Mä sain digin ja käsitykseni mukaan se on siinä. Kalenteriharrastajana olisin arvostanut perinteistä piirun verran enemmän, mutta tätä tää onTietääkö muut jo tuutteko saamaan perinteisen pahvisen neuvolakortin vai onko digipalvelut käytössä? Mulla oli 2021 vielä pahvinen neuvolakortti Etelä-Pohjanmaalla käytössä, ja kun muutettiin sit vikalla kolmanneksella vasta niin mentiin loppuun asti sillä. Pahbikortti oli kyllä kaunis, ja ihanan konkreettinen asia. Ja siitä sai helposti kotonakin kuikuiltua lukemia tms jo halusi. Nyt mulla on digi"kortti", ipana, mihin piti jo käydä vastailemassa esitietoja ja kyselyitä. Ulkomuistista koitin muistella minkä tyylisiä testejä mahdoin täyttää paperilomakkeelle esikoista odottaessa, siellä ipanassa kun oli kaikki lomakkeet sekaisin eikä merkitty että mitkä kuuluisi raskauteen valkkasin sit ravinto- ja liikuntakyselyt, auditin, ja ne perus esitiedot. Niissä esitiedoissakin vain oli sekavia kohtia, missä mietin että kuuluukohan ne ite täyttää vai neuvolatädin (esim montako raskautta, montako lasta. Merkkasin nyt että 2 raskautta eli tämä mukaan ja 1 lapsi eli esikoinen. Toivottavasti meni oikein ja kuului itse täytettäviin ).
Täytin ipanasta kans just auditin, liikunta- ja ravintokyselyt sekä jonkun verran esitiedoista. Ja raskauksien määräksi 1, ku tää on ensimmäinen raskaus (se ei antanut jättää sitä nollaksi ). Palautetta neuvolakäynnillä odottaen