Neuvolakäynnit

Hyvä sitten👍🏻 puhelimessa neuvolan hoitaja vaan puhui jostain tietyistä viikoista niin mietin onko sillä väliä😄
Okei! Täällä ei ainakaan oo mitään erikoista ekalla käynnillä, mutta se voi olla paikkakuntakohtaistakin. 😊
 
Kiva, et sait vaihdettua! Myös mun käsittääkseni sillä ei varsinaisesti oo väliä. Kuhan riittävän ajoissa menee, et ehtii sit verikokeisiin ja nt-ultraan, koska ne pitää olla tietyillä viikoilla. Ja liian aikaisin ei haluta neuvolaan kutsua, kun niin monilla menee kuitenkin niinä ekoina viikkoina kesken, resurssien säästöä. Mut ei se haitallista oo, et menee aikaisemmin. Toi 7+1 on varmasti oikein hyvä. 👌
 
Meillä menee käynnit tällee:

Vk 8-10 th
Vk 11-12 ultra
Vk 13-18 th+lääkäri
Vk 21-22 ultra
Vk 22-24 th
Vk 26-28 th
Vk 30-32 th
Vk 35-36 th+lääkäri
Vk 37-41, 2vk välein th

Vähentyny hirveesti kyl siitä mitä esikoisen aikaa kävin :eek:
 
Nyt ois neuvola varattu, 8+6 on viikot kun on aika. Ois saanu aikasemmakskin mut työvuorot ei osunu yksiin.
 
Varasin tänään ensimmäisen neuvolan ja hoitaja antoi ajan 28.6. Aloin vasta sen jälkeen laskemaan, että se on sitten jo 10+3 :Eyes:
 
Mulle varattiin eilen vihdoin eka neuvola ja aika on vasta varhaisultran jälkeen niinkuin toivoinkin. 14.6 olis aika ja sillon viikkoja 9+0.
 
Minulla pieni pulma.. olen Englannissa tällä hetkellä ja palaamme Suomeen 28.6. Raskaus viikko 12 pyörähtää käytiin silloin, mietin sitä verikoetta 😪 Voiko sitä enään tehdä noin myöhäisellä viikolla?
 
Minulla pieni pulma.. olen Englannissa tällä hetkellä ja palaamme Suomeen 28.6. Raskaus viikko 12 pyörähtää käytiin silloin, mietin sitä verikoetta 😪 Voiko sitä enään tehdä noin myöhäisellä viikolla?

Soittaisin neuvolaan ja kysyisin, miten kannattais tehdä, haittaako tuo pieni myöhästyminen. Seulonnoille on myös vaihtoehtoisia tapoja. Esim. jotkuthan saa tietää olevansa raskaana vasta tokalla kolmanneksella.
 
Soittaisin neuvolaan ja kysyisin, miten kannattais tehdä, haittaako tuo pieni myöhästyminen. Seulonnoille on myös vaihtoehtoisia tapoja. Esim. jotkuthan saa tietää olevansa raskaana vasta tokalla kolmanneksella.
Tein juuri näin ja sanottiin on mahdollista vielä viikolla 14-16+6. Eli mahtava uutinen! Sain neuvola ajan videovälityksellä joten saan ultra lähetteen sitten mukavasti eteenpäin! ☺️
 
Tein juuri näin ja sanottiin on mahdollista vielä viikolla 14-16+6. Eli mahtava uutinen! Sain neuvola ajan videovälityksellä joten saan ultra lähetteen sitten mukavasti eteenpäin! ☺️
Eikös noilla myöhemmillä viikoilla voida tehdä vain se kaksoiseula jossa seulotaan vain downia ja jonka osuvuus on heikompi kuin tuon yhdistelmäseulonnan. Esim tässä noista seulonnoista
 
Eikös noilla myöhemmillä viikoilla voida tehdä vain se kaksoiseula jossa seulotaan vain downia ja jonka osuvuus on heikompi kuin tuon yhdistelmäseulonnan. Esim tässä noista seulonnoista
Okei 😦 näköjään ehtisin juuri ja juuri tuohon 11+6 aikarajaan.
 
2.6. Olisi eka käynti. Ei enää kauaa mene siihen. Aikaa oli hankala saada, vaikka varasin jo useampi viikko sitten.
 
Takaisin
Top