina sen on saanut tehdä

Ei kyllä houkuta yhtään se sokerirasitus🤢 mutta aina sen on saanut tehdä
Jooei, esikoista odottaessa kävin 3 kertaa ja vielä vuosi synnytyksestä kerran. Voisi olla vaikka mun osalta nää jo tässä. 😅
(Lähete tosin laitettu jo ekaan tietylle aika välille. 🙈)

Jooei, esikoista odottaessa kävin 3 kertaa ja vielä vuosi synnytyksestä kerran. Voisi olla vaikka mun osalta nää jo tässä. 😅
(Lähete tosin laitettu jo ekaan tietylle aika välille. 🙈)
Voi sentäs, ootkin saanut monta kertaa käydä😬 toivottavasti pääsisit nyt vähemmillä käynneillä sokerirasituksessa🙂

Hyvin suurella todennäköisyydellä en, kolmannen valitsin itse, kun vaihtoehtona olisi ollut käydä viikoittain antamassa neuvolassa virtsanäyte, kun vähän +/- sokeria siinä näytti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kannattaako isä ottaa mukaan neuvolaan? Toinen neuvolakäynti tulossa, ja mietin onko siellä enemmän äidin terveyden seurantaa vai jotain missä isänkin olis hyvä olla?

Kannattaako isä ottaa mukaan neuvolaan? Toinen neuvolakäynti tulossa, ja mietin onko siellä enemmän äidin terveyden seurantaa vai jotain missä isänkin olis hyvä olla?
En tiedä onko paikoissa eroja mutta mulle NLA täti sanoi erikseen et puoliso voisi ensi kerralla tulla mukaan kun olisi mahdollista kuulla sydänäänet 🤭

Ja meidän piti ipanas täyttää joku kysely ennen seuraavaa aikaa

Meillä isä oli mukava vain ultrissa ja sillä käynnillä, missä voi hoitaa isyyden tunnustamisen. Toki sydänääniä on mukava kuunnella, mutta muuten ei koettu tarpeelliseksi et hän on mukana. Käynnit pyörii kuitenkin minun terveyden ympärillä, eikä isältä kauheasti mitään kyselty tms.

Meillä myös mies vain mukana ultrissa ja siinä isyyden tunnustamis käynnillä.

Mulla ekassa raskaudessa mies oli mukana aina kun pääsi. Halusi osallistua ja kuulla asiat tuoreeltaan, ettei mun tarvinnut aina muistaa kaikkea kertoa. Kiva kun oli kiinnostunut. Nyt toisen kohdalla ei varmaan tule niin usein mukaan, kun on kotona meidän lapsen kanssa. Ultraan toki sitten mukaan. Neuvolaterkkakin on jo hänelle tuttu kun samalla käyty esikoisen kanssa.
Mut kannustan ottamaan mukaan, jos vaan yhtään kiinnostaa! Meillä terkka kivasti otti hänet aina huomioon.

Täällä päin on muuten muuttuneet jonkin verran käytännöt, sitten vajaan parin vuoden takaisesta. Nyt vähemmän käyntejä alussa, ja lääkäriajatkin nyt myöhemmin. Vasta ekan ultran jälkeen eka lääkäri.
Kiva nyt näin toisen lapsen kohdalla, mut oli kiva ekalla kerralla, kun pääsi johonkin "seurattavaksi" niin oli kiva kun tuntui että oli jotain mitä odottaa ja asia eteni. vaikkei sillä tietty mitään vaikutusta ollutkaan :D

Me ollaan yleensä menty niihin laajoihin tarkastuksiin ja ultriin yhdessä. Sama tunne itsellä, että nyt alussa tosi vähän käyntejä.

Mekin mentiin nyt yhdessä, ja kyllä toi kumppani sanoi että kokee sen tärkeäksi :) itse vaan oon tällanen optimoija niin mietin aikataulujen sovittamista ja "hyötyä", mutta ehkä se on tärkeintä että molemmat saa olla hengessä mukana 😁 tuntuu että kumppanille tää käynti oli jopa tärkeämpi juttu kun itelle loppujenlopuksi

On se kiva siellä käydä yhdessä tosiaan. JA ehkä se on miehelle myös sellainen konkreettinen todiste tulevasta lapsesta, kun omaan kehoon ei samalla tavalla tule muutoksia. Onpahan sitten neuvola, jossa keskustellaan yhdessä.

Se oli eka neuvolalääkäri se. Sitten vaan jännätään viikon päähän kun on kontrolli. Pitäisi olla 10+5 nyt ja ultrassa sikiön koko vastasi 8+5. Sydänääniä ei saatu kuuluviin, vaikka lääkäri sanoi kyllä näkevänsä jotain. 😔
Toivottavasti osa tekijänä olisi laina ultra, mutta vähän huonoilla fiiliksillä nyt.

Se oli eka neuvolalääkäri se. Sitten vaan jännätään viikon päähän kun on kontrolli. Pitäisi olla 10+5 nyt ja ultrassa sikiön koko vastasi 8+5. Sydänääniä ei saatu kuuluviin, vaikka lääkäri sanoi kyllä näkevänsä jotain. 😔
Toivottavasti osa tekijänä olisi laina ultra, mutta vähän huonoilla fiiliksillä nyt.
Toivottavasti kaikki olisi hyvin❤️ voimia kontrollin odotteluun, se odottelu kyllä on pitkää😕

Takaisin