Neuvolakäynnit

Meillä on eka neuvola 30.10. Oli tosi huonosti aikoja tarjolla niin ehdin ton jo varata, enkä muistanut että miehellä on tossa just pääsykokeet, kun hakee töiden ohessa suorittamaan AMK-opintoja loppuun 😅 Nyt mietin sit, että pitäiskö vielä soittaa ja kysyä saisko siirrettyä, kun kuulemma puolisokin ois kovasti halunnut päästä mukaan. Eikä varmaan ois pahitteeksi olla toisetkin korvat kuuntelemassa, kun kaikki on nyt ihan uutta!

Mun neuvola"täti" soittaa ensi viikon torstaina aikaa. Mulla olis tässä kuussa esikoisen neuvolakäynti, toivoisin että samassa voitaisiin hoitaa ne "pakolliset" jutut kun koen muutoin ensikäynnin aika turhaksi 😅

Varhaisultraan meen erikseen omakustenteisesti (jos ei mene kesken ennen sitä)

Olispa ihanaa saada sama terkka kun esikoisella on ❤ on ihan maailman parhain ja mukavin. Muutettiin viime raskaudessa vikan kolmanneksen alussa tänne nykyiseen paikkaan, ja samalla vaihtui terkka. Ensimmäinenkin oli kiva, mut tää nykyinen vielä parempi!

Nyt on 1.11 neuvola varattuna😊 Puhelimessa varasin ensin aamuajan pari päivää aikaisemmin mutta mies vaikutti niin pettyneeltä kun ei tiennyt pystyykö hän silloin töiltään tulla mukaan niin nyt on sit iltapäiväaika. Yllätti hieman että hän on noin innokkaana lähdössä neuvolaankin mukaan ❤️😁

Nyt on 1.11 neuvola varattuna😊 Puhelimessa varasin ensin aamuajan pari päivää aikaisemmin mutta mies vaikutti niin pettyneeltä kun ei tiennyt pystyykö hän silloin töiltään tulla mukaan niin nyt on sit iltapäiväaika. Yllätti hieman että hän on noin innokkaana lähdössä neuvolaankin mukaan ❤️😁

Mun mies ei pääse koko tämän vuoden puolella mukaan, kun ei voi olla töistä pois, mut ens vuoden puolella varmasti pääsee välillä ❤️

Ultra viikkojen selvittelyyn naapurineuvolassa 19.10. ja ensikäynti meidän omalle ihanalle terkkarille (JEEEE sain saman ku esikoisesta 🤩) 24.10. Oon kyllä salaa tyytyväinen että ultra meni syysloman takia kunnan toiseen neuvolaan, kun en tykkää meidän oman neuvolan nla-lääkäristä (oli sitä mieltä ettei meidän silloin kasikuisella mitään refluksia ollut kun kerran nukkuu päikkärit. Viikkoa myöhemmin yksityinen kertoi että täysin selvä tapaus, tästä lääkkeet. Voitte arvata että tuollaisen vähättelyn ja kuuntelemattomuuden takia ei ihan oo luottoa häneen enää 🙃).

Mä soitin tänään neuvolaan kun täälläpäin on ajat vähän kortilla niin nykyään on käytäntönä että eka aika on puhelinaika ja verikoettakaan ei oteta. Oletin että sellaisen hcg-verikokeen sais, mutta ei sitten. Edellinen oli hoitoalkuinen (sateenkaariperhe) niin silloin sai kaiken 😂

Hoitaja toivotteli ”mukavaa odotusta” siihen malliin että saa nähä pääseekö ollenkaan neuvolaan 🤣

Miimulainen..no jeppistä, tota kohti varmaan menossa hiljalleen kaikki. Toivon että ei kuitenkaan!

Täällä vasta vahdataan miten vahvistuu testit. Ja sitten jos lähempänä loppuviikkoa soittelisi neukkuun. Rv 4+0 huomenna.

Mulle varattiin eka neuvola käynti vasta 7.11 ja kuulosti siltä et tuoki aika oli kiven alla 😬 Sillon pitäs olla rv 9-10 menossa

Mulla on eka ”neuvolakäynti” perhelääkärillä nyt lauantaina. Eli siis käyn lääkäriltä hakemassa lähetteet alkuraskauden ultraan (joka on rv9) ja verikokeisiin, eipä siellä sen kummempaa. Jos raskaudessa päästään ekaa kolmannesta pidemmälle, niin sitten siirryn gynen seurantaan.

Mulla eka neuvola-aika varattiin vasta 10+1. Toinen lapsi kyseessä, mutta alkoi silti epäilyttää, että aika myöhään on jos täytyy ehtiä verikokeessa käydä ennen nt-ultraa. Mietin jo pitäisiköhän soittaa ajanvaraukseen ja aikaistaa aikaa vai stressaanko nyt turhasta? 🙃

Mullakin eka neuvola vasta 10+3 ja noista verikokeista oli myös juttua. Sanoi, että varhan alueella ainakin kaikille tarjotaan nykyään nipt-tutkimus, jossa verikokeiden ottoajankohdalla ei ole niin väliä.

Mä en vielä ole neuvolaa varannut, mutta muistelen, että mulla oli myös tokassa rakkaudessa myöhään tuo eka käynti. Nt ultra-aika meni vaan sitten siihen viimeisille mahdollisille päiville, kun ei ollut vapaita aikoja sitä ennen. Me ollaan oltu hoidoissa yksityisellä, niin pe vielä verikoe. Jos se on ok tasolla, niin ehkä ensi viikolla soitan neuvolaan.

8+1 viikolle sain ajan ite. Mietin kyl et onko tarpeellista "kopio vaan edellisen käynnin kirjaukset, ei muutoksia alkuvuoden käyntiin" ,mutta kattoo josko olis sellainen tyyppi että päästäis vaikka juttelemaan keskenmenosta sopivalla tavalla.
Varhaisultraan menossa 6+ paikkeilla sitten 🍁

Tietääkö muut jo tuutteko saamaan perinteisen pahvisen neuvolakortin vai onko digipalvelut käytössä? Mulla oli 2021 vielä pahvinen neuvolakortti Etelä-Pohjanmaalla käytössä, ja kun muutettiin sit vikalla kolmanneksella vasta niin mentiin loppuun asti sillä. Pahbikortti oli kyllä kaunis, ja ihanan konkreettinen asia. Ja siitä sai helposti kotonakin kuikuiltua lukemia tms jo halusi. Nyt mulla on digi"kortti", ipana, mihin piti jo käydä vastailemassa esitietoja ja kyselyitä. Ulkomuistista koitin muistella minkä tyylisiä testejä mahdoin täyttää paperilomakkeelle esikoista odottaessa, siellä ipanassa kun oli kaikki lomakkeet sekaisin eikä merkitty että mitkä kuuluisi raskauteen 😅 valkkasin sit ravinto- ja liikuntakyselyt, auditin, ja ne perus esitiedot. Niissä esitiedoissakin vain oli sekavia kohtia, missä mietin että kuuluukohan ne ite täyttää vai neuvolatädin (esim montako raskautta, montako lasta. Merkkasin nyt että 2 raskautta eli tämä mukaan ja 1 lapsi eli esikoinen. Toivottavasti meni oikein ja kuului itse täytettäviin 😅).

Takaisin