Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Joko syyskuiset on soitelleet neuvolaan ja varailleet ensimmäistä aikaa? :smiling face with heart-eyes: Itsellä vielä to do -listalla, vähän huonoon aikaan soittoaika meidän neuvolassa, niin tänäänkin jäi soittamatta.
 
Mä meinasin soitella tämän viikon lopulla aikaa, odottelen nyt vielä muutaman päivän että menkat jo sitten lähemmäs viikon myöhässä :smiling-eyes:
 
En ole varannut, enkä varmaan varaa ennen ar-ultraa ollenkaan. Viimeksi varasin ja jestas kun oli raskasta perua se. En ymmärrä mikä mielenhäiriö muhun meni, kun varasin sen etukäteen :Grimacing Face: edellisissä neljässä raskaudessa olen varannut sen vasta kun ekassa ultrassa on käyty (keskenmenoja enemmän kuin syntyneitä lapsia).
 
Soitin ja varasin kuitenkin jo tänään, koska jäin kotiin potemaan flunssaa. Lisäksi ajattelin, että parempi soittaa ajoissa, kun terkkarit on alkuvuonna paljon kiinni rokotuksissa.

Sain ajan 17.1., silloin rv 7+, lisäksi sain ajan neuvolalääkärille (jossa tehdään myös varhaisultra) seuraavalle viikolle 26.1. :Hugging Face:
 
Soitin ja varasin kuitenkin jo tänään, koska jäin kotiin potemaan flunssaa. Lisäksi ajattelin, että parempi soittaa ajoissa, kun terkkarit on alkuvuonna paljon kiinni rokotuksissa.

Sain ajan 17.1., silloin rv 7+, lisäksi sain ajan neuvolalääkärille (jossa tehdään myös varhaisultra) seuraavalle viikolle 26.1. :Hugging Face:

Näköjään mennään aika samoilla päivillä :Hugging Face:meillä varhaisultra 17.1 ja ensimmäinen neuvolakäynti 25.1.
 
Keskenmenokokemuksen jälkeen ei huvittaisi mennä koko neuvolaan. Oon yrittänyt laskeskella olisiko varaa käydä yksityispuolella neuvolakäyntejä, mutta voi olla ettei se onnistu. Joka tapauksessa soitan sinne vasta varhaisultran jälkeen, jos sitten mitään soitettavaa edes on.
 
Keskenmenokokemuksen jälkeen ei huvittaisi mennä koko neuvolaan. Oon yrittänyt laskeskella olisiko varaa käydä yksityispuolella neuvolakäyntejä, mutta voi olla ettei se onnistu. Joka tapauksessa soitan sinne vasta varhaisultran jälkeen, jos sitten mitään soitettavaa edes on.
Sama. Viimeksi varasin neuvolan etukäteen. En ymmärrä miksi! En koskaan aiempienkaan hoitojen aikana varannut neuvolaa ennen ar-ultraa. Mikä lie mielenhäiriö tuossa tuli..
 
Meillä kävi niin, että vuosi sitten ilmoitettiin ihan puskista että meidän (maailman ihanin) neuvola vaihtuu. Anottiin heti kaupungilta pysymistä vanhassa, mutta se evättiin. Ollaan käyty pari kertaa uudessa, ja 4 aikaa sieltä on peruttu jopa 10min ennen neuvola-aikaa. Voitte kuvitella että 2 lasta, itsellä vuorotyö ja opiskelu plus miehen työt ei oikein sovi näihin jatkuviin perumisiin..nyt sitten anoin uudelleen siirtoa vanhaan, koska se on lähempänäkin ja haluaisin vaan takaisin sinne. Oon jostain kuullut, että tulisi olla myös oikeus valita oma neuvola. No kuitenkin, en siis ole vielä soittanut koska en haluaisi vanhaan ja en varmaan myöskään uskalla mennä ennen ar-ultraa.
 
Ensi viikolla on kuopuksen 10kk neuvola. Kysyn silloin itsellekin ajan tai jos ehditään niin täytetään tarvittavat paperit samalla. Kuopus sai alkunsa heti keskenmenon jälkeen niin saatiin aika viikkojen tarkistukseen. Tässä varmaan sama kun ei ehtinyt yksiäkään menkkoja tulla synnytyksen jälkeen.
 
Mä ajattelin soitella alkuviikosta, kun meiltä saa vasta soittamalla soittoajan omalle terkkarille. Mun pitäis tosiaan saada lähete tuonne varhaisultraan edellisen kohdunulkoisen takia. Viimeksi mulla oli viikkoja arviolta 7-9 (ilmeisesti lähemmäs 9) ja tosiaan munanjohdin jo ihan repeämispisteessä, niin en todellakaan uskalla odotella kovin pitkälle. Jos sitä ultra-aikaa ei saa tarpeeksi ajoissa, niin menen sitten yksityiselle.
 
Olin tänään nuoremman 10kk neuvolassa. Ihanaa että aika oli pitkästä aikaa meidän omalle hoitajalle. Sama hoitaja on aina äitiys- ja lasten neuvolassa. Varattiin mulle ensikäynti kahden viikon päähän ja tekee mulle lähetteen naisten polille viikkojen tarkistukseen.
 
Soitin ja varasin kuitenkin jo tänään, koska jäin kotiin potemaan flunssaa. Lisäksi ajattelin, että parempi soittaa ajoissa, kun terkkarit on alkuvuonna paljon kiinni rokotuksissa.

Sain ajan 17.1., silloin rv 7+, lisäksi sain ajan neuvolalääkärille (jossa tehdään myös varhaisultra) seuraavalle viikolle 26.1. :Hugging Face:

Mun ekaa neuvolaa siirrettiin minusta riippumattomasta syystä kahdella viikolla eteenpäin. Eli ensin onkin vuorossa neuvolalääkärikäynti. Kaksi viikkoa vielä!
 
Soitin tänään neuvola-aikaa ja sain ajan kahden viikon päähän. Koitin puhelimessa selostaa että en tiedä tarkkaan raskauden kestoa, kun menkkojen mukaan olisin jo 8+ viikoilla, mutta en usko siihen kun minulla on tosi epäsäännölliset menkat ja tein pitkin joulukuuta liudan negatiivisia testejä. Luulen että olen lähempänä 4+ viikkoja, mutta neuvolan nainen totesi siihen vaan että ultrassa se sitten selviää. En tajunnut puhelimessa kysyä että neuvolassako siis ultrataan, kun olen ymmärtänyt että julkisella ei varhaisultraa tarjota? Joten tietääkö joku miten pääkaupunkiseudulla yleensä on? Olen kyllä varautunut menemään yksityisellekin, sen verran kiinnostaa että minkäkokoinen papu siellä mellastaa. :)
 
Soitin tänään neuvola-aikaa ja sain ajan kahden viikon päähän. Koitin puhelimessa selostaa että en tiedä tarkkaan raskauden kestoa, kun menkkojen mukaan olisin jo 8+ viikoilla, mutta en usko siihen kun minulla on tosi epäsäännölliset menkat ja tein pitkin joulukuuta liudan negatiivisia testejä. Luulen että olen lähempänä 4+ viikkoja, mutta neuvolan nainen totesi siihen vaan että ultrassa se sitten selviää. En tajunnut puhelimessa kysyä että neuvolassako siis ultrataan, kun olen ymmärtänyt että julkisella ei varhaisultraa tarjota? Joten tietääkö joku miten pääkaupunkiseudulla yleensä on? Olen kyllä varautunut menemään yksityisellekin, sen verran kiinnostaa että minkäkokoinen papu siellä mellastaa. :)

Jos raskauden kesto on epäselvä, niin sillä perustein pääsee julkiselle puolelle ultraan. Oliskohan teillä sitten ihan neuvolassa ultralaitteet ja katsoisi käynnin yhteydessä?

Turussa kaikki ultrat tehdään keskitetysti yhdessä paikkaa ja sain sinne heti ajan, kun soitin neuvolaan. Mutta täällä ei tosiaan neuvolassa ole ultralaitteita.
 
Meillä on kyllä onni asua kaupungissa, jonka neuvolassa on ultra! Jo 17 vuotta sitten esikoisen odotuksessa on neuvolalääkärillä tarkistettu tilanne ultralla. Päivä oli 24.1.2005 ja viikot 7+3. Kuva oli surkea, mutta saatiin siitä mitta ja nähtiin syke. ❤

Nythän sama käynti on 26.1. ja viikot pitäisi olla 8+3. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Eka neuvola varattu täälläkin! 10.2. olis aika ja viikkoja silloin 8+5. Melkein kuukausi vielä! :Grimacing Face:Kuinkahan kauan ensikäynnillä menee aikaa, en hoksannut kysyä…
 
Takaisin
Top