Neuvolakäynnit

Itse soittelin jo pari päivää plussan jälkeen kun halusin varhaisultraan lähetteen. Rv 9+0 on ensimmäinen neuvola loppukuusta.
 
Mulla on eka neuvola 19.4. 7+4. Aattelin kyllä käydä myös varhaisultrassa, mutta en usko saavani lähetettä, joten yksityiselle pitää suunnata.
 
Mulla meni ensimmäinen neuvola vasta 10+0, aikoja oli heikosti tarjolla ja miehen töiden vuoksi tuo oli ensimmäinen aika mikä kävi. Toki ennen tuota on jo varhaisultra 😊
 
Soitan huomenna aikaa, katsotaan miten kauas se menee! Tuleeko teillä vauvan toinen vanhempi myös mukaan? Itse toivoisin että isä pääsisi myös mukaan, mutta en tiedä miten töiden puolesta onnistuu.... saakohan muuten neuvolassa käydä työajalla? Itse olen töissä arkisin virka-aikaan, niin hankala on irrottautua töistä ☹️
 
Soitan huomenna aikaa, katsotaan miten kauas se menee! Tuleeko teillä vauvan toinen vanhempi myös mukaan? Itse toivoisin että isä pääsisi myös mukaan, mutta en tiedä miten töiden puolesta onnistuu.... saakohan muuten neuvolassa käydä työajalla? Itse olen töissä arkisin virka-aikaan, niin hankala on irrottautua töistä ☹️
Oman aiemman alan tes mukaan neuvolassa sai käydä työajalla, mutta se oli palkatonta (tuntipalkalla töissä). Yksi neuvolakäynti palkallinen, koska neuvolassa käynti on täysin vapaaehtoista, yksi vaan "pakollinen" käynti kelan etuuksien saamisen takia.
Meillä myös neuvolassa yhtenä päivänä viikossa iltavastaanotto (klo 18 saakka). Sitäkin tullut hyödynnettyä.
Uskoisin että monella naisvaltaisella alalla paremmat ehdot raskauden osalta.
 
Mulla ensimmäinen neuvola on varattuna viikolle 8+6 ihan toukokuun alussa. 😊

Itse ratkaisin tuon työasian ainakin nyt tällä ekalla käynnillä niin, että varasin aikaisen aamuajan, josta ehdin vielä töihin työaikaliukuman puitteissa (meillä on onnekkaasti aika hyvä liukuma: työpäivän saa aloittaa klo 07-10 välillä). Toki ne tunnit täytyy sitten tehdä takaisin jossain kohtaa eli "omaan piikkiin" menee tämä käynti. Ei viitsi esimieheltä vielä tässä kohtaa vaan kysellä neuvolakäyntiasioita, koska en haluaisi kertoa raskaudesta vielä.
 
En oo vielä varannut neuvolaan ennen virallista testipäivää. Mut onko jollain tietoa, määräytyykö neuvolapaikka oman osoitteen mukaan? Työpaikan vieressä on neuvola, joka on avoinna rajallisesti ja se on minulle kodista lähin. Se taas on miehen työpaikasta reilun 30 km päässä.
 
En oo vielä varannut neuvolaan ennen virallista testipäivää. Mut onko jollain tietoa, määräytyykö neuvolapaikka oman osoitteen mukaan? Työpaikan vieressä on neuvola, joka on avoinna rajallisesti ja se on minulle kodista lähin. Se taas on miehen työpaikasta reilun 30 km päässä.
Tiedän, että jotkut on ainakin jatkaneet vanhan neuvolan asiakkaina, vaikka olisivat muuttaneet toisen alueelle. Luulisin, että saa valita paikan niin kuin terveyspalvelut muutkin. Mutta ihan varma en oo miten homma toimii. Ehkä ota yhteyttä siihen haluamaasi neuvolaan ja kysy sieltä?
 
En oo vielä varannut neuvolaan ennen virallista testipäivää. Mut onko jollain tietoa, määräytyykö neuvolapaikka oman osoitteen mukaan? Työpaikan vieressä on neuvola, joka on avoinna rajallisesti ja se on minulle kodista lähin. Se taas on miehen työpaikasta reilun 30 km päässä.
Neuvola taitaa määräytyä asuinpaikan mukaan, mutta olen ymmärtänyt että sitäkin saa halutessaan vaihtaa! Itsekkin käynyt seulontaultrat työpaikan vieressä enkä siinä lähimmässä omassa sairaalassa :)
 
Joo, selvittelinkin asiaa ja netistä löytyi, että voi käyttää mitä palveluita vain Suomessa. Eli joskus ei välttämättä synkkaa neuvolan terkan kanssa, niin voi vaihtaa. Eli tän perusteella voisin soitella, minne haluan 😄 ehkä tuo työpaikan viereinen on viime kädessä helpoin, myös synnytyksen jälkeen. Mutta lääkäriä siellä ei ole, eli silloin joutuu keskustaan lähtemään. Aukikin on vain kahtena päivänä viikossa.
 
Sain varattua neuvolaan ajan 🥰 eka käynti tmän kuun lopussa ja ultra jo toukokuun alussa 🥰 en malta odottaa
 
Neuvola varattu toukokuun alkuun, oliskohan se rv 8+2. Mies tulee mukaan myös ja haluaa olla kaikissa käynneissä mukana 😊 Ja tietty haluun myös miehen mukaan kaikkiin 😁
 
Neuvolaan varattu aika 25.4.☺️

Vähän tosin jäi mietityttämään, kun puhelimessa hoitaja sanoi, että menisin jo nyt jossain 7+3 kieppeillä. Eli pari viikkoa edellä. La olis myös marraskuussa. Laski tämän mun edellisten menkkojen alkamisajankohdan mukaan. Sanoin kyllä ettei voi pitää paikkansa, kun kierto ollut mulla viime kuukausina pitkä ja oletettu ovulaatiokin tapahtunut kp30 jälkeen. 🤔 No, onneksi mulla varhaisultra pari päivää ennen, niin tarkentuu missä mennään. Itse uskon joulukuiseen✨
 
Mä odottelen neuvolasta vielä takaisinsoittoa, en vielä maanantaina saanut aikaa kun lupasivat loppuviikosta soittaa ja sitten varata ajan. ☹️ menee kuulemma viikoille 9-10.
 
Mulla on muistaakseni rv 10 paikkeilla neuvolalääkäri jossa ultrataan. Saakohan sieltä jo jotain kuvia mukaan? Meillä on kyllä myös neuvola chat jonne voi mennä myös nimettömänä kyselemään tyhmiä. Aijon sieltä tänään ehkä kysyä mutta onko teillä kokemusta/tietoa?
 
@Hattimatti Mun käsittääkseni sais aina jotain kuvia mukaan kun ultrataan. Jos ei printattuja niin ainakin saa ottaa laitteen näytöstä kuvan. 😊

Mulle soiteltiin neuvolasta ja ensimmäinen käynti siellä on 8+2, silloin ei ultrata vaan ilmeisesti jutellaan vaan. Varhaisultra mulla on tosiaan 6+6 niin ei oo kovin pitkä aika sitten neuvolaan enää odottaa 😄
 
@Hattimatti Mun käsittääkseni sais aina jotain kuvia mukaan kun ultrataan. Jos ei printattuja niin ainakin saa ottaa laitteen näytöstä kuvan. 😊

Mulle soiteltiin neuvolasta ja ensimmäinen käynti siellä on 8+2, silloin ei ultrata vaan ilmeisesti jutellaan vaan. Varhaisultra mulla on tosiaan 6+6 niin ei oo kovin pitkä aika sitten neuvolaan enää odottaa 😄
Joo mullakin on tän kuun lopusda neuvolaan ensikäynti ja siellä vaan keskustellaan. Sen jälkeen parin viikon päähän varasi samalla neuvolalääkärille ajan ja puhui ultraäänitutkinuksesta. Nut vasta rupesin miettimään et saakohan kuvia mukaan. Ilmeisesti kaikissa neuvoloissa ei ole lääkärin käytettävissä ultaa 🤔 ja siis meidän neuvolassa ilmeisesti on.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top