Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Mä soittelin jo neuvolaan, oli niin monta kysymystä joista oli tarve jutella.

Ollaan muutettu ja oli kyllä aivan ihana tämä uusi terkka. Sain kaikkiin askarruttaviin kysymyksiin vastauksen eli niitä ei tarvitse miettiä.

Tärkeimpänä ehkä oli että pääsen NIPT tutkimukseen, se on iso helpotus ja lisäksi otetaan ekojen labrojen kanssa ferritiini, se oli viime raskaudessa 6 ja nyt haluan että sitä kontrolloidaan tarkemmin.

Eka neuvola on 4 viikon päästä.
 
Mä soittelin jo neuvolaan, oli niin monta kysymystä joista oli tarve jutella.

Ollaan muutettu ja oli kyllä aivan ihana tämä uusi terkka. Sain kaikkiin askarruttaviin kysymyksiin vastauksen eli niitä ei tarvitse miettiä.

Tärkeimpänä ehkä oli että pääsen NIPT tutkimukseen, se on iso helpotus ja lisäksi otetaan ekojen labrojen kanssa ferritiini, se oli viime raskaudessa 6 ja nyt haluan että sitä kontrolloidaan tarkemmin.

Eka neuvola on 4 viikon päästä.

Onpa sulla ollu alhaalla ferrit! :dead:
 
Mä täs just pohdin, että soitanko neuvolaan vasta lapsettomuuspolin varhaisultran jälkeen vai ennen. :confused005 jos ultrassa taas tuulimuna/keskenmeno, niin se hoidetaan kuitenkin sairaalan kautta. Jos taas syke löytyy, niin sitten soittelen neuvola-aikaa.
 
Mä täs just pohdin, että soitanko neuvolaan vasta lapsettomuuspolin varhaisultran jälkeen vai ennen. :confused005 jos ultrassa taas tuulimuna/keskenmeno, niin se hoidetaan kuitenkin sairaalan kautta. Jos taas syke löytyy, niin sitten soittelen neuvola-aikaa.
Itse soitin eilen lapsettomuuspolille ultra-aikaa ja sieltä sanoivat, että kannattaa käydä täällä ennenkuin varaa neuvolaan aikaa. Sitten tuli sellainen hassu tunne puhelun jälkeen kun on meillä ensimmäinen, että kukaan ei laskenut mulle viikkoja enkä todellakaan tiedä mitä saa tai ei saa syödä. Ihan kaikki perus asiat hukassa. :confused005 itse laskin sitten viikkoja hedelmöitys ajankohdan mukaan ja olen yrittänyt lueskella mitä ruokia tulisi välttää. o_O
 
Mulla kaks keskenmenoa takana ja molemmissa ehdin käydä neuvolassa just ennen kun todettu km. Tai kkm. Eli neuvola todellakin varhaisultran jälkeen vasta. Huomenna saan ultra-ajan polilta.
 
Soitin tänään neuvolaan ja varattiin ensikäynti rv 9+4. Varaan edeltävälle päivälle varhaisultran. Viimeksi neuvola olisi ollut 8+3 maanantaina ja edeltävänä perjantaina käytiin ultrassa, jossa kkm. Haluan siis tälläkin kertaa ehdottomasti käydä ultrassa ennen ensikäyntiä.
 
Itse soitin eilen lapsettomuuspolille ultra-aikaa ja sieltä sanoivat, että kannattaa käydä täällä ennenkuin varaa neuvolaan aikaa. Sitten tuli sellainen hassu tunne puhelun jälkeen kun on meillä ensimmäinen, että kukaan ei laskenut mulle viikkoja enkä todellakaan tiedä mitä saa tai ei saa syödä. Ihan kaikki perus asiat hukassa. :confused005 itse laskin sitten viikkoja hedelmöitys ajankohdan mukaan ja olen yrittänyt lueskella mitä ruokia tulisi välttää. o_O
Jep, huomenna soittelen polille ja varailen ultra-aikaa. En soittele vielä neuvolaan.

Muistaakseni thl:n sivuilla on kattava paketti ruoista mitä välttää
 
Soitin tänään neuvolaan ja varattiin ensikäynti rv 9+4. Varaan edeltävälle päivälle varhaisultran. Viimeksi neuvola olisi ollut 8+3 maanantaina ja edeltävänä perjantaina käytiin ultrassa, jossa kkm. Haluan siis tälläkin kertaa ehdottomasti käydä ultrassa ennen ensikäyntiä.

Olikohan se noin 10 viikolla kun on labrat ja sit RV 12-13 nt-ultra. Ajat voi olla kiven alla jos menee noin myöhään :scratch ainakin labraan voi toki vaikka omatoimisesti varata ajan minne vaan
 
Olikohan se noin 10 viikolla kun on labrat ja sit RV 12-13 nt-ultra. Ajat voi olla kiven alla jos menee noin myöhään :scratch ainakin labraan voi toki vaikka omatoimisesti varata ajan minne vaan

Tämä oli se aika, joka neuvolasta annettiin :) Luotan siihen, että tietävät nämä ajanvarauskuviot. Labraan nyt on onneksi helppo mennä milloin vaan, joten se tuskin tulee ongelmaksi.
 
Tämä oli se aika, joka neuvolasta annettiin :) Luotan siihen, että tietävät nämä ajanvarauskuviot. Labraan nyt on onneksi helppo mennä milloin vaan, joten se tuskin tulee ongelmaksi.

En tiedä miks ne on mulle aina antanut 7-8viikolle jo neuvolan :bag: nyt otan 8-9. Tai siis toki sen minkä saa, ei mikään kiire ole :grin pelottaa niin miten tässä käy, onkohan Digi noussut ja testit tummentunut :sorry: huomenna selviää..
 
En tiedä miks ne on mulle aina antanut 7-8viikolle jo neuvolan :bag: nyt otan 8-9. Tai siis toki sen minkä saa, ei mikään kiire ole :grin pelottaa niin miten tässä käy, onkohan Digi noussut ja testit tummentunut :sorry: huomenna selviää..

Tsemppiä testailuihin! Pääset huomenna kotiin? Ne ei ole ottaneet siellä uudelleen HCG:tä?
 
Tsemppiä testailuihin! Pääset huomenna kotiin? Ne ei ole ottaneet siellä uudelleen HCG:tä?

Pitäisi päästä :) tänään piti jo päästä mutta oli vähän takapakkia. Mut jospa huomenna! Nyt ainakin parempi olo. Eivät ole tietääkseni ottaneet, se ei taida olla enää tärkeä tieto terveyteni kannalta.
 
Mulle antoi menkoista katsottuna ajan 8+0 ensikäynnille. Kerroin epäsäännöllisestä kierrosta ja kuinka viime viikolla ei testissä vielä mitään. Sanoi että tarkennellaan sitten ultrassa :hilarious:. Mennään kuitenkin sitä ennen varhaisultraan ja varmaan sen jälkeenkin jos tuntuu siltä vielä. Varasin kaksi aikaakin :p

Aiempia käyntikertoja ei ole niin itselle kaikki tietenkin aivan uutta. :happy:

Toivottavasti jannn testit vahventuneet niin saadaan pitää sut tässä ryhmässä :angelic:
 
Mää sain ekan neuvola-ajan 7.10, sillon 8+4 :happy: Tänään vielä soittaa terkka ja varhaisultraa kunnalliselle varmaan varaillaan vielä, se kun viime syksynä lupailtiin :happy: sit tietää kannattaako 28.9 yksityisen ultra perua/siirtää - itelle mielenrauha tärkeää et pysyy kasassa pelkojen kanssa niin käyn varmaan siltikin yksityisellä lisäksi..
HCG-seuranta tällä viikolla verikokein, vaikka hyvinhän tuo testi näyttää tummentuvan :happy:
 
Uskalsin minäkin nyt neuvolaan soittaa :angelic: Lähinnä tosin selvittääkseni mitä kilpirauhaslääkityksen kanssa tulee tehdä :hilarious: Perjantaina työterveys tsekkaa hcg:n uudelleen, toivottavasti olisi noussut hyvin :smiley-angelic001

Neuvola-aikaa olisi tarjottu 7.10 (meidän hääpäivä!!) mutta mies on kertausharjoituksissa tietenkin, joten otettiin sitten vasta 15.10, jolloin viikkoja pitäisi olla noin 9+3-5... Ja paniikissa kun kysyin miten se aika perutaan jos kaikki menee perseelleen, niin vastaajaan voi kuulemma jättää viestin :oops:
 
Mä odotan kans takasin soittoa neuvolasta... Siitä on alle vuos kun oon viimeksi käynyt siellä :bag: niin mietin et pitääkö taas täyttää kaikki esitiedot ja käyntikin voisi olla suht lyhyt..ihan kiva kuitenkin ois käydä kun siellä katsotaan se pissatesti, tai kai niitä voi käydä tekee itsekin siellä vessassa..mut juu..ja se pissapurkkikin mulla on vielä tallessa..en tiedä onko se mennyt jo vanhaksi, kun toisessa on jotain jauhetta sisällä.. mut kai se on mentävä jotta saa nt-ultraan ajan jne..:scratch tai en muista miten se varattiin.. ja oliko ne labrat rv10 vai aiemmin
 
Noniin nyt oli puhelu, neuvolan laskujen mukaan mulla vasta 5+1 :hilarious: en tajua miten ne laskee aina erilailla. Ei edes kysynyt milloin menkat alkoi vaan laski ivf mukaan...o_O no antaa olla..ultrassahan se sit tarkentuu... Vasta 4.10. neuvola, silloin on omien laskujen mukaan 9+3. Onneksi labran voi varata jo itse rv10:lle.. kumpa ei tarttis nyt perua aikaa..sanoi että vastaajaan viesti tai mahdollisesti netissä voi perua, ei ollut ihan varma. Huuh. Nyt mietin kokeilisko tota allergialääkettä kun mahassa ihottumaa.. saa raskaana käyttää ensisijaisesti loratadiinia.
 
Takaisin
Top