Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Ensimmäinen aika varattu, viikolle 7+. Neuvolan 28pv kierron mukaan tuo olisi 8+0, mutta mun kierto on lähes poikkeuksetta 33-35pv. Ollaan muutettu uudelle asuinalueelle, joten uusi neuvola kyseessä. Toivottavasti on mukava terkkari :smiling-eyes:
 
Tänään varasin ensimmäisen ajan neuvolaan viikoille 7+. Jännittää kyllä kieltämättä, mutta onneksi ei kauaa tarvi odottaa :). Mites teillä muilla, otatteko puolison mukaan ensimmäiselle käynnille?
 
Mulla myös aika varattuna 7+ viikolle ja otan miehen mukaan. Varasin felicitakseen, missä meillä jo tuttu lääkäri.
Sitä en tiedä kannattaako ja halutaanko kaikki ultrat tehdä siellä ja miten se tieto siirtyy julkiselle. Ei mitään käryä miten kuvio toimii, mutta kai se selvinnee ekalla kerralla.

Ja toki pelottaa, että siellä saadaan huonoja uutisia :Smirking Face:
 
Mäkin varasin tänään! Otan miehen mukaan jos hän vaan töiden puolesta pääsee. Meillä on varattu nyt samalle hoitajalle joka ollaan tavattu esikoisen neuvola käynneillä. Ei oo tosin kovin tuttu hoitaja kun muutettiin 2v sitten uudelle paikkakunnalle ja tuli vielä korona. (3v neuvolakin jäi välistä.)
 
Varasin nyt myös ekan ajan viikolle 8+. Mies ei varmaan tule mukaan kuin ultriin tällä kertaa.
 
Mä meinasin ehdottaa terkkarille että mies voisi olla ainakin ekan neuvolakäynnin etäyhteydellä mukana, niin hänkin voisi osallistua. Eikä tarvitse ottaa taaperoa mukaan sinne pyörimään. Taidankin soittaa heti ma ja kysyä onko tällainen menettely vielä ok :smiling-eyes: Olin etäyhteydellä mukana esikoisen 2v neuvolassa, joten luulisi onnistuvan kunhan yhteydet pelaa.
 
En oo vielä varannut ekaa neuvolakäyntiä. Todennäköisesti käyn itse neuvolassa, ja mies on taaperon kanssa sen aikaa kotona. Ultriin olisi kiva saada mieskin mukaan.
 
Mä en oo vielä varannut neuvola aikaa. Haluan ensin käydä varhaisultrassa katsomassa että onko kaikki niinkuin pitää niin sen jälkeen sitten varmemmilla fiiliksin varailen.
Jännittävää kun edellisestä odotusajasta on niin pitkä aika jo (esikoinen -16)
 
Tiistaina on ensimmäinen neuvolakäynti. Päästiin onneksi samalle terkalle kuka on myös kuopuksella.
 
Kymppi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti, samalle terkkarille kans kun ensimmäisen kanssa :thumbs-up: Meen esikoisen kanssa, kun mies työreissussa silloin.. Kunhan ultriin pääsisi mukaan :Two-hearts:
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola. Ja terkka on aivan ihana! Tän raskauden kanssa joudun ekaa kertaa ikinä sokerirasitukseen varmuuden vuoksi. Hemppa oli 118, katotaan kuinka nopeasti tarvii ottaa rautalisä mukaan. Seuraava neuvola olis huhtikuun alussa.
 
Mä en ole vielä soitellut neuvola aikaa. Jos sitä ensi viikolla. Mä olen ollut jotenkin niin innossani tästä raskaudesta, että olen ihan unohtanut jotta minulle suositeltii aloittamaan asperiinin käyttö aina kun olen plussannut. Tämä siksi että takana monta keskenmenoa ja silloin kuin tutkittiin tarkemmin verikokeissa todettiin korkea hyytymisarvo, joka saattaa aiheuttaa veritulpan sikiölle. Nyt on eka asperiini napattu.
 
Minäkään en oo vielä soittanut neuvolaan. Ihan tietoisesti nyt toisen kohdalla antanut ajan kulua ja näkee tuleeko jotain vuotoja tms. ennenku lähempänä soittelee. Meillä saa hyvin aikoja lyhyelläkin varoajalla. Esikossa soitin heti plussasta :smiling-eyes:
 
En tällä kertaa soita vielä niin alussa neuvolaan. Mutta varmaan tässä kuitenkin muutaman viikon sisällä kuitenkin. :smiling-eyes:
 
Minäkin varasin neuvolan raskausviikolle 9. Vähän kans mietitytti tuon varaaminen, kun joutunut jo kaks kertaa sen aiemmin keskenmenojen takia perumaan, mutta luotetaan taas että kaikki menisikin hyvin.

Vähän mietiskelin jos kävisin samalla viikolla varhaisultrassa, ennen neuvolaa.
 
Mulle sanoi kun soitin jo 2 vko sitten neuvola-aikaa, että hyvä kun oon ajoissa kun on kuulemma ruuhkaa. Eli kantsii kuitenkin hyvissä ajoin varata, ainakin jos haluaa seulontoihin osallistua niin varmasti saa ajan oikealle viikolle! Toki riippuu ihan paikasta onko ruuhkaa mutta meillä näin.
 
Takaisin
Top