Neuvolakäynnit

Kuinka moni meinaa mennä varhaisultraan?

Aiemmin en ole käynyt, mutta nyt pohdin menemistä. Toisaalta viimeksi km tuli ”vasta” rv 10, niin varhaisultrassa olisi ollut luultavasti kaikki ok. Mutta en kyllä haluaisi nt-ultraankaan asti odottaa.:nailbiting:
 
Mä ajattelin käyttää mahdollisuuden ja käydä kunnallisella varhaisultrassa, pääsen sinne kkm vuoksi ja siksi ku yritystä niin pitkään takana. Ekassa ultrassa viimeksi kaikki oli hyvin, tokassa selvisi että kehitys oli lakannut. Että eihän se aina anna varmuutta siihen et kaikki olisi hyvin.
 
Foreverfever, saanko udella, olitko lokakuisissa 2020 kanssa? Nimimerkkisi vaikutti jotenkin tutulta..
 
Huomenna täynnä 5+0,ainakin jos omin päin lasken :grin en vielä ole varannut neuvola-aikaa, mutta ohimennen neuvolatätiäni nähdessä mainitsin että soittelen piakkoin... :p meillä ekalla neuvolakäynnillä terv.hoitaja voi ultrata, ja onkin minulta tarkastanut että onko siellä joku :) siis kolmessa aiemmassa raskaudessani. Toivottavasti ei ole muuttunut tämä tapa :)
 
Foreverfever, saanko udella, olitko lokakuisissa 2020 kanssa? Nimimerkkisi vaikutti jotenkin tutulta..
Joo olin, mulla onneksi kkm selvisi jo 5pv kehityksen loppumisesta. Aiemmista myös kuulunut dopplerilla äänet jo rv 8+ niin ajattelin sillä sitten saada mielen rauhaa ultran jälkeen, jos siellä kaikki hyvin.
 
Joo olin, mulla onneksi kkm selvisi jo 5pv kehityksen loppumisesta. Aiemmista myös kuulunut dopplerilla äänet jo rv 8+ niin ajattelin sillä sitten saada mielen rauhaa ultran jälkeen, jos siellä kaikki hyvin.

Nyt molemmille meille peukut pystyyn että kaikki menee hyvin ja tarratassuja masuihin ❤️❤️❤️
 
Me varattiin ar-ultra yksityiseltä, se on jo RV 6+3, toivottavasti ei liian aikaisin! Mutta pakko saada jotain varmuutta edes tässä vaiheessa. Ajankohta valikoitui muiden menojen vuoksi jo tuohon. Käytiin esikoisesta myös ja silloin liian aikaisin ja tuli uusintareissu.
 
Soitin tänään neuvolaan ja yrittivät ehdottaa etävastaanottoa. Sanoin että haluan tulla paikan päälle. Minäkin tykkäsin esikoisesta käydä niissä ja yhdessä miehen kanssa mennään joten hänkin on paremmin mukan kuin jos minä vain puhuisin puhelimeen yksin. Ultraakin käskivät varata jo Maisan kautta. Yritin mutta ei sieltä oiekin voinut ainakaan vielä varata mitään. Ehkä ymmärsin väärin. Mennään siis 6.8 neuvolaan ja taaperolle täytyisi järjestää hoitaja.
 
Soitin tänään neuvolaan ja yrittivät ehdottaa etävastaanottoa. Sanoin että haluan tulla paikan päälle. Minäkin tykkäsin esikoisesta käydä niissä ja yhdessä miehen kanssa mennään joten hänkin on paremmin mukan kuin jos minä vain puhuisin puhelimeen yksin. Ultraakin käskivät varata jo Maisan kautta. Yritin mutta ei sieltä oiekin voinut ainakaan vielä varata mitään. Ehkä ymmärsin väärin. Mennään siis 6.8 neuvolaan ja taaperolle täytyisi järjestää hoitaja.
Minäkin kirjauduin jo tuonne Maisaan. Ei pysty mitään varaamaan täälläkään :grin veikkaan, että täytyy kirjautua enne ekaa neuvolaa ja sen neuvolan jälkeen vasta pystyy sitten aikaa varaamaan.
 
Minäkin kirjauduin jo tuonne Maisaan. Ei pysty mitään varaamaan täälläkään :grin veikkaan, että täytyy kirjautua enne ekaa neuvolaa ja sen neuvolan jälkeen vasta pystyy sitten aikaa varaamaan.

