Neuvolakäynnit

Tänään 8+5 oli eka neuvola. Tosi kiva terkkari meillä 😊 Jäi hyvä fiilis hänestä, ja kiva mennä taas seuraavan kerran käymään syyskuun alussa.
 
Tänään 8+5 oli eka neuvola. Tosi kiva terkkari meillä 😊 Jäi hyvä fiilis hänestä, ja kiva mennä taas seuraavan kerran käymään syyskuun alussa.
Onpa sulla kivan pian seuraava käynti! Meillä oli heinäkuun vikalla viikolla terkkarin käynti ja seuraava on raskausviikolla 22. 😱 Ihan super pitkä väli, onhan siinä toki nt-ultra ja lääkäriaika välissä, mutta silti. Toivottavasti voivat edes ns. riskiodottajille (sosioekonomiset riskit) tarjota useampia käyntejä.
 
Onpa sulla kivan pian seuraava käynti! Meillä oli heinäkuun vikalla viikolla terkkarin käynti ja seuraava on raskausviikolla 22. 😱 Ihan super pitkä väli, onhan siinä toki nt-ultra ja lääkäriaika välissä, mutta silti. Toivottavasti voivat edes ns. riskiodottajille (sosioekonomiset riskit) tarjota useampia käyntejä.
On kyllä pitkä väli teillä. 😵

Meillä oli 24.7. eka neuvola ja seuraava elokuun lopulla. Näiden välissä sit nt-ultra ja gyne.
 
Onpa sulla kivan pian seuraava käynti! Meillä oli heinäkuun vikalla viikolla terkkarin käynti ja seuraava on raskausviikolla 22. 😱 Ihan super pitkä väli, onhan siinä toki nt-ultra ja lääkäriaika välissä, mutta silti. Toivottavasti voivat edes ns. riskiodottajille (sosioekonomiset riskit) tarjota useampia käyntejä.
Joo, mä jopa vähän yllätyin (toki positiivisesti) siitä, että seuraava aika onkin jo näin pian. Meil on nt-ultra 29.8. ni on kyl kivan lähekkäin sekin ton neuvolan kanssa.

Teillä kyllä tosiaan on aika pitkä väli seuraavaan 😯 Hyvä huomio tuo, että toivottavasti sit ainakin riskiodottajille voitais tarjota vähän tiheämmin käyntejä. Ja toivottavasti teillekin sitten tokasta kolmanneksesta eteenpäin 😊👍
 
Eilen käyty neuvolassa. Viikkoja siis tänään 8+1. Neuvolan terkka oli vähän jähmee eikä kauheen luontevan olonen, mutta ehkäpä se ei nyt haittaa. Seuraava neuvolakäynti on vasta rv16 tienoilla.
 
Meillä oli tänään eka neuvola, nyt 8+5 (paitsi neuvolan mukaan 9+1).
Mulla oli niin paha olo että olin aika vähäpuheinen mutta onneksi mies puhua palpatti sitten minunkin edestä ja mietinkin välillä että olen ihan kolmantena pyöränä siellä 😂 nt-ultra myös varattiin 5.9. 😊
 
Täällä käyty myös tänään ensimmäisessä neuvolassa. Terkka oli oikein mukava ja tultiin hyvin juttuun. Yllätyksenä tuli se, että saatiin nähdä pieni jo nyt! Siellä se köllötteli hyvällä sykkeellä :red-heart:
Ensi viikolla ensimmäinen lääkärikäynti ja ultra, josta saa kuvat. 8.9. NT-ultra ja seuraava terkkarin neuvolakäynti 26.9.
 
Meillä piti olla neuvola eilen, mutta terkka olikin sairaana, saatiin alustavasti seuraava aika torstaille sillä varauksella, ettei terkka oo välttämättä vielä sillonkaan töissä.. Meijän kaupungissa on 3 neuvolaa, mutta kaikissa ajat täynnä niin joudun käymään ekalla kerralla muutenkin ”väärässä” neuvolassa, mutta saadaan toivon mukaan seuraava aika omaan lähineuvolaan.
 
Meillä on aivan mahtava neuvolan täti. Tekee töitä oikein innolla ja sydämmestä🤩 kävin 8+5 varhaisultrassa ja nyt kun oli lääkäri ultra niin kävin myös neuvolan tätin puheilla ja sanoi millon on mitäkin käyntejä. Sanoi sitten vielä että jos jossakin vaiheessa huoli tulee niin hänelle soittoa ja pääsee käymään ettei tarvi jäädä miettimään ja ihmettelemään.
 
Meillä oli eilen eka neuvola (9+4). Ihana terkkari ja tosi hyvä fiilis jäi.. jouduin vaan sieltä lähtee tk ja nyt sairaalassa kun tukos pohkeessa, mutta itse neuvolakäynti oli positiivinen juttu! Nt-ultra vasta 4vkn päästä ja siitä 2 viikkoa lääkäriaika ja vasta vk43 eli lokakuunlopussa seuraava terkkariaika neuvolaan. Sano että aina voi laittaa viestiä ja soittaa jos kysyttävää tulee. Ekan sokerirasituksen joudun varaa jo nt-uktran ja lääkärin välille 🤢 sitä en oota yhtään.
 
Eilen käyty neuvolassa. Viikkoja siis tänään 8+1. Neuvolan terkka oli vähän jähmee eikä kauheen luontevan olonen, mutta ehkäpä se ei nyt haittaa. Seuraava neuvolakäynti on vasta rv16 tienoilla.
Joo se ois kyl kiva jos sattuisi mukava ja empaattinen terkka..
 
