Neuvolakäynnit

Itse olisin varannut vain th-käynnin, mutta ajanvarauksessa mulle laitettiin ekaksi lääkärin vastaanottoaika + alkuraskauden ultra. Koska epäsäännöllinen kierto taustalla.
Itse oon aika varma että tiedän tapahtuneen ovulaation ajankohdan oireiden ja raskaustestien perusteella (ensin nega sitten plussa). Hämmästyn kyllä jos ultralla jokin toinen ajankohta ilmeää.

No niin, sain nyt aikaiseksi varata ensikäynnin neuvolaan. Meni kolmen viikon päähän viikoille 9+3, mutta puhelimessa olevan henkilön mukaan se on ihan sopivaan aikaan. Ei kuitenkaan ole ensimmäinen raskaus kyseessä ja ehtii vielä osallistua seulontoihin. Pääsen kuitenkin meidän tutulle terkalle. :)

Mä kävin tänään neuvolassa ja nyt jännitän joudunko/pääsenkö äippäpolille seurantaan. Yksi riskiraskaus takana ja toinen meni suht normaalisti tiukassa tarkkailussa ja lääkkeen kanssa. Mut kolmannesta ei ollut mainintaa vuosi sitten et seurataanko vielä.

Muutenhan normaali käynti mut yllätyin kun verenpaineet huiteli heti alkuun pilvissä (135/94) ja sain tiukan ohjeen tarkkailla niitä kotona. Äsken ihan sama lukema et saa nähdä saanko heti kättelyyn lääkkeet kun tuo esikoisen ennenaikaisuus johtui verenpaineista. Tosin ei mulla näin alussa paineet olleet korkealla... odottelen nyt sit neuvolatädin soittoa

Kävin tarkistamassa neuvolan yhteystiedot ja ovat mokomat menneet muuttamaan soittoajat :smiley-angry019. Ennen sai soittaa neljään asti, niin pystyi töistä lähtiessä autosta rauhassa soittamaan, mutta nyt se on rajattu aamupäivään 8.30-11. Ei oikein oo töissä paikkaa, mistä tietäis, ettei joku törmää huonolla hetkellä sisään. Ehkä livahdan sitten kahvitauolla autoon rimputteleen?

Olin aamulla neuvolassa ja jäipä hyvä mieli! Netistä kun on lukenut monenlaisia kokemuksia. Mieskin otettiin ihan hyvin huomioon.

Seuraavaksi sitten verikokeita ja niskapoimu-ultra joskus helmikuussa, ehkä puolivälin jälkeen :cat:

Mulla on ensimmäinen neuvola 19.2, jolloin on 9+3. (Neuvolan laskun mukaan 9+0). En käy varhaisultrassa, joten on tietysti omassa mielessä super pitkä aika odottaa. :meh::grin

Tänään oli eka neuvola, ja hoitaja oli kyllä tosi kiva! Nt 25.2. ja kyllä siihen vielä ikuisuus tuntuu olevan, voi olla että päädyn vielä kätilön ultraan yksityiselle. Puhuin hoitajalle tuosta että stressaa ettei kaikki ole hyvin ja sanoi että heille voi aina soittaa ja löytyy kyllä joku aika että voidaan kuunnella sydänäänet varmuuden vuoksi. :Heartred Eivät siis toki kuulu vielä noilla heidän laitteillaan, mutta muutaman viikon päästä jo.

Mulle tuli kans aika nt-ultraan, joka on vasta 1.3 ja vielä ei kuulemma olla huolissaan mun verikokeista tms. Tosin mulla on lääkärin ultra et voipi olla et saan taas lääkkeet tukemaan verenkiertoa. Piti sit oman mielen rauhan takia varata aika kätilön ar-ultraan, aika on ens tiistaina.

Itse olisin varannut vain th-käynnin, mutta ajanvarauksessa mulle laitettiin ekaksi lääkärin vastaanottoaika + alkuraskauden ultra. Koska epäsäännöllinen kierto taustalla.
Itse oon aika varma että tiedän tapahtuneen ovulaation ajankohdan oireiden ja raskaustestien perusteella (ensin nega sitten plussa). Hämmästyn kyllä jos ultralla jokin toinen ajankohta ilmeää.

