Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Milloin aattelitte varata ekan neuvolan? Ite varmaan seuraan nyt muutaman päivän ainaki vielä ja ehkä sitten ens viikolla vois varata. Eihän sillä silleen kiire mutta kun ei yhtään tiedä miten niitä aikoja löytyy.
 
Neuvolassa olin tiistaina kuopuksen kanssa käynnillä ja otin samalla plussatestin puheeksi. Hoitaja oli ihmeissään, kun vasta nyt ilmoitan asiasta, kun olin saanut plussan jo viikko sitten. :confused:

Esikoisen plussasta, kun aikanaan soitin jäi mulle silloin sellainen mielikuva, että asian suhteen ei olisi ollut mikään kiire soitella heti plussan jälkeen. :hilarious:

(Tietysti innokkaana olin aika nopeasti seuraavana arkipäivänä jo soittamassa :grin)

Vaikuttaako sitten nämä erikoisajat tällä hetkellä, että aikoja on vähemmän tarjolla ja jopa toivovat nopeaa yhteyden ottoa. :shy: voi olla aluekohtaistakin. :)
 
Neuvolassa olin tiistaina kuopuksen kanssa käynnillä ja otin samalla plussatestin puheeksi. Hoitaja oli ihmeissään, kun vasta nyt ilmoitan asiasta, kun olin saanut plussan jo viikko sitten. :confused:

Esikoisen plussasta, kun aikanaan soitin jäi mulle silloin sellainen mielikuva, että asian suhteen ei olisi ollut mikään kiire soitella heti plussan jälkeen. :hilarious:

(Tietysti innokkaana olin aika nopeasti seuraavana arkipäivänä jo soittamassa :grin)

Vaikuttaako sitten nämä erikoisajat tällä hetkellä, että aikoja on vähemmän tarjolla ja jopa toivovat nopeaa yhteyden ottoa. :shy: voi olla aluekohtaistakin. :)
Oho! Okei, ehkä pitäs itekkin tarttua jo luuriin. Eihän se varmaan mitään haittaa vaikka aikaisin soitteliskin. Helpompi heillä muokkailla sitten aikoja.
 
mä soitin tänään heti aamulla! 4.6 aika, tuntuu niin pitkälle kun ajattelee että vasta kesäkuussa mutta eihän siihen silti oo kun viisi viikkoa :grin
 
Olin ajatellut soitella vasta ens viikon lopulla, mutta tosiaan varmaan rokottamisien takia neuvolassakin huonommin aikoja. Hyvä kun tuli kurkattua tännekin :grinTaidanpa soitella huomenna sitten aikaa.
 
Mua hävettää myöntää, mutta en vieläkään ole soittanut neuvola-aikaa. Jaan töissä työhuoneen ja vaikka huonetoveri olisi toisaalla, niin seinänaapuri kuulisi kyllä ihan joka sanan, minkä puhelimessa sanon :meh: Ajattelin yrittää pitää ehkä ensi viikolla etäpäivän, niin voisin soitella sitten neuvolaan ensimmäistä aikaa.
 
Varasin ajan tänään. Kuopuksen neuvolassa kerroinkin, että toivottavasti soittelen keväällä itselleni aikaa ja näinhän siinä kävi, neuvolatäti muistikin ja oli ihana puhelu. Varattiin viikolle 9+2/3. Neuvola laski 28 päivän kierron mukaan ja itse 27, joten saa nähdä mikä jää lasketuksi. Neuvolassa myös ultrataan!

Mua hävettää myöntää, mutta en vieläkään ole soittanut neuvola-aikaa. Jaan töissä työhuoneen ja vaikka huonetoveri olisi toisaalla, niin seinänaapuri kuulisi kyllä ihan joka sanan, minkä puhelimessa sanon :meh: Ajattelin yrittää pitää ehkä ensi viikolla etäpäivän, niin voisin soitella sitten neuvolaan ensimmäistä aikaa.
Ymmärrän tämän, siksi varasin tänään kun ensi viikolla pitää sitten olla toimistolla koko viikko, enkä pääsisi mihinkään 'piiloon' soittelemaan :shifty:
 
Mulla 28.5 eka käynti. Neuvola tosiaan laski 28 kierrolla ja mulla on 30. Ne antoi LA 31.1 mutta meen ite 2.1 niin kauan kun ultralla varmistetaan ja saan virallisen päivän. Täälläkin neuvolassa ultrataan.
 
