Neuvolakäynnit ja ultrat

Ninnillä ihana neuvolakortti! Meillä tosi tylsä ja ajattelin jo että jos tuunaisin kannen kivemman näköiseksi. :)

Ylihuomenna sitten neuvolalääkäri.

Okei. Mulla toki menee vähän erilailla noi käynnit ku diabetes. Aika pian on lääkärille aika, että jos siellä vois sit kysellä ultraa tai edes sydän äänien kuuntelua.. <3

Ihana aamu kun oli aikainen neuvolakäynti ja olis pitänyt jo olla menossa niin siitä vaan pönttöä moikkaamaan. :yuck: Jotenkin selvisin sentään hengissä käynniltä miehen viihdyttäessä esikoista ja raukka myöhästyi töistä. Neuvolakortissa lukee jo viikkoja 11+5, eli la olisi helmikuussa, tämä tosin vain kierron mukaan laskettu. Vielä saa jännittää ensi viikolle ultraan saakka mitä viikkoja mennään.

Harmi kun täällä ei saa ottaa esikoista ultrakäynnille mukaan vaikka olisi nätisti sylissä. Tyhmää jos mies joutuu jäämään silloin odotusaulaan sen takia. Mitenhän neuvolalääkärikäynnit, sinnekään ei kai saa tuoda lasta mukana? Tulee vaan kauhea sumpliminen mihin lapsen tyrkkää käyntien ajaksi.

Unohdin sanoa muuten, että saan nt-ultran ja rakenneultran lisäks vielä yhden ultran varmaan siinä välissä, tämän epilepsian takia. :)

Jannina meinaatko siirtyä helmikuisiin jos ultrassa näyttäis siltä? :)

Varmaan tulee ehkä sitten katseltua enemmän helmikuistenkin puolta mutta tykkään käydä täällä maaliskuisten puolellakin varmasti jatkossa. En itse usko viikkoja olevan noin paljoa ennen kuin toisin todistetaan.

Mäki miettiny että ne helmikuun jutut oo varmaa ennemminki mua varten ku kaksoset syntyy yleensä aiemmin mut pitäydyn kuiten täällä koska l.a on maaliskuun puolessa välin :D

Mä kävin kans tänään alkuraskauden ultrassa (ihan julkisella puolella). Ja kyllähän sieltä syke löytyi :Heartred, vaikka viikkoja mittauksen mukaan vasta 6+4. :happy:

Mutta kyllä helpotti! Jännitti niin kovasti, onko siellä mitään. Ihan kauheita tuulimuna- ja keskenmenouniakin tässä ehtinyt jo näkemään. :nailbiting: Tietysti tässä ollaan niin alussa, että kaikki on vielä mahdollista, mutta ainakin nyt kaikki hyvin. Levollisena kun vaan osaisi olla ja antaa ajan kulua... :shy:

Liitteet

• Toukka.jpg
    Toukka.jpg
    618.2 KB · Katsottu: 55
Juulijulia, kysyit aiemmin ultrasta ennen rv 12... Riippuu varmasti aika paljon neuvolasta ja raskaudesta, ultrataanko julkisella puolella aiemmilla viikoilla.

Mulle tosiaan varattiin ensimmäisenä aika gynekologille kun soitin neuvolaan. Gynekologi varmisti viikot ultralla, jotta sikiöseulonnat ja nt-ultrat ym. osataan tehdä oikeaan aikaan. Mutta mulla tilanne se, että pillerit lopetin 14.6. ja sen jälkeen ei menkkoja tullut ennen kuin jo plussasinkin eli ei ollut oikein mitään mistä laskea raskauden kestoa. :grin

Ens viikolla sitten neuvolaan, kun nyt on (alustavat) viikot tiedossa. :happy:

Catiska, joo niin mä sain sellasen käsityksen että jos esim menkka kierto ei oo säännöllinen eikä oikee pysty siitä laskea kuinka pitkällä on niin sillon ultrataan.
Höh ku mulla on niin pilkun tarkat menkat aina :D

O'ou, huomenna taas ultra! Vähän pelottaa löytyykö sieltä tälläkään kerralla mitään. Mutta ajattelis jotain olevan kun kumminkin jo 7. (vai 8?) viikko menossa. Oireita ainakin on niin paljon, että jos se osoittautuu tuulimunaksi niin saatan hiukka vihastua :-/ :-D

Tääläkin huomenna vihdoin ultra ja neuvola...
Kamala kun pelottaa että entä jos tuola ei ketään olekkaan :(

Täällä oli tänään ensimmäinen neuvola ja siellä kaikki hyvin. Hemppa 137, pissa puhdas, verenpaine hyvä ja painoakin tullut vain 600g. Reilu tunti siellä meni, kun oli sijainen, joka ei tiennyt meidän asioita yhtään
biggrin.png
Aiemmin on ollut niin nopeaa ja helppoa, kun on sama neuvolan täti ollut esikoisesta alkaen
smile.png

Ultraa meidän neuvolassa ei ole :( , eikä sydänääniä kuunneltu. NT-ultaan laittoi lähetteen, ja huomenna täytyy soittaa kromosomitutkimuksen vuoksi labra-aika. Sokerirasitukseen myös joudun, kun painoa on ja suvussakin II-tyypin diabetestä. Loppukuulle odottelen aikaa ultraan. :)

Takaisin