Neuvolakäynnit

Meillä ollut eka neuvola 30.3 ja siellä käytiin läpi perusjuttuja, keskusteltiin mieltä painavista asioista, meidän perheesttä ja kaikesta tärkeästä. Siellä ei kuunneltu sydänääniä, perusteli ettei välttämättä kuulu vielä 8+5 ja turhaan huolestuisin.
19.4 oli nt-ultra ja siellä katsottiin koon perusteella että olis 2 päivää edellä raskaus, muttei laskettu aika tieten muutu. Ja ens vkolla on neuvola-aika ihan meidän alueen terkkarille ja siihen on varattu pidempi aika. Juhannukseen asti olis tarkoitus odotella rakenneultraa, pitkä aika sinne vielä, täysin malttamaton kun olen 😅

Eka neuvola ihan kohta, 25.4. :Flexed Biceps:
Toka neuvola 1.6., jos ens tiistain ultrassa kaikki hyvin
smiley-excited001.gif

Meillä oli tiistaina nt-ultra. Jännitti sit niin paljon et huhhu, ei oltu varhaisultrassa käyty mikä ois ehkä helpottanu mun hermoja. Siellä pikkusella sykki sydän kovaa vauhtia ja liikkuu edestakas. Laskettu aika siirtyi 4.11 13.11 eli mentiin vähän yli viikko taaksepäin. Tänään siis rv 11+4✨

Ekassa neuvolassa olin rv 8, ja edellispäivänä 25.4 toisen kerran. Kävin samalla myös lääkärillä, joka ultrasi ja kertoi myös kaiken olevan todella hyvin, siellä näkyi kaikki kehittyneen hienosti. Oli kiva nähä vauva kahtena päivänä putkeen🤍 Varattiin myös uusi nt-ultra heti ensi viikon alkuun kun ei oltukkaan vielä viikolla 12. Seuraava neuvola on 30.5✨

Ekassa neuvolassa jännitti aika paljon, mutta tunnistin heti seinällä olevan joulukorttikuvan puolisoni serkusta (10kk) ja heti tuli kotoisampi olo🥺 Neuvolassa oli todella mukavat ja välittävät terveydenhoitajat. Heidän kanssa klikkasi heti.

Mulla olis keskiikkona eessä sama ja jännittää ihan pirusti. En myöskään ole varhaisultrassa käynyt ja ensimmäinen lapsi kyseessä. Voi olla tunteikas päivä tiedossa ja toivottavasti hyvässä mielessä 🧡
Paljon onnea sinulle ultraan🥰 Meillä sama tilanne kun ensimmäistä ootellaan. Otettiin se päivä vapaaksi, kun ei tiedetty mitä on vastassa. Olin varma että itken siellä kokoajan, mutta kun pikkune näky ruudulla niin kaikki pelot ja jännitys lähti. Jos pystyt niin ota video sieltä! Ihana jälkeenpäin kattoa sitä tilannetta🥹

Paljon onnea sinulle ultraan🥰 Meillä sama tilanne kun ensimmäistä ootellaan. Otettiin se päivä vapaaksi, kun ei tiedetty mitä on vastassa. Olin varma että itken siellä kokoajan, mutta kun pikkune näky ruudulla niin kaikki pelot ja jännitys lähti. Jos pystyt niin ota video sieltä! Ihana jälkeenpäin kattoa sitä tilannetta🥹
🧡🧡 . Meillä on pahasti se ultra keskellä päivää mutta päätin olla etänä loppupäivän niin pääsee suoraan kotiin sieltä.
Video olis tosi kiva, pitää yrittää ottaa ☺.
Minä en oikein yhtään tiedä miten reagoin ja miten minun puoliso siinä tilanteessa 😅. Vai käsittääkö sitä vielä siellä ollenkaan

Me päästiin vihdoinkin viralliseen (7v yrityksen jälkeen) rv12 ultraan viime viikon torstaina ja jännitin sitä niin kovaa että itkin pelosta ennen ja jännityksen purkauksesta jälkikäteen, vaikka oltiinkin käyty varhaisultrissa ennen sitä. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja kätilö oli aivan ihana! Onneksi pistin miehen myös ottamaan pienen videopätkän ruudulta (kuten @Lidiaa edellä hyvin neuvoo, kannattaa!), jota on nyt ihana ihailla. Kahden viikon päästä varhaistettu rakenneultra ja vielä ei jännitys ole noussut liikaa, mutta varmaan se taas nostaa päätään samana päivänä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Voi jännitystä jännityksen perään. Vasta tänään uskalsin ottaa ensimmäisen masukuvan.
- Rv13+1

