Neuvolakäynnit

Ootko jossakin isommassa neuvolassa? Mä vähän jännittelen, et mahdetaanko meillä ultrata.. Muistaakseni 10v sitten ultrattiin :laughing002

Ei ole iso neuvola, mutta ilmeisesti sattumalta löytyy välineet ja osaajat. Lääkärin puheista käsitin, että on aika poikkeuksellista :)
 
Meillä ei joka kerta mitata hemoglobiinia ellei erikseen pyydä. Tosin en tiedä olisiko siitä apuakaan, kun syön jo valmiiksi rautaa. Vaikka edellisissäkin raskauksissa tippunut alle 100, niin on vain todettu että vesimäärä lisääntyy niin paljon ja kyllä se sitten palautuu normaaliksi..
 
Eilen oli eka lääkärineuvola. Aika turha käynti. Sydänäänet oli tietty kiva kuulla :) Valittelin alaselkäkipuja ja sain kehotuksen varata fyssarin. Sen sainkin jo varattua parin viikon päähän. Seuraava ja viimeinen lääkäri onkin sitten vasta rv30.

Mulla on joka neuvolassa terkka mitannut hemoglobiinin, nyt lääkärillä ei mitattu. Mutta mulla se olikin aika alhainen jo ekalla kerralla ja laskenut vaan joka kerta.
 
Täällä oli myös tänään lääkärineuvola. Oli turha käynti kyllä, samat asiat käytiin läpi kun neuvolassakin hoitajan kanssa. Sydänääniä kuunteli tarkemmin kun on reumavasta aineet voimakkaasti positiiviset eli voi yulla johtumishäiriöitä. Niitä käyn kuunteluttamassa kerran viikossa avoneuvolassa toistaiseksi ja ultra on tyksissä kahden viikon välein.

Mulla oli ylipainoa ja paino on ollut laskussa alkuraskudesta asti ja ekaa kertaa elämässäni tänään sanottiin että toivottavasti ei laske liikaa :grin semmoinen 5 kg on lähtenyt eli ihan maltillisesti.
 
Seuraava neuvola kuukauden päästä ja sillo kans käyn verikokeilla, jossa otetaan hemoglobiini, ferritiini ja D vitamiini.
 
Mä oon jäänyt jotenkin heitteille näiden neuvolakäyntien suhteen. Rv 29 lopuillaan ja oon päässyt kahdesti hoitajalle, kerran ultraan enkä kertaakaan lääkärille. Nyt ainakin aika ultra + lkr parin viikon päästä, mutta ajanvaraaja laittoi hoitajalle viestiä että ottaako joku muu taho minut ennen sitä hoitaakseen..
 
Takaisin
Top