Neuvolakäynnit

Joulukuun puolivälissä on ensimmäinen neuvola. Äitiyskortti on kokonaan sähköinen tällä kertaa, mikä on ihan hyvä, kun enhän mä nyt ikinä sitä muistanut mukaan ottaa. Tai toisaalta nyt ehkä muistaisin kun on ton lapsenkin neuvolakortin kanssa harjoiteltu muistamista. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Meillä on huomenna jo ensimmäinen neuvolakäynti! Jännää. Viikkoja vasta 6+6 varhaisultran mukaan, mutta neuvolan laskujen mukaan edellisten kuukautisten perusteella olis jo 8+1. Saas nähdä suostuuko korjaamaan tuota sen varhaisultran perusteella vai mitenhän menee.. Ja joululomat sattuu just hankalasti sitten taas nt-ultran aikoihin, saas nähdä miten sen saa sumplittua.
 
Mulla on eka neuvolakäynti nyt varattu. Tänään soitti terkkari ja juteltiin, miten oon jaksanut ja onko mitään kysyttävää. Mulla on edellisestä raskaudesta iso erkauma ja kropan jaksaminen kyllä huolettaa paljon niin sovittiin jo nyt, että kävisin fysioterapeutilla aika nopeasti. Varsinainen eka äitiysneuvolakäynti on sit rv 7+5.
 
Mulla eka nauvola vasta 16.12. eli viikolla 9+jotain.
Tosi piinaavaa odotella niin kauan vielä Anguished Face-
Ensimmäinen raskaus nii kaikki nii uutta ja outoa et oon kaikesta iha häjässä suunnillee ku ei tiiä et onko kaikki hyvin Confounded Face
 
@Gem tsemppiä! et oo varhaisultraa miettinyt, jos huolettaa?

mullakin on eka neuvola vasta 21.12. (8+2), mutta yks lapsi jo on, eli ei samalla tavalla jännitä itse raskaus.
 
Mulla oli eka neuvola tällä viikolla RV 8+2. Seuraava sitten vasta tammikuun puolivälissä! Sitä ennen tosin verikokeet, ultra ja ensimmäinen sokerirasitus. Eli käyntejä riittää ...
 
Mulla eka neuvola vasta 21.12. Omien laskujen mukaan viikkoja olisi 9+1, mutta neuvolassa laskivat keston muutaman päivän alaspäin kun sinne soitin aikaa. Varhaisultraa en oo vielä varannut, mutta houkuttaa kyllä sinne varata aika vielä ennen joulua. Tuntuu kyllä todella matelevan nyt alkuvaiheessa päivät ja viikot eteenpäin.
 
Meillä on huomenna jo ensimmäinen neuvolakäynti! Jännää. Viikkoja vasta 6+6 varhaisultran mukaan, mutta neuvolan laskujen mukaan edellisten kuukautisten perusteella olis jo 8+1. Saas nähdä suostuuko korjaamaan tuota sen varhaisultran perusteella vai mitenhän menee.. Ja joululomat sattuu just hankalasti sitten taas nt-ultran aikoihin, saas nähdä miten sen saa sumplittua.
Meillä on molemmista lapsista korjattu taas varhaisultran LA nt ultrassa 5-7 pvää isommaksi, tarkkenee siellä joka tapauksessa.
 
Meillä on molemmista lapsista korjattu taas varhaisultran LA nt ultrassa 5-7 pvää isommaksi, tarkkenee siellä joka tapauksessa.

Okei joo.. Neuvolassa ei korjattu tuota laskettua aikaa varhaisultran perusteella mutta laittoi tiedoksi sitä nt ultraa varten, joka osuu nyt sitten tietenkin just joulun jälkeiselle viikolle.. Olis ollut kiva käydä siellä ensiksi ja sit vasta paljastaa sukulaisille, mutta varmaan pakko jouluna kuitenkin kun ruokarajoitteet paljastais joka tapauksessa Cat With Tears Of Joy
 
Meillä oli eka neuvolakäynti tänään, viikkoja 9+3. Olihan se jännää, kun ei yhtään tiennyt, mitä odottaa, mutta aika perusasioitahan siellä kyseltiin ja käytiin läpi. Ei mitään isoja yllätyksiä ollut. Nt-ultraa mä tässä enemmän odottelen, se on sitten 3 viikon päästä.
 