Näin se on! Soitin jo sinne uudestaan että miten se menikään :D
 
Joo ekasta mentiin vaan siihen ensimmäiseen tapaamiseen ja siellä sitten kädestä pitäen neuvottiin miten jatketaan. Nyt heti tuli fiilis että mä vielä mokaan tämän ultraajan jotenkin ja vasta 2 päivää ollut raskaana näin tietoisesti :D:D:D
 
Mulla on varhaisultra 7+1 ja eka neuvola 8+2. Kiva mennä eka sinne ultraan. Mä odottelin kanssa reilu viikon neuvolaan soittamisen kanssa. Eikä olis kannattanut kun nyt en sit saanu enää aikaa omalle terveydenhoitajalle :sad001 oon joutunut jo kaks kertaa perumaan sen ni ei jotenkaan ollut fiilistä heti soitella.
 
Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan jo huomiselle. Ne laskee siellä väkisin menkkojen mukaan ja edelliset oli jo joskus toukokuussa. Oon itse aika varma, et raskaus on kuitenkin vasta ihan alussa ja la maaliskuun puolen välin tienoilla. Jännä käytäntö, et seulonnatkin varataan menkkojen mukaan, sit ne varmaankin tehdään myöhemmin uudelleen oikeiden viikkojen mukaan? Onko jollain kokemusta?

Mulle ehdotettiin myös etäneuvolaa, tuntuu tosi oudolta. Sain onneksi sit ihan "lähineuvolan" :smiley-bounce013
 
Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan jo huomiselle. Ne laskee siellä väkisin menkkojen mukaan ja edelliset oli jo joskus toukokuussa. Oon itse aika varma, et raskaus on kuitenkin vasta ihan alussa ja la maaliskuun puolen välin tienoilla. Jännä käytäntö, et seulonnatkin varataan menkkojen mukaan, sit ne varmaankin tehdään myöhemmin uudelleen oikeiden viikkojen mukaan? Onko jollain kokemusta?

Mulle ehdotettiin myös etäneuvolaa, tuntuu tosi oudolta. Sain onneksi sit ihan "lähineuvolan" :smiley-bounce013

Mulla ekassa raskaudessa laskettiin LA 28 kierron mukaan, vaikka mulla saattoi ollu n. 34-36 kiertoja myös, tuossa vaiheessa elämää minulla harvoin oli 28 kiertoja. Ekassa seulonnassa La siirtyi 5 pv, ja seuraavassa olisi siirtynyt vielä 2 pv, mutta muutamalla päivällä eivät siirtele enää, kun harvoin lapset syntyy tasan laskettuna päivänä muutenkaan :)
 
Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan jo huomiselle. Ne laskee siellä väkisin menkkojen mukaan ja edelliset oli jo joskus toukokuussa. Oon itse aika varma, et raskaus on kuitenkin vasta ihan alussa ja la maaliskuun puolen välin tienoilla. Jännä käytäntö, et seulonnatkin varataan menkkojen mukaan, sit ne varmaankin tehdään myöhemmin uudelleen oikeiden viikkojen mukaan? Onko jollain kokemusta?

Mulle ehdotettiin myös etäneuvolaa, tuntuu tosi oudolta. Sain onneksi sit ihan "lähineuvolan" :smiley-bounce013
Mä olin esikoisesta seulontaverikokeissa ja nt-ultrassa 2 viikkoa liian aikaisin, joten molemmat piti tehdä uudestaan. Kiva sinänsä, että sai ylimääräisen ultran samalla. :grin
 
Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan jo huomiselle. Ne laskee siellä väkisin menkkojen mukaan ja edelliset oli jo joskus toukokuussa. Oon itse aika varma, et raskaus on kuitenkin vasta ihan alussa ja la maaliskuun puolen välin tienoilla. Jännä käytäntö, et seulonnatkin varataan menkkojen mukaan, sit ne varmaankin tehdään myöhemmin uudelleen oikeiden viikkojen mukaan? Onko jollain kokemusta?

Mulle ehdotettiin myös etäneuvolaa, tuntuu tosi oudolta. Sain onneksi sit ihan "lähineuvolan" :smiley-bounce013

Mulle ainakin sanottiin, et jos menee väärään aikaan niin seulonnat uusitaan sitten! Ja kuulemma verikokeet voidaan ottaa myös viikolla 15-16, jos menisi liian myöhään.
 
Kiitti vastauksista! Näin se just meni. La lasketaan väkisin menkkojen mukaan ja sit tehdään tarvittaessa kaikki uusiks. Menkkojen mukaan nyt la helmikuun puolella, 19.2.

Mut sattuipa mukava terkka! Kaikinpuolin kiva käynti :happy: Hb oli nyt jo 120, toukokuussa vielä 136. Jos noihin sormenpäämittauksiin nyt voi yhtään luottaa..
 
Takaisin
Top