🧡🧡 . Meillä on pahasti se ultra keskellä päivää mutta päätin olla etänä loppupäivän niin pääsee suoraan kotiin sieltä.
Video olis tosi kiva, pitää yrittää ottaa ☺.
Minä en oikein yhtään tiedä miten reagoin ja miten minun puoliso siinä tilanteessa 😅. Vai käsittääkö sitä vielä siellä ollenkaan
Miten teillä meni ultra? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Joko teilläkin oli ultra vai onko vielä edessäpäin? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Miten teillä meni ultra? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Meni tosi hyvin ☺. Sieltä löytyi ihan elävä olento ja hänellä on kaikki tällä hetkellä hyvin. Ei myöskään ollut paljoa niskaturvotusta
Aluksi vain tuijotin sitä ruutua ihan hiljaa haudan vakavana. Mies kyseli enemmän. Tää kaveri oli vissiin nukkumassa niin ei aluksi liikkunut ollenkaan. Kätilö koitti saada hänet liikkeelle tökkimällä niin siinä vasta tajusin kunnolla kun näin kun hän heräsi ja rupesi pyörimään kohdussa ☺❤

Joko teilläkin oli ultra vai onko vielä edessäpäin? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Joo on ollut nyt 2 nt-ultraa kun ekalla kerralla ei oltukkaan vielä viikolla 12. Neuvolassa myös lääkäri ultrannut🤍 Sain viimeisimmäs ultrassa videon ku tua pikku papunen heitti kunnol kuperkeikkoi ja pyöri iha mahottomasti😂 sain itekki vähän hyppiä ja käppäillä et hän suostu menemää oikeesee asentoo😅 Kromosomitestitulokset soitettiin kanssa perjantaina eikä ole riskiä niihin. Nyt tuntuu et pahin jännitys on lähteny kokonaan🥹

Hei, olen nyt nähnyt sosiaalisessa mediassa, kun parikin eri ihmistä on esitelly neuvolasta saamaansa Meille tulee vauva -opasta. Onkohan muille jaettu kyseistä opasta? Meillä jo kaksi neuvolakäyntiä (+ lääkärin terveystarkastus) takana, muttei kukaan ole maininnut moisesta mitään. Ollaanko ainoita?

Hei, olen nyt nähnyt sosiaalisessa mediassa, kun parikin eri ihmistä on esitelly neuvolasta saamaansa Meille tulee vauva -opasta. Onkohan muille jaettu kyseistä opasta? Meillä jo kaksi neuvolakäyntiä (+ lääkärin terveystarkastus) takana, muttei kukaan ole maininnut moisesta mitään. Ollaanko ainoita?
Mä sain ekalla käynnillä Vau.fi:n "vauvan odotus 2022-2023" kirjasen, mutta tuollaista opasta en ole saanut minäkään 🤔 kaksi kertaa olen neuvolassa käynyt.

Hyppään tuolta joulukuisista, jos tarkoitat tätä vihkosta @perunainen

Screenshot_20230615-184220.jpg

niin meille annettiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä, kaikkien paperilla olevien ohjeiden lisäksi. Itä-Uudellamaalla siis näin 😊

Ompa jännä että osa saa ja osa ei, mäkin oisin halunnut! Tuo vau:n kirjanen on kyllä kiva, mut se on sama kirjan muodossa mitä vau:n raskausviikkokalenteri netissä. Tilaa on omille kirjoituksille kyllä. mut muutoin ei kyllä eroa tuosta netin versiosta.

Hyppään tuolta joulukuisista, jos tarkoitat tätä vihkosta @perunainen

View attachment 123113

niin meille annettiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä, kaikkien paperilla olevien ohjeiden lisäksi. Itä-Uudellamaalla siis näin 😊
Joo juurikin tuota tarkoitan! Kummaa tosiaan, että osalle jaetaan ja osalle ei. Itse asun Helsingissä, ja niin asuvat ne sosiaalisessa mediassa seuraamani henkilötkin. Me ei olla saatu mitään fyysisiä lappusia tai ohjeita missään vaiheessa (äitiyskorttia lukuun ottamatta), linkkilista vain sähköisesti.

Takaisin