Meillä oli tänään eka neuvola ja ultra on vk 12 tai 13. Eli joulun jälkeisellä viikolla tai sitä seuraavalla. Pitää sitten viedä varhaisultrasta saatu kuva jouluksi näytille :)
 
1. Neuvola oli 1.12. ja varhaisultraan sain lähetteen 14.12. Epäsäännöllisten kiertojen (tuore kilpirauhasen vajaatoiminta dg) vuoksi ei ole täyttä varmuutta viikoista niin ne selviää sitten vasta ultrassa. Mutta omien laskujen mukaan olisi 6+5 menossa.

Olisikin kiva kuulla onko täällä muita äitejä linjoilla, joilla todettu kilpirauhasen vt. Ja miten se on vaikuttanut raskauteen? :)
 
Mulla oli eka neuvola 30.11 ja seuraava neuvolalääkäri on 13.12. Täällä ultrataan, joten ei enää kuin viikko siihen, kun nähdään onko kaikki hyvin :red-heart: ois tehny mieli varhaisultraan, mutta se jotenkin meni ja enää ei viitti, kun on jo niin lähellä toi seuraava. Nt on sitten todennäköisesti ennen uv!
 
Mulla eka neuvola vasta 21.12. Omien laskujen mukaan viikkoja olisi 9+1, mutta neuvolassa laskivat keston muutaman päivän alaspäin kun sinne soitin aikaa. Varhaisultraa en oo vielä varannut, mutta houkuttaa kyllä sinne varata aika vielä ennen joulua. Tuntuu kyllä todella matelevan nyt alkuvaiheessa päivät ja viikot eteenpäin.

Matelee tosiaan!!! Miten voi aika mennä in hitaasti :rolling: Mä oisin varannut yksityiseltä ultran ennen joulua, mut olikin iloinen yllätys, että neuvolassa ultraavat!
 
Mulla oli eilen eka neuvolakäynti. Oli terkkariopiskelija ja käytiin kyllä (liian) perusteellisesti läpi kaikenlaista. Käynti kesti melkein 1,5h. Siis hyvähän se vain on, että ollaan perusteellisia, mutta en oo kuitenkaan ensiodottaja, niin aika moni juttu on jo ennestään tuttu!
 
Onko teillä puoliso ollut mukana ekalla neuvolakäynnillä? Entä jatkossa? Me ollaan menossa molemmat ekalle käynnille, mutta mietin että onko se jatkossa tarpeellista. Ultrat tehdään Keskussairaalassa, ja niihin hän tulee mukaan jokatapauksessa.
 
Mulla olisi huomenna eka neuvolakäynti. Onko siis niin että sieltä kautta saa lähetteet verikokeisiin ym.?

Mä ajattelin mennä itsekseni ekalle käynnille. Miehen haluaisin matkaan ekaan ultraan joka on varmaankin joulun jälkeen.
 
Mulla olisi huomenna eka neuvolakäynti. Onko siis niin että sieltä kautta saa lähetteet verikokeisiin ym.?

Mä ajattelin mennä itsekseni ekalle käynnille. Miehen haluaisin matkaan ekaan ultraan joka on varmaankin joulun jälkeen.
Neuvolasta saa lähetteet labroihin, seula testeihin ja ultriin (jos seuloihin haluaa osallistua). En itseasiassa edes tiedä mikä muu vaihtoehto olisi seula ultran tai testien tilalle, kun on niihin aina haluttu osallistua.

Meillä mies ollut mukana osalla esikoisen neuvolakäynneillä ja kaikissa ultrissa. Nyt hän on tulossa mukaan ultriin, muttei työnsä aikataulujen takia välttämättä pääse neuvolakäynneille jatkossakaan mukaan.
 
Takaisin
Top