Neuvolakäynnit

Äh onpa ärsyttävää! Melkeen vaihtaisin ite terkkaria vaikka oiski ihana :sad-face:

Tää ois ehkä yks vaihtoehto, mutta toisaalta hän tosiaan on ihan super ihana. Ja kun on ollut meidän kanssa jo kahdessa raskaudessa ja tietää meidän lasten kaikki haasteet jne (ja mun omatkin haasteet :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:) niin tuntuisi myös tosi vaikealta vaihtaa ja sit kertoa kaikki tärkeät asiat jollekin toiselle.
 
Mulla piti olla tänään eka neuvola, mutta jouduin siirtämään flunssan takia.. tylsää
 
Jännittää niin paljon soittaa eka neuvola käynti et jänistin tänään :No Evil Monkey:
Tuntuu niin epätodelliselta vielä et on raskaana. Ehkä odotan vielä pari päivää ennen soittoa. Nyt vasta 5+0 joten ei kai tässä kiire sen soiton kanssa vielä ole
 
Tänään varasin neuvolan parin viikon päähän. En saanut aikaa omalle terveydenhoitajalle mikä vähän harmitti, mutta merkattiin ylös että seuraava aika olisi sitten hänelle.
 
Mulla oli tänään ensikontaktipuhelu neuvolaan, täällä on systeemi että ensimmäinen "käynti" on aina puhelu ja siinä sitten jutellaan alkutuntoja ja varataan varsinainen ensimmäinen käynti. Ei ollut oman hoitajan kanssa tämä puhelu, eikä hän uskonut kun sanoin että kierto on pitkä, vaan laittoi lasketun ajan sen 28 päivän kierron mukaan. Se on nyt sitten virallisesti 8.9. mutta erittäin suurella todennäköisyydellä oikeasti ainakin viikon myöhempi. No, nt-ultrassahan se sitten viimeistään muuttuu. Ja kun ei todennäköisesti ole kuitenkaan monen viikon heittoa, niin ei pitäisi tulla sen suurempaa ongelmaa tästä.

Ensikäynti on 9.2. Ultraa en nyt saanut, ja saa nähdä pääsenkö edes yksityiselle. Puolisolla on nimittäin korona, ja aika varmasti minullakin (testiin pääsen vasta huomenna) joten pitää tässä möllöttää kotona ties kuinka pitkään. Vähän hirvittää odottaa nt-ultraan asti (ja tosi outoakin, kun ennen on ar-ultrassa aina käynyt), mutta ei tässä toisaalta ole mitään sellaistakaan, että pitäisi hirveästi pelätä keskenmenoa.
 
Pitäisi vielä ensi viikkoon odotella, ensimmäisellä neuvolakäynnillä olisi juuri 9. viikko pyörähtänyt käyntiin. Paria päivää sitä ennen olen tosin menossa ar-ultraan yksityiselle. Toivottavasti sieltä löytyy joku, jonka vuoksi sitten neuvolaan oon menossa
 
Mun ekaa neuvolaa siirrettiin jo toistamiseen, nyt ensi maanantailta keskiviikkoon. Terkkarilla ei ole edes huonetta käytössä tuolloin, mutta sanoi yrittävänsä hommata jostain edes pöydän, tuolit ja tietokoneen. :Eyes:
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Vanhoilla laitteilla ultrattaessa näky pieni pallero siellä, mutta ei vielä laskettua aikaa saatu. Parin viikon päästä uus ultra! Tuntuupa vain pitkältä ajalta pari viikkoa!
 
Mulla on neuvola varattu 28.2. Tuntuu kummalliselta. Välillä on niin oireetonta ettei ole yhtään olo että olisi raskaana.
 
Eilen oli vihdoin eka neuvola, rv 9+3. Hyvä fiilis jäi. Vaikka sydänääniä ei kuunneltu, kuten etukäteen pelkäsinkin, niin kurkattiin maksuun kuitenkin ultralla. :smiling face with heart-eyes: Vastaanotto oli poikkeuksellisesti neuvolalääkärin huoneessa ja vetoavasti kysyin, osaisiko terkkari sen verran käyttää ultralaitetta. Tämä ihana suostui ja vaikka oli vaikeuksia suunnistaa, niin kyllä sieltä näimme kuinka pieni kroolasi menemään ja vilahdus sykkeestäkin saatiin.

Nyt odottelen soittoa polilta, jotta saan ajan labroihin ja nt-ultraan. NIPT-tutkimus luultavasti tarjotaan iän puolesta myös. Seuraava neuvola neljän viikon päästä.
 
Olin tyytyväinen ekaan neuvolaan, terkkari oli tosi mukava ja jatkan mielelläni hänen kanssaan. Minulla on itsellä pari terveydellistä syytä, joiden vuoksi raskauden seuranta tulee jakautumaan erikoissairaanhoitoon ja oman paikkakunnan neuvolaan. Haasteita voi aiheuttaa se, ettei näillä tahoilla ole yhteistä potilastietojärjestelmää, niin täytyy paremmin itse huolehtia, että neuvola saa aina jatkossa tarvittavat tiedot. Positiivista toki on se, että tulen saamaan tarkempaa seurantaa, useampia ultria ym. matkan varrella :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
8 vkklla oli ensimmäinen käynti. Jännitin hirveästi, pelotti ihan. Neuvolassa oltiin kilttejä ja innostuneita. Itse en ollut niin optimistinen, ajattelin että kaikki raskaudet on lähtökohtaidesti riskiraskauksia.
 
Meillä oli eka neuvolakäynti etänä. Vasta toisella neuvolakäynnillä paikan päällä tuntui että ollaan neuvolassa. Oli ihana terveydenhoitaja meillä:Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Me vaihdettiin neuvolaa esikoisen jälkeen ja meidän uusi oma neuvolahoitaja on tosi kiva, tuntuu että kemiat kohtaa ihan eri tavalla kun aiemman kanssa. Suosittelen siis vaihtamaan hoitajaa, jos tuntuu tosi nihkeältä :red-heart:
 
Täällä missä asun ei ole neuvoloita. Lääkärikäynti oli tänään. Ja ultra!
 
Viimeinen neuvolakäynti oli viikolla 37+2. Silloin hb oli romahtanut alas ja piti aloittaa rauta. Muuten kaikki kunnossa.

Vauva syntyi 39+0, joten tämän jälkeen neuvolassa on vieraillut myös vauva.
 
Takaisin
Top