Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Mulla oli jo tällä viikolla neuvolan soittoaika alkuhaastattelun vuoksi. Ensimmäinen käynti on joulukuun alussa.

Puhelu oli aikalailla turha, mutta kaipa se onkin enemmän tosiaan tietojen keräys neuvolaa varten. Oma neuvolani sijaitsee fyysisesti usean kilometrin päässä vaikka tässä meidän lähellä alle kilometrin päässä olisi toinen piste. Olen tiedustellut neuvolan vaihtomahdollisuutta ja tähän vastaukset ovat olleet todella tylyjä. Aion silti yrittää, sillä kävellen neuvolaan tuntuisi mukavalta ajatukselta.
 
Mä soitin äsken ekan neuvola ajan. Aika varattiin marraskuun loppuun. Terveydenhoitaja lupas että katsotaan ultralla tilanne, sillä kun kierto ollut niin epäsäännöllinen niin saadaan selvyyttä millä viikoilla ollaan menossa :)

Terveydenhoitaja vaikutti todella mukavalta puhelimen välityksellä ainakin. Hän on siis minulle täysin uusi. Edellinen jäi eläkkeelle juuri kun toinen lapsi syntyi.
 
Mä kanssa yritin varata neuvolaan aikaa, mutta en vielä saanut kun täällä on vähän huono tilanne neuvola aikojen kanssa. En tiedä syökö korona niiden saatavuutta vai mistä on kyse. Mullakaan ei ole varmuutta millä viikoilla raskaus on, voi olla että on jo alkanut aikasemmin mutta se katotaan vasta siellä varhaisultrassa viikoilla 10-13. Pitkä aika odottaa sinne asti.
 
Täälläkin nyt eka neuvola-aika nyt varattu (1.12.) ja noin viikkoa ennen katsotaan ultra, että onko kaikki hyvin viikkoihin nähden. Onneksi ensiultraan enää kaksi viikkoa, mutta kyllä sitä tässäkin ajassa ehtii stressata ja jännittää…
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on eka neuvola ensi maanantaina. Ylihuomenna se selviää päästäänkö neuvolaan asti, onko siellä kohdussa elämää..
Suuria odotuksia ei ole neuvolakäynnille, työskentelen itse neuvolassa joten koen nää ekat käynnit vähän turhaksi.
 
Mää varasin puhelinajan viime viikolla ja eka vapaa oli 15.11, mutta tänään aamulla soittivat sieltä että pääsenkö jo tällä viikolla kun menkoista niin kauan aikaa jo (7+5). Lupasin mennä perjantaina kuulolle Beaming Face With Smiling Eyes varhaisultra tiistaina 16.11, ovulaatiosta 7+4, menkoista jo 8+2. Aika jännää Beating Heart
 
Täällä meni neuvola ysiviikolle asti, puhelimessa tiedusteli ekan raskauden etenemistä ja laittoi pidemmän ajan päähän kun eka raskaus oli tavanomainen. En malttais odottaa, jotenkin se neuvola tekee kaikesta todellisempaa, vaikkei varmaan mitään mullistavaa sisältöä ekalla käynnillä olekaan.
 
Meillä ei ensimmäistä neuvolaa varata ennenkuin ollaan polilla varhaisultrassa käyty joka on 7.12, näin sovittu oman neuvolatädin kanssa. Sitten varaan ajan neuvolaan joka menee sit 8+ tai 9+, kuitenkin ennen joulua.
 
Meillä on maanantaina eka neuvola. Jännittää hirveesti, enkä tiedä miksi
Onhan se jännä paikka :) muista kirjottaa ylös jos nyt tulee jotain kysymyksiä ettei jännityksessä unohdu! Onneks eka aika on pitkä ni siinä ehtii hyvin jutella rauhassa :)
 
Onhan se jännä paikka :) muista kirjottaa ylös jos nyt tulee jotain kysymyksiä ettei jännityksessä unohdu! Onneks eka aika on pitkä ni siinä ehtii hyvin jutella rauhassa :)

Onneksi. Lisäksi että esitietolomake kun on täytetty etukäteen niin on siitäkin saanu jo ajatusta kysyttävistä asioista.
 
Takaisin
Top