Neuvolakäynnit

Mulla on maaliskuun alkupuolella, rv 8 neuvola. Ei varmaan tuu mies mukaan. Esikoisesta oli suurimmalla osalla neuvolakäyntejä mukana, mikä oli kiva. Mutta näin tokalla kerralla ei varmaan oo tarvetta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: isyyttä sit ainakin tunnustamaan aikanaan, jos sinne asti päästään
 
Eilen varasin ajan ekaan neuvolaan. Se on 28.2. Silloin olisi 8+1. Mies ja ehkä myös esikoinen tulossa mukaan koska koulun talviloma silloin.
 
Mulla eka neuvola 15.3 , jotenkaan en yhtään odota sitä kun tuntuu "turhalta" näin neljännen kohdalta toi ensimmäinen neuvola. Aikaisemmin meillä ei ainakaan oo sydänääniä kuunneltu.
 
Koitin tänään varata ekaa neuvolaa, mutta en jaksanut jonottaa puhelimessa varttia pidempään niin jätin soittopyynnön. Saa nähdä, milloin soittavat takaisin. :Smirking Face:
 
Mulle pitäs tulla soitto neuvolasta tänään. Täällä on maanantaisin neuvolalla viikkopalaveri, jossa uudet asiakkaat jaetaan terkkareille joka on sitten yhteydessä.
 
Kävin tänään neuvolassa eka kertaa. Pitkä käynti vaikka ei ensimmäinen raskaus olekaan..

Onko täällä ketään ensihoitajaa/varhaiskasvatuksen työntekijää? Mun terkkari otti puheeksi erityisäitiyspäivärahan tai työnmuotoilun koska korona.

https://www.kela.fi/ajankohtaista-h...ysraha-perusteet-etuuden-saamiseen-paivitetty

Tästä oli tullut heille vastikään muistutusta tms neuvolaan .. huomena aikoi selvittää neuvolalääkärin kanssa mun kohtaloa. Mun pitäisi tänään selvittää työnantajan kanssa onko korvaavaa työtä tarjolla tarvittaessa jos/kun huomena tulee lisätietoa lääkäriltä .. ja tämä siis siksi kun riski altistua koronalle nykyisessä työssäni. :Face Without Mouth: äkkiseltään vähän pää pyörällä tästä tiedosta..
 
En ole vielä neuvolaa varannut, täällä eka on kun raskaus on kestänyt n. 10 viikkoa eli jonnekkin maaliskuun lopulle vasta menisi..
 
Täällä vasta rv 4+4 ja en vielä ole soitellut neuvolaan, oon ymmärtänyt että 2. lapsen kohdalla täällä olisi neuvola vasta joskus rv10 paikkeilla(?). Mietin tässä että kävisinkö muutaman viikon päästä varhaisultrassa ja varailisin neuvolan vasta sitten. En jotenkin "usko" että olen raskaana. :Grinning Face:
 
Täällä vasta rv 4+4 ja en vielä ole soitellut neuvolaan, oon ymmärtänyt että 2. lapsen kohdalla täällä olisi neuvola vasta joskus rv10 paikkeilla(?). Mietin tässä että kävisinkö muutaman viikon päästä varhaisultrassa ja varailisin neuvolan vasta sitten. En jotenkin "usko" että olen raskaana. :Grinning Face:

Sama fiilis täällä! Varhaisultran varasinkin jo :Slightly Smiling Face:
 
Tänään tuli vihdoin puhelu neuvolasta. Olisin päässyt ultraan jo ensi viikolla mutta lomaillaan tuolloin pohjoisessa. Joten eka neuvola ja ultra 10.3. Tuolloin vkot 8+4.
 
Meillä varhaisultra maanantaina 28.2. ja eka neuvola perjantaina 4.3. :) Jännittävää, täällä odottelen esikoista, joten kaikki uutta ja ihmeellistä.
 
Ekassa neuvolassa kävin 21.2. ja eka ultra oli seuraavana päivänä. :smiling face with heart-eyes: Täällä tarjotaan julkisella puolella varhaisultra. Viikot oli ultran mukaan 8+5. Jos kaikki menee niin kuin toivotaan, niin nt-ultra olisi 15.3. ja seuraava neuvolakäynti 13.4. Täälläkin odotellaan esikoista, takana keskenmeno 8/2019, jolloin kerkesin käydä ekan nla-käynnin ja varhaisultrassa. Keskeytynyt keskenmeno tuli ilmi vähän ennen nt-ultraa, kehitys oli lakannut jo ennen 9. raskausviikkoa. Että nyt ollaan ainakin vähän pidemmällä kuin eka yrityksellä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Varasin vihdoin neuvolan 21.3, pitäisi olla silloin rv9+3. Pohdin vielä menisinkö sinne varhaisultraan ennen nt-ultraa…

Ed. raskaus sai alkunsa hoidoilla niin silloin tuli ravattua kaikissa mahdollisissa ultrissa. Nyt ei ole samanlaista ”pakkoa”.
 
Uskalsin varata neuvolan ensi viikolle. Valitsin puhelun etänä kun juuri marraskuussa kävin saman setin paikan päällä, pääasia että saa lähetteet ja ultrat oikeille viikoille.
 
Takaisin
Top