Neuvolakäynnit

Eka neuvola siis oli maanantaina, 9+4. Tavallaanhan siinä taas vähän "kiire" tuli, verikokeet piti hoitaa loppuviikosta jo, niin perjantaina kävin. Meillä annetaan siis ikkuna 10+0–10+4 hoitaa noi kuntoon. Ultra varattuna marraskuun puolivälin jälkeen, silloin saadaan eka varma "todiste" ja näköhavainto, että hän on olemassa. Beating Heart Muutoin neuvola oli juttelua. Opiskelija veti käynnin mulle. Oli kai varattu tunti ja vartti ja kyllä ainakin puolitoistatuntia meni. Olin jo vähän hiilillä siinä, kun laskeskelin, että matkoineen tulee parin tunnin poissaolo töistä. No, tärkein anti oli se, että voin syödä foolihapponi ihan sinällään, paaaljon pienempänä tablettina kuin nuo äitiysvitamiinit, joihin on ängetty kaikki samaan. Muut vitamiinit voi sitten ottaa vaikka poretablettina, kunhan ei ole A-vitamiinia. Mikä helpotus, vaikka olisi voinut itsekin asian järkeillä.
 
Neuvola muuten "korjasi" lasketunajan päivällä aikaisemmaksi, 26.5. Myös Preglife-sovellus laskee sen 26.5., kun taas olin vau.fi-laskurilla saanut 27.5. Mikäköhän eron tekee? No, katsotaan ultran jälkeen, mikä on lopullinen veikkaus.
 
Neuvola muuten "korjasi" lasketunajan päivällä aikaisemmaksi, 26.5. Myös Preglife-sovellus laskee sen 26.5., kun taas olin vau.fi-laskurilla saanut 27.5. Mikäköhän eron tekee? No, katsotaan ultran jälkeen, mikä on lopullinen veikkaus.

Täällä myös. Kaikki muut sovellukset ja laskurit anto 26.4. Mut neuvola ja preglife 25.4. Mun järkeen toi neuvolan tapa kyl käy enemmän, koska siinä menkkojen alkupäivä on rv 0+1 kun noi muut sanoo et se on 0+0.
Ultrassa sikiö vastas 2 pv pienempää, eli sen mukaan la olis 27.4. Mutta täällä ainakaan ei 2 päivän takia la:ta siirretä.
 
Meillä kuulemma nykyään siirretään LA, jos on päivänkin arvioitu heitto ultrassa, ennen on pitänyt olla viiden päivän ero, niin sitten on lähdetty vekslaamaan.
 
Mäkin odotan ultra, että mikä tulee lasketuksi. Itsehän olen koko ajan laskenut erilailla kuin neuvola. Varhaisultrassa kuitenkin jo todettu pienemmäksi ja mun omia laskuja vastaavaksi, niin en halua ikään kuin elää samoja pitkiä raskauspäiviä kahdesti.
 
Meillä oli varhaisultrassa kolme päivää myöhempi kuin kuukautisista laskettu. Kuukautisista laskettuna LA 23.5. Ja varhaisultrassa LA 26.5. Ovulaatiosta kun laskin sain myös ton 26.5. Tästä neuvolassa juteltiin ja terkka jotain laskeskeli ja lisäs vielä ”ja sit lisätään vielä 8 päivää” niin kyllä se LA on sitten kesäkuun puolella. Olin ihan monttu auki ja kysyin et ai siis miten te sen laskitte ja hän vaan ”no justhan mä
Selitin et täytyy lisätä 8 päivää siihen”. En sitten enää viittinyt kysyä, kun ei selkeesti halunnut selittää asiaa. Hän myös sanoi, että teidän NT-ultra todennäköisesti joudutaan muutetaan vain lasketun ajan määrittely -ultraksi. No itte en uskonut tähän kyllä mitenkään ja eilen sitten ultrassa LA määriteltiin just tohon 23.5.
 
Meillä siirtyi LA kuusi päivää taaksepäin NT-ultran perusteella eli hän onkin kuusi päivää suurempi kuin mihin neuvolan kaavoilla päästiin. Oli huolta aiemmin siitäkin onko seulan verikokeet otettu liian aikaisin, mutta juuri oikeaan aikaan siis kuitenkin.
Neuvola mulla varsinaisesti on vasta ensi viikolla, mutta olen niin innoissani kun viimein sain varmistetun lasketun ajan minäkin.
Näin isänpäivän lähestyessä ja näitä laskettuja aikoja miettiessä sitä väkisinkin tulee ajatelleeksi mitkä mahtaa olla tunnelmat äitienpäivän kynnyksellä Beaming Face With Smiling Eyes
 
Meillä on seuraava neuvolakäynti vasta marraskuun lopussa. Onneksi oon saanut kivasti töissä vuorot/ vapaapäivät sumplittua vauvajutuille. Ekalla käynnillä meni meilläkin 1,5h enkä muista puoliakaan puhutusta Cat With Tears Of Joy
Nt-ultra olisi tulevana tiistaina, jännää! Beaming Face With Smiling Eyes kaikki on niin uutta ja ihmeellistä kun ensimmäinen lapsi, ei oikein aina edes tiedä mitä odottaa.
 
