Neuvolakäynnit

Mulla olisi huomenna eka neuvolakäynti. Onko siis niin että sieltä kautta saa lähetteet verikokeisiin ym.?

Mun mielestä meillä ( Asun Keski-Suomessa) ekalla neuvolakäynnillä saa tarvittavat lähetteet labroihin ja ultraan. Näin ainakin luki neuvolan sivuilla.
 
Joo, täälläkin ekalla neuvolakäynnillä laitettiin kaikki verikoe- & seulontalähetteet eteenpäin! Verikokeessa käyn varmaan joulun jälkeen ja sit tammikuulle odottelen aikaa ultraan!

Meillä mies ei ollu ekalla neuvolakäynnillä mukana. Ja kyseli jo, että eikö hän voi osallistua etänä siihen 15. viikon laajaan tarkastukseen?! :tears: Kyllä huomaa, että meille on lapsi numero 3 jo tulossa! Ultraan mennään sit yhdessä, jos vaan suinkin mahdollista.
 
Nyt on eka neuvolakäynti takana. Yllätyksenä ultrattiin vatsan päältä ja siellä se vauva pötkötteli ja sydämen syke näkyi (rv8+4).Olin itse varautunut että eka ultra vasta tammikuussa kun en käynyt edes varhaisultrassa, joten ihana yllätys ja helpotti oloa kun tietää että ainakin tällä hetkellä kaikki hyvin. Muutenkin käynnistä jäi kiva olo, paljon on muistettavaa ja tehtävää :rolling:
 
Neuvolasta saa lähetteet labroihin, seula testeihin ja ultriin (jos seuloihin haluaa osallistua). En itseasiassa edes tiedä mikä muu vaihtoehto olisi seula ultran tai testien tilalle, kun on niihin aina haluttu osallistua.

Meillä mies ollut mukana osalla esikoisen neuvolakäynneillä ja kaikissa ultrissa. Nyt hän on tulossa mukaan ultriin, muttei työnsä aikataulujen takia välttämättä pääse neuvolakäynneille jatkossakaan mukaan.

Siihen noin 12-viikon ultraan saa osallistua, vaikka ei seulontaverikokeissa kävisikään. Jätin itse joskus ne riskejä mittaavat verikokeet väliin, ja kävin vain ultrissa.
 
Meillä on maanantaina neuvola missä muistaakseni käydään niitä isyys ja kela-asioita läpi :smiling-eyes:
 
Ja neuvolalääkäri kun oli tammikuussa niin siellä lääkäri yllätti ja ultrasi
 
Takaisin
Top