Neuvolakäynnit

Neuvolaan soitettu ja pojan neuvola-aika olikin vielä viikko pääsiäisestä eteenpäin eli vasta 18.04., mutta silloin siis!

Ärsyttää, kun odotin tätä puhelua, että th sitten ilmoittaa mulle lasketun ajan ja saan sen saman päivän sitten päivittää joka appiin ja pääsen foorumille poksumaan yms. No eihän se mitään sanonut, enkä hoksannut kysyä. 😅 Pitää kattoa, jos se olis tuolla sähköisessä järjestelmässä jahka sinne pääsen. Joka appi ja laskuri antaa vähän eri päivää ja millä kierron pituudella neuvolassa sitten lasketaan jne. Koska onhan tämä nyt suuren suuri ongelma ja oishan se nyt kamalaa jossain poksumisketjussa poksua ihan vääränä päivänä. 🤣 Onhan mulla ovulaatiopäiväkin tiedossa, mutta kun en halua alkaa elämään sitten ihan eri päivässä kuin neuvola.
Mulla luki kannassa la 4.1. vaikka mun omien laskujen mukaan kuukautisista se olis 5.1. tai ovulaatiosta 8.1. 😂 laitoin sit sen neuvolan kirjaaman päivän, voihan sen sitten muuttaa ultran jälkeen tarvittaessa.
 
Mä en vielä uskaltanu soittaa neuvolaan! :D pitäsköhän huomenna jo uskaltaa.. varmaan niin tietäs kans millon eka neuvolakerta oliskaan. Mulla on kotona kanssa doppler, mutta ultrageeliä ei taida olla jäljellä eli pitää sitäkin metsästäö jostain.
 
Neuvolaan soitettu ja pojan neuvola-aika olikin vielä viikko pääsiäisestä eteenpäin eli vasta 18.04., mutta silloin siis!

Ärsyttää, kun odotin tätä puhelua, että th sitten ilmoittaa mulle lasketun ajan ja saan sen saman päivän sitten päivittää joka appiin ja pääsen foorumille poksumaan yms. No eihän se mitään sanonut, enkä hoksannut kysyä. 😅 Pitää kattoa, jos se olis tuolla sähköisessä järjestelmässä jahka sinne pääsen. Joka appi ja laskuri antaa vähän eri päivää ja millä kierron pituudella neuvolassa sitten lasketaan jne. Koska onhan tämä nyt suuren suuri ongelma ja oishan se nyt kamalaa jossain poksumisketjussa poksua ihan vääränä päivänä. 🤣 Onhan mulla ovulaatiopäiväkin tiedossa, mutta kun en halua alkaa elämään sitten ihan eri päivässä kuin neuvola.
Mä oon täällä käyttänyt omaa päätelmää kun neuvolassa laskevat kuukautisten mukaan ja että kierto olisi 28 päivää. Mulla epäsäännöllinen kierto ja käytettiin ovistestejä niin oon aika varma että la on lähempänä omaa arviota ku tuota neuvolan. :)

Eli ei oo varmaan vaarallista vaikka matkan varrella elää? 😛
 
Minäkin päädyin soittamaan jo neuvolaan, helpompi sumplia aikaa pidemmälle kun pitää miettiä omat työvuorot ja kuopuksen hoitokuviot. Eka neuvola on 30.3 ja sieltä sitten saan ohjeistukset soittaa aikaa nt ultraan. Meillä ultrat on ostopalveluna yksityiseltä joten siksi sinne itse soitellaan aikaa. Toisaalta näin parempi niin aikoja on saatavillakin ehkä hieman paremmin.
 
Ensimmäinen neuvolakäynti 3.4., tuntuu että siihen on ihan hirveän pitkä aika🙄
Mutta täytyy pitää itsensä kiireisenä niin ei ehdi liikaa murehtimaan, olisi vaan niin kiva päästä näkemään ultralla että kaikki on hyvin🥰 jotenkin tuntuu niin epätodelliselta tämä kaikki🤭
 
Tosi monella tuntuu olevan tuo kokemus, että la on aikaistunut päivällä! Mistäköhän tämä johtuu. Minä siis laskin jollain yleisellä raskauslaskurilla ja terkkari sai mulle jostain taiottua yhden päivän lisää. Tuntuu hassulta, että jos menkat alkoi lauantaina, niin miksei viikkokin sitten vaihdu lauantaina?

Mulla eka terkkarikäynti 28.3. ja nla-lääkäri 3.4., jossa ultrataan.
 
Mulle ei neuvolaan yhteydessä ollessani sanottu tuosta lasketusta ajasta muistaakseni mitään, eikä siitä oltu OmaKantaankaan kirjattu mitään ylös. 🤔 Oon parilla eri laskurilla ja sovelluksella tuon tarkistanut ja saman lasketun ajan ne sieltä syöttämilläni tiedoilla antaa... Mutta tuo tarkentuu toki sitten vielä ultrassa. Mielenkiintoista verratakin, että minkä verran tää alkutieto lasketusta ajasta sitten muuttuu. 😊
 
Voihan se hyvin olla niin, @Laalaa123 🤔 En kyllä itse tajunnut sitä siinä puhelussa kysyä erikseen, oishan se varmaan sen laskenut siinä. Mutta eiköhän jossain vaiheessa joku aika-arvio neuvolankin puolelta tosiaan anneta. 😁
 
Tosi monella tuntuu olevan tuo kokemus, että la on aikaistunut päivällä! Mistäköhän tämä johtuu. Minä siis laskin jollain yleisellä raskauslaskurilla ja terkkari sai mulle jostain taiottua yhden päivän lisää. Tuntuu hassulta, että jos menkat alkoi lauantaina, niin miksei viikkokin sitten vaihdu lauantaina?
Lasketaankohan tämä jotenkin eri tavalla eri paikoissa? Mulla kyllä terkkari laski niin että menkat alkoi torstaina, ja viikko vaihtuu torstaina. Ja la on myös torstaina. Luulisi että kaikille lasketaan saman kaavan mukaan?
 
Ensimmäinen neuvolakäynti 3.4., tuntuu että siihen on ihan hirveän pitkä aika🙄
Mutta täytyy pitää itsensä kiireisenä niin ei ehdi liikaa murehtimaan, olisi vaan niin kiva päästä näkemään ultralla että kaikki on hyvin🥰 jotenkin tuntuu niin epätodelliselta tämä kaikki🤭
Täälläkin eka neuvolakäynti samoihin aikoihin ja sinne tuntuu tosiaan olevan vielä pieni ikuisuus, aika tuntuu aina matelevan tässä alun piinaviikkojen aikana🙄
 
Meinasin, etten ole neuvolaan yhteyksissä vasta kuin 6+ viikolla, mutta täällä Helsingissä neuvolat ovat muistaakseni sen verran tukossa, että päätinkin varata ajan nyt heti, jotta saan sopivan. Neuvola siis näillä näkymin 12.4. Mietin itsekin vielä tuota varhaisultraa, viime kerralla kävin varmaan kahdesti kun tuli verisiä vuotoja.
 
Mä sain tänään soitettua neuvolaan ajan varaamiseksi. Nyt varattiinkin soittoaika omalle terveydenhoitajalle (rv 6+0), joka sit vasta katsoo aikaa tai ainakin haastattelee puhelimitse lisää. Ei kyllä haittaisi vaikka eka fyysinen käynti olisi nt-ultran jälkeen. Täällä ei viimeksi ainakaan kuunneltu sydänääniä kuin vasta ultran jälkeen.
 
Mä pääsin tänään näkemään hänet ensi kertaa. Hänet jonka sydän jo sykki niin kauniisti. 🤍

Oman epäsäännöllisen kierron ja pienen paikkakunnan ansiosta kävin tänään ensimmäisen lääkärikäynnin. Neuvola sit ens ke 29.3.

Ihmeellistä miten asia heti konkretisoituu kun näkyy, että siellä on joku paikalla. 🥰
 
Takaisin
Top