Meillä on seuraava neuvolakäynti vasta marraskuun lopussa. Onneksi oon saanut kivasti töissä vuorot/ vapaapäivät sumplittua vauvajutuille. Ekalla käynnillä meni meilläkin 1,5h enkä muista puoliakaan puhutusta Cat With Tears Of Joy
Nt-ultra olisi tulevana tiistaina, jännää! Beaming Face With Smiling Eyes kaikki on niin uutta ja ihmeellistä kun ensimmäinen lapsi, ei oikein aina edes tiedä mitä odottaa.

Kuulostipa samalle kuin oma tilanne. Mullakin marraskuun lopussa seuraava neuvola ja edellisestä käynnistä jäi huonosti asioita mieleen, kun just sinä päivänä oli yksi rajummista pahoinvointipäivistä. Lähinnä jäi olo, että nyt raskaana ei saa apua oikein mistään, jos tarvii vaikka sairaslomaa...

Mullakin vihdoin ensi viikolla Nt-ultra. Kaikenlaista huolta ollut tällä viikolla mielessä, että ei todellakaan jaksaisi oottaa pääsevänsä näkemään onko kaikki edelleen kunnossa.
 
Tuo dopler on kyllä ollut itselle "apu" ultrien odottamiseen. Vaikka eihän se toki kerro kuin että sydän lyö ja tyyppi liikkuu, mutta toisaalta nehän ne on edellytys kaikelle muullekkin :D sydämenlyönnit ainakin.
 
Juuri meinasin tuohon toiseen ketjuun kommentoida noista doplereista. Itse päätin heti alkuun, että en sitä hanki, vaikka tiesin stressaavani keskenmenotaustan takia. Mutta kun lukee kuinka muilla se auttaa, kun pystyy kotonakin kuunnella, niin välillä ikään kuin kadehtii sitä. Nyt oon kuitenkin varhaisultrassa käynyt tässä raskaudessa ja onneksi tosiaan seuraava ultra pian tulossa. Mutta onhan tämä tätä, että koko ajan odottaa tavallaan aina seuraavan etapin saavuttamista, että voisi aina enemmän luottaa kaiken olevan kunnossa. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Tänään oli toinen neuvolakäynti ja kyllä tuo sydänäänten kuuntelu vaan rauhoittaa, täytyy ostaa se doppler kotiin! Seuraava on lääkäriaika ja joudun taas toiseen neuvolaan, omassa ei aikoja Anguished Face ärsyttävää kun oma neuvola olisi tossa ihan vieressä... eka käynti oli toisella puolella kaupunkia, tämä lääkärin sentään vähän lähempänä.
 
Sydänäänten kuuntelu todella rauhoittaa ❤️

Tänään käyty neuvolassa (virallisesti toka käynti vaikka mä nyt siellä olen ravannutkin usein). Hb oli laskenut 140-129, muutoin kaikki mainiosti. Terkka mietti että olenpas omatoiminen kun mulla oli kaikki painosta lähtien verenpaineista verensokereihin asti mitattu kotona ennen käyntiä Cat With Tears Of Joy
Mielialasta hän oli kyllä huolissaan, mulla elokuisten potkujen jälkeen vointi on ollut kyllä kurja. Mielilalääkityksiä en nyt halua alottaa, mutta nukahtamisasioissa konsultoi lääkäriä huomenna. Vahvasti suositteli miettimään josko olis sairaslomalla äitiysloman alkuun saakka, mitä on mieskin ollut mieltä. Saa nähdä miten tää mieliala tästä korjaantuu.

Vielä yks käynti varattiin ennen rakenneultraa ja sit vissiin seuraava oliskin kela-neuvola.
 
Tänään oli neuvolakäynti. En ole saanut kotidopplerilla sydänääniä kuulumaan, mutta neuvolassa ne kuuluivat oikein hyvin. Beating Heart Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja sitten seuraava käynti onkin vasta rv 22.
 
Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Sukurasitteen takia määrättiin sokerirasituskokeeseen jo nyt. Ferritiinin koe pitää uusia heti Joulun jälkeen. Muuten kaikki ok. Sydänäänet oli 154.
 
Takaisin
Top