Tiesin! Lääkärin ottamien mittojen mukaan nyt meneillään oleva viikko+päivä ja LA heitti vaan yhdellä siitä miten itse ajattelin asian olevan

Kävin tarkistamassa neuvolan yhteystiedot ja ovat mokomat menneet muuttamaan soittoajat :smiley-angry019. Ennen sai soittaa neljään asti, niin pystyi töistä lähtiessä autosta rauhassa soittamaan, mutta nyt se on rajattu aamupäivään 8.30-11. Ei oikein oo töissä paikkaa, mistä tietäis, ettei joku törmää huonolla hetkellä sisään. Ehkä livahdan sitten kahvitauolla autoon rimputteleen?

Meillä vieläkin suppeampi soittoaika: 11.30-12.30 Ja harvassa ne päivät kun voi ilman perusteluja häippästä työpaikalla omiin oloihin tuohon aikaan...

Tänään oli eka neuvolakäynti.

Pyysin kuunnella sydänääniä ja lupasin etten huolestu jos ei kuulu. Kaikissa raskauksissani on kuulunut 9+ viikoilla neuvolassa.

Tänään 9+0 ja sydänäänet kuuluivat :love7
Pakko se on alkaa uskoa todeksi tämä raskaus. :)

Mulla eka neuvola-aika viikon päästä maanantaina. Silloin on rv 9+0. En usko, että sydänääniä kuunnellaan. Ainakaan edellisissä raskauksissa ei sydänääniä ole kuunneltu ennen np-ultraa.

Meillä myös ensimmäinen neuvola 8.2. Silloin ois 9+5. Pyydän kuuntelemaan sydänääniä, aina on näihin aikoihin kuuluneet vaikka tuota vararavintoakin löytyy..

Mäkin menin nyt sit viime viikolla varaamaan ekan neuvola ajan joka olis 11.2. Jännää!! Mietin myös että vois kysyä jos suostuisi kokeilemaan kuuluuko sydänääniä. Oon muutenkin miettinyt hysterioissani että pitäiskö mennä uudestaan ultraan että onhan tyyppi varmasti kasvanut :smiley-angelic006

Meillä oli tänään myös eka neuvola. Ultra ajan sain varattua maaliskuun alkuun. Muuten ei kummempia. Hb oli vain 112 :confused005 Ootteko syönyt rautaa vs. arvoilla?

Vähän ahdisti koko käynti kesäisen keskenmenon vuoksi.

Meillä oli tänään myös eka neuvola. Ultra ajan sain varattua maaliskuun alkuun. Muuten ei kummempia. Hb oli vain 112 :confused005 Ootteko syönyt rautaa vs. arvoilla?

Vähän ahdisti koko käynti kesäisen keskenmenon vuoksi.

Pyytäisin lähetettä verikokeeseen, jos siis otettiin sormenpäästä. Pikamittarin tulokseen ei voi täysin luottaa, on vain suuntaa antava. Lisäksi pyytäisin rautavarastoista labran myös. Jos rautavarastot ovat heikot, voi se aiheuttaa keskenmenon riskiä. Mutta kyllä, aloittaisin jonkin kevyen rautalisän noilla arvoilla ja huomioisin ruokavaliota, että sisältää rautapitoisia ruoka-aineita.

Meillä olis 9.2. eka neuvola, silloin viikkoja 8+6. Ennen sitä onneksi varhaisultra myös :)

Tänään eka neuvola ja oli tosi kiva terkkari :happy: nt-ultraan en saanut vielä aikaa, ne tehdään keskussairaalan äitipolilla ja tulee erikseen lähete. "Pääsen" varhaisraskauden sokerirasitukseen sitten kun tää pahoinvointi helpottaa, meillä suvussa kakkostyypin diabetesta ja mulla seurattiin jo ennen raskautta sokereita.

Hb oli 146, eli hyvällä tasolla. Mies ei varmaan pääse ku tän kerran mukaan neuvolaan, sillä ollaan talvilomalla nyt. Mut toisaalta mukava et pääsi ees kerran.

Takaisin