Meillä oli eilen eka neuvola (9+4). Ihana terkkari ja tosi hyvä fiilis jäi.. jouduin vaan sieltä lähtee tk ja nyt sairaalassa kun tukos pohkeessa, mutta itse neuvolakäynti oli positiivinen juttu! Nt-ultra vasta 4vkn päästä ja siitä 2 viikkoa lääkäriaika ja vasta vk43 eli lokakuunlopussa seuraava terkkariaika neuvolaan. Sano että aina voi laittaa viestiä ja soittaa jos kysyttävää tulee. Ekan sokerirasituksen joudun varaa jo nt-uktran ja lääkärin välille 🤢 sitä en oota yhtään.
Kurjaa että sairaalaan jouduit! Toivottavasti et joudun kauaa siellä olemaan 🍀 Hyvä että ajoissa sen huomasit ja osasit apua pyytäää
Oireiliko tukos sulla miten?
Mulla miniasperiini menossa niiden ennaltaehkäisyyn, mutta pelottaa silti...
Hmmm onkohan sairaalan ruoka yhtä kurjaa kuin mitä kerrotaan?
Voimia kotiinpääsyn odottelemiseen! 💐
 
Kurjaa että sairaalaan jouduit! Toivottavasti et joudun kauaa siellä olemaan 🍀 Hyvä että ajoissa sen huomasit ja osasit apua pyytäää
Oireiliko tukos sulla miten?
Mulla miniasperiini menossa niiden ennaltaehkäisyyn, mutta pelottaa silti...
Hmmm onkohan sairaalan ruoka yhtä kurjaa kuin mitä kerrotaan?
Voimia kotiinpääsyn odottelemiseen! 💐
Pääsin eilen vielä kotia alkuillasta 😊 en joutunut osastolle onneksi, mutta enpä saanu siellä ruokaakaan 😂 ainaki viimeks synnytyksen jälkee oli iha hyvät ruuat. Nyt ootellaan äippäpolille aikaa ja siellä tehää hoitosuunnitelma, siihen asti ainaki 2x pv piikki mahaan pistää 😵 ja koko loppuraskaus pistetää ainaki se kerta päivää.
Mulla oireili krampeilla, lepo säryllä ja tasajalkaa seistessä kipeytymällä ja meni iha kovaksi lihas. Ei kuumottelua tai turvotusta.. Lihaslaskimotukos löytyi. Pelottaa että onko pienellä kaikki hyvin, vaikka sanoivat ettei vielä vaikutusta raskauteen ois kun ei ollu lähteny liikkeelle hyytymä..
 
Pääsin eilen vielä kotia alkuillasta 😊 en joutunut osastolle onneksi, mutta enpä saanu siellä ruokaakaan 😂 ainaki viimeks synnytyksen jälkee oli iha hyvät ruuat. Nyt ootellaan äippäpolille aikaa ja siellä tehää hoitosuunnitelma, siihen asti ainaki 2x pv piikki mahaan pistää 😵 ja koko loppuraskaus pistetää ainaki se kerta päivää.
Mulla oireili krampeilla, lepo säryllä ja tasajalkaa seistessä kipeytymällä ja meni iha kovaksi lihas. Ei kuumottelua tai turvotusta.. Lihaslaskimotukos löytyi. Pelottaa että onko pienellä kaikki hyvin, vaikka sanoivat ettei vielä vaikutusta raskauteen ois kun ei ollu lähteny liikkeelle hyytymä..
Kotona on ihmisen hyvä olla! Onneksi kävi noin, jos jotain yleensäkin piti käydä. Säikäyttänyt se on varmaan aivan 100:lla.
Ovat varmaan tienneet mitä sanovat tuosta "ei mitään" vaikutuksesta...niin pieneen kuin koko raskauteenkin. Nyt se suunnitelma ja sen mukaan aikanaan edeten... :Hibiscus:
 
Meillä oli eilen eka neuvola (rv 9+1) ja tehtiinkin ultra mitä en osannut odottaa, oli kyllä mahtava miten selvästi näkyi jo :smiling face with heart-eyes: On siis ensimmäinen raskaus. Näytti silmämääräisesti vastaavan viikkoja, ja sydän näytti sykkivän hyvin. Labra varattiin kahden viikon päähän ja lääkärille aika ihan Syyskuun loppuun. Nt-ultra ois 19.9. sitten Terveystalolla :smiling-eyes: Terkkari oli ennestään tuttu kun kävin seulonnassa kesällä ja tosi mukavan oloinen on.
 
Käytiin toisella neuvolakäynnillä tänään (rv 13+2).
Lähinnä jutustelua, mut lopuksi kuunneltiin sykkeet ja molempien erottui hyvin. ❤️❤️
Kuukauden päästä seuraavaksi.
 
Mulla oli eka neuvola kaksi ja puoli viikkoa sitten, silloin oli 10+2. Ihan mukava terkka oli. Muutettiin toiseen kaupunkiin vuosi sitten ja meidän ihana luottohoitaja, joka vastasi toisen ja kolmannen lapsen raskauksista ja vauva-ajoista ynnä vuosikäynneistä jäi taakse. Mietin ensin, miten ihmeessä voinkin mennä jollekin muulle. :D Kaikki on kyllä itselle jo kovin tuttua, kun odottaa neljättä, mutta onhan siitä edellisestä alkuraskaudesta jo reilu kolme vuotta, että ihan kaikkea ei ehkä enää muista. Iso osa käynnistä meni tosin keskenmenojen ja synnytysten läpikäymiseen, kun jostain syystä netissä tekemäni esitietolomake ei ollutkaan tallentunut... Tulipa meidän historia samalla käytyä läpi. Toivotaan, että terkka pysyisi enimmäkseen samana, on jotenkin turhauttavaa aina kerrata omat ajatukset raskauksien suhteen, jos on uusia ihmisiä.
 
Takaisin
Top