Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Jaa pitäskö se kohta alkaa neuvolaan soittelee 😅 muita jotka ei oo vielä aikaa varannu?
 
Jaa pitäskö se kohta alkaa neuvolaan soittelee 😅 muita jotka ei oo vielä aikaa varannu?
Täällä 😂🙈 Yritin eilen etsiä neuvolan numeroa, mutta ei vielä ihan selvinnyt, että eikö enää voikaan soittaa omaan neuvolaan ja varata aikaa vaan on kai joku koko sairaanhoitopiirin yhteinen numero johon pitää soittaa 😲
 
Täällä 😂🙈 Yritin eilen etsiä neuvolan numeroa, mutta ei vielä ihan selvinnyt, että eikö enää voikaan soittaa omaan neuvolaan ja varata aikaa vaan on kai joku koko sairaanhoitopiirin yhteinen numero johon pitää soittaa 😲
Itse varasin netin kautta, kun ainaki meillä päi mahdollista😊
 
Oon yrittäny varata mutta ku on takaisinsoittopalvelu ja mulla yövuorot ni soittavat aina takas ku oon nukkumassa 😑 jos loppuviikosta sit onnistuis 🙄
 
Mulla on jo tällä viikolla ensimmäinen neuvola. Tuntuu että jotenkin aiemmin kuin edellisistä.🤔
 
Täällä 😂🙈 Yritin eilen etsiä neuvolan numeroa, mutta ei vielä ihan selvinnyt, että eikö enää voikaan soittaa omaan neuvolaan ja varata aikaa vaan on kai joku koko sairaanhoitopiirin yhteinen numero johon pitää soittaa 😲
Joo meillä ainaki Oulussa on semmonen neuvolan yleinen numero mistä varataan ajat 😂 sain jopa soitettua siihen tänää. 17.8 eka neuvola rv10 sillo, aloin miettii että eikö ne verikokeet pidä ottaa kans noilla main 😱
 
Itse varasin netin kautta, kun ainaki meillä päi mahdollista😊
Mä yritin tänään, mutta en löytänyt meidän omahoidosta kohtaa äitiysneuvolalle vaikka netissä näin ohjattiin.

Yritin sitten soittaa, mutta en saanut ketään kiinni. Huomenna pitää koittaa muistaa uudelleen.
 
Kävin kuitenkin tällä viikolla neuvolassa, vaikka aioin jo sen perua sen yksittäisen veren vuoksi. Sain ajan jo NT-ultraan ja ohjeet sikiöseulonnan verikokeisiin sitä ennen. Eipä siellä kummempia, kaikki kunnossa. Oli tuttu Th jo kahden raskauden ajalta ja jotenkin hauska, kun hän muisti meidän perheenjäsenetkin ja kyseli muidenkin kuulumisia.
 
Nyt sain neuvolan varattu! Tulee olemaan 8+6 viikoilla.
Soitin myös sikiöseulontaan josta kyselin mahdollisista lisä testeistä josko niitä tulee ja he käyvät lääkäreiden kanssa asiat läpi kokouksessa jossa päättävät kyllä tai ei. Ainoo vaan että mun pojan pitää sinne soittaa ja antaa lupa hänen diagnoosin ja terveysasioiden tutkimiseen … mutta ei haluttais vielä kertoa asiasta!! 🤦🏻‍♀️
 
Soitin neuvolaan, lähinnä nyt jo, koska haluaisin päästä myös varhaisultraan ja uskon, että pääsen julkiselle neuvolan kautta. Ensi viikolle olisi aika. Nyt oli tullut uutena, että kaikki tiedot täytettiin nettiin valmiiksi, kaksi vuotta sitten meillä oli vielä paperikaavakkeet.
 
En oo varannu aikaa neuvolaan vielä..😅 Raskaus tuntuu edelleen jotenkin niin vieraalta omalla tavallaan, ettei tunnu vielä ajankohtaselta ees soittaa. Onhan tässä vielä aikaa kun nyt vasta 5+6
 
Varasin neuvolan viime viikolla ja eka ois 9.8. Käyn kylläkin varhaisultrassa tässä ennen tarkistamassa, että onko tämä totta ollenkaan.
Jos kuitenkin sattuisi olemaan, niin sitten niille nipt-testeille alkaisi olla etsikkoaika pikapuolin ja siksi heti päästävä myös neuvolaan.
 
Tänään oli rv 8+3 ensimmäinen neuvolakäynti. Käytiin läpi kaikenlaisia terveysjuttuja yms.
Ultrathan ei täällä neuvolakäynteihin kuulu, joten ei nähty tyyppejä.

Oltiin hyvin iloisesti yllättyneitä kun mieskin otettiin niin hyvin huomioon käynnillä. 💖

Seuraava neuvola sit kuukauden päästä ja rv 10+0 pitäis mennä labraan. Sitä ennen nt-ultra ja gyne 24.8.
 
Meillä eka neuvola 8+6. Olisivat ottaneet jo yli viikko aiemmin mutta en pystynyt siihen järjestämään aikaa.
 
Takaisin
Top