Mä soitin kolme päivää +-testin jälkeen neuvolaan ja saatiin aika kesäkuun alkuun, jolloin on just 9. viikko alkanut. Täällä ei ultrata ekassa neuvolassa, mutta varasin ajan neuvolaa edeltävälle viikolle yksityiseltä varhaisultraan.

Kysyin neuvolan hoitajalta, että oonko liian aikasessa, niin en kuulemma ja sanoi, että kannattaa mahdollisimman aikaseen varata aika, jotta saa oikeeseen aikaan sitten seuraavatkin ajat
 
Soitin kanssa neuvolaan, vaikka vasta 4+2. Sanoivat sieltä, että hyvä soittaa ajoissa, mulla on eka käynti 24.5.
Koska raskaus on hoitoalkuinen, varhaisraskauden ultra tehdään hoitavassa yksikössä. Meillä saa kyllä neuvolassakin lääkärin ultraamaan, mutta heidän ultra on niin vanhanaikainen, että sillä on turha ultrailla paljon ennen viikkoja 8-10.
Edellisessä raskaudessa lääkäri lupasi ultrata vaikka joka viikko, jos oikein paljon ahdistaa. Uskon, että myös tässä raskaudessa pääsen ultraan aina kun tulee sellainen tunne.

Pakko vähän hehkuttaa julkista terveydenhuoltoa.
 
Eka neuvola jo ensviikolla :rolleyes: käyn siellä jutustelemassa ja täyttelessä papereita. Ultra sitten 20.5
 
Milloin ensimmäinen neuvola pitäis olla? Mulla ei mitään kiirettä sinne ole mennä ja varmaan viivytän niin pitkään menoa kuin vain voi viivyttää.
 
Milloin ensimmäinen neuvola pitäis olla? Mulla ei mitään kiirettä sinne ole mennä ja varmaan viivytän niin pitkään menoa kuin vain voi viivyttää.

Mulla viimeksi eka neuvola oli vasta 10+0, kun halusin kanssa mennä mahdollisimman myöhään. Sen pidemmälle ekaa aikaa ei voinut kuulemma lykätä.

Tästä en ole vielä soittanut aikaa. Vähän huono, kun osuu lasten loma aikaan se eka käynti nyt.
 
Mulla viimeksi eka neuvola oli vasta 10+0, kun halusin kanssa mennä mahdollisimman myöhään. Sen pidemmälle ekaa aikaa ei voinut kuulemma lykätä.

Tästä en ole vielä soittanut aikaa. Vähän huono, kun osuu lasten loma aikaan se eka käynti nyt.
Just löysin kaupungin sivuilta tiedon, että eka käynti on RV 8-10 eli mulla se menis juhannusviikolle tai sitä edeltävälle. Mulla ei silloin lomaa vielä ole kun halusin elokuulle mutta on tuokin paha hoidettava alta pois.
 
Mä en ole vieläkään saanut neuvola-aikaa. Olen yrittänyt soittaa useamman kerran, mutta aina kun soitan, on takaisinsoittoajat jo jaettu siltä päivältä. Pitää huomenna yrittää soittaa heti klo 8, kun ajanvaraus avautuu.
 
Mä varasin ajan samalla kun käytiin esikoisen 1v neuvolassa. Täällä meillä päin tuo raskausajan ensikäynti on puhelimitse, jos on aiempia lapsia.
 
Mä en tiedä mitkä äiti-/raskausaivot mulla on! Ihan hävettää edes kertoa, mut siis mähän oon selittänyt neuvola-aikaa varatessa ihan höpöjä. Ihmettelin et miten ensikäynti voi mennä juhannusviikolle, mutta nyt kun kannasta luin ajanvarauksen tietoja niin mä oon sanonut aikaa varatessa mahdollisen ovulaatiopäivän enkä viimeisiä kuukautisia, siis MITÄ :banghead: voiko näin edes käydä hahaha!! pitää vissiin soitella et pitäisköhän vähän aikaistaa... tsippadippa...
 
Takaisin
Top