Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu? Täältä voit lukea mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään, ellei se ole jo takana.

Tässä ketjussa voi jutella neuvolakuulumisista. 😊

Meillä on eka neuvolakäynti keskiviikkona🤩 Se kestää kuulemma 1h45min, joten ootan mielenkiinnolla mitä kaikkee siellä käydään läpi😅

Meillä on eka neuvolakäynti keskiviikkona🤩 Se kestää kuulemma 1h45min, joten ootan mielenkiinnolla mitä kaikkee siellä käydään läpi😅
Jösses, en muista, että ois koskaan ykskään neuvola kestänyt noin kauan, johan tuossa tarvii jonku kahvitauon väliin 😂 mut siellä varmaan tosiaan käydään sit ihan kaikki mahdollinen läpi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Oho, mitä ihmettä😅 Ei mulla kyllä koskaan oo neuvolat kestäneet noin kauan. Mut ihanaa, että jossain panostetaan ilmeisesti ainakin esikoisten odottajiin☺️

Mulla on eka neuvola ei nyt ens, vaan sitä seuraavan viikon keskiviikkona. Otin vielä etäneuvolan (sai valita haluaako paikan päällä vai etänä). Sattumalta samalle viikolle sattuu myös kuopuksen ikäkausineuvola ja esikoisen sitä seuraavalle viikolle, niin pääsen ihan riittävästi ravaamaan siellä muutenkin😅 Sinänsä jotenkin liikuttavaa, että tän raskauden eka neuvola ja esikoisen viimeinen neuvola (täyttää 6 vuotta) sattuvat näin lähekkäin. Yksi aikakausi meidän perheessä loppuu ja toinen alkaa❤️

Oho, mitä ihmettä😅 Ei mulla kyllä koskaan oo neuvolat kestäneet noin kauan. Mut ihanaa, että jossain panostetaan ilmeisesti ainakin esikoisten odottajiin☺️
Joo ihmettelin kans et no nyt on istunto! 😆 Mut meidän hva:lla panostetaan muutenkin selkeesti lapsiperheiden varhaiseen tukeen ni ehkä tää on sit yks tapa❤️ Ja musta on oikeesti esikoisen odottajana tosi kiinnostavaa päästä neuvolaan juttelee🤩

Mulla eka neuvola oli jo reilu viikko sitten, siellä meni ihan vähän vajaa 2h😄 Toki siinä tuli höpistyä aiheen vierestäkin. Seuraava kerta 1.4. 🙊

Minä just tajusin, että mun pitää yrittää siirtää sekä varhaisultra, että eka neuvolakäynti, ellen saa jollain verukkeena ottaa siihen sijaista. Tai siis saisihan mä ottaa, mut en haluis pomolle vielä kertoo. Kannattaa ulkomuistista varata aikoja, voi olla varma, että osuu just silleen, että tarvii sitten siirrellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: periaatteessa voisin elää ilman sitä varhaisultraakin, mut en tiiä, jännittää ehkä liikaa sitten kuitenkin. Miten muut päivätyössä olijat ootte saaneet järjestettyä neuvolat ja ultrat? Tää oli niin paljon helpompaa, kun oli kolmivuorotyössä ja oli arkivapaita ja iltavuoroja.

Mulla tais olla 1,5h ekaan neuvolakäyntiin varattu mut en kyllä kattonut edes kelloa kun sieltä lähdettiin et kauanko siellä meni 😅 ehkä joku tunti tai vähä reilu.

Mun esimies tietää jo raskaudesta niin saa onneksi järjestettyä kyllä kaikki käynnit hyvin mut nyt on ollut myös saldovapaita ym. vapaita niin oon kyl yrittänyt niihin sit sopia kaikki mahdolliset käynnit silti 😄 muuten olisi kyllä vähän haastavaa!

Minä just tajusin, että mun pitää yrittää siirtää sekä varhaisultra, että eka neuvolakäynti, ellen saa jollain verukkeena ottaa siihen sijaista. Tai siis saisihan mä ottaa, mut en haluis pomolle vielä kertoo. Kannattaa ulkomuistista varata aikoja, voi olla varma, että osuu just silleen, että tarvii sitten siirrellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: periaatteessa voisin elää ilman sitä varhaisultraakin, mut en tiiä, jännittää ehkä liikaa sitten kuitenkin. Miten muut päivätyössä olijat ootte saaneet järjestettyä neuvolat ja ultrat? Tää oli niin paljon helpompaa, kun oli kolmivuorotyössä ja oli arkivapaita ja iltavuoroja.
Pakko mennä työajalla kun työaika pääsääntösesti 8-16 eli kerron esihenkilölle jo ennen ekaa neuvolaa et saan sen onnistumaan(mulla kivasti aika vielä klo12.30)😅 eipä oikee voi muuta. Viime raskaudessa sama et kävin neuvolat ja ultrat työajalla, paitsi siis varhaisultra käydään yksityisellä niin illalla pääsee sinne

Meilläkin on ekaan neuvolaan varattu 1,5h ja esikoisesta muistan et siellä sitä infoa kyllä tulee et tarvii ton 1,5h🙈

Mun täytyy kanssa käydä työajalla. Tosin samoin oon joutunut lapsettomuushoidoissakin käymään. Esimies on niistä tietoinen, niin ehkä varhaisultra menee vielä niihin 🤣 jos siellä olis kaikki hyvin, niin sit pitää varata neuvola heti. Ja siitä sit kerron esimiehelle, kun käsittääkseni se on palkallista aikaa? En halunnut vielä varata, kun viimeks oli kamala itku kurkussa soittaa ja perua se. Olis edes ollut nettiajanvaraus!

Tunnin kesti eka neuvolakäynti. Harmi kyllä oli sijainen eikä se joka yleensä tulee olemaan, ehkä sen takia jäi vähän virastomainen/kasvoton fiilis, lähinnä kuunneltiin ja vastailtiin uudestaan samat kysymykset kuin jo esitietolomakkeissa oli. No, saatiin influenssarokotteet siinä samalla.

Uskalsin vihdoin varata neuvolan kun ultrassa oli kaikki hyvin. 20.3 vasta. Päätettiin ettei osallistuta veriseulaan koska ikä hälyttää riskilukua joka tapauksessa, terkka oli kans samaa mieltä et nt-ultra on paras vaihtoehto ja sen jälkeen sitten jos jotain ni lisätutkimuksia. Pari tuntia pitää varata aikaa ekaan neuvolaan 😅

Uskalsin vihdoin varata neuvolan kun ultrassa oli kaikki hyvin. 20.3 vasta. Päätettiin ettei osallistuta veriseulaan koska ikä hälyttää riskilukua joka tapauksessa, terkka oli kans samaa mieltä et nt-ultra on paras vaihtoehto ja sen jälkeen sitten jos jotain ni lisätutkimuksia. Pari tuntia pitää varata aikaa ekaan neuvolaan 😅
Katsoin tuolta listasta, että asut HUS:n alueella? Kaikille helsinkiläisille ainakin tarjotaan NIPT:ä ja ymmärtääkseni myös muille HUS:n alueella, jos riski on kohonnut.

Ja siis mitä ihmettä, pari tuntia?😅😅 Mä oon ajatellut selviäväni alle puolessa tunnissa tuosta etäneuvosta😅

Me oltiin kans reilu 1,5h. Käytiin aika tarkkaan läpi esitietolomake, seuraavat neuvola käynnit ja ultrat, juteltiin yleisesti meidän parisuhteesta ja tukiverkoista. Virtsasta katottiin glukoosi ja proteiinit ja sit meni toki aikaa kun ultras. Se vei oman aikansa.

Mä sain siirrettyä neuvola-ajan samalle viikolle eri päivälle, mut sitä varhaisultraa en, joten pitää joku meriselitys keksiä pomolle sille aamulle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Muistin kyllä just, että en laittanu ylös sitä neuvola päivää, millon lie, kai siitä joku muistutus tulee, ens viikolla joka tapauksessa. Sen mä muistan, että se mietti et ei voi tunnin aikaa ottaa, ku on liian lyhyt. Miten mulla on aika kullannut muistot, että ei ne ikinä tuntia pidempään oo mikään käynti kestänyt :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Perjantaina 14.3. ensimmäinen neuvola-aika vasta. Silloin jo viikkoja 9+5. Tuntuu, että aika myöhälle sain tuon ajan, vaikka varasin sen jo helmikuun alkupuolella.

Mulla oli tänään eka neuvola. Siihen oli tosiaan varattu se 1,5 tuntia, mutta 35 min vaan onnistuttiin käyttämään😅 Tosiaan todettiin, että ruokajutuissa kielletyt ja sallitut on samat kuin oli kuopuksen aikana, mulla on synnytykset menneet tosi hyvin, joten niissä ei ole ollut mitään ihmeellistä, edelliset lapset on syntyessään olleet terveitä ja normaalipainoisia, imetykset on sujuneet hyvin, mun terveys on yleisesti hyvä, elämäntavat ok ja ei ainakaan toistaiseksi tarvetta sokerirasitukselle. Eli siinäpä se kaikki. Seulonnaksi valitsin tosiaan sen Nipt:n, joka täällä Helsingissä nyt tarjotaan. Sen lisäksi ei siis tehdä "perinteistä" yhdistelmäseulaa, mutta silti tuli lähetteet joihinkin perusverikokeisiin ja virtsanäytteeseen. Ultra-ajan pääsen varaamaan huomenna itse Maisasta☺️